וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

xbox360 נפרץ

20.3.2006 / 11:02

קבוצת האקרים הצליחה לפרוץ את xbox360 ולהריץ משחק צרוב. הם לא מגלים איך, רק מראים סרטון

חצי שנה של עבודת צוות השתלמה להאקרים של xboxhacker.net, שהצליחו לפרוץ את הקושחה (firmware) של xbox360, למרות כל ההגנות וההגבלות. המשמעות – אפשר להריץ על הקונסולה גם דיסקים צרובים. קבוצת ההאקרים Team PI Coder פרסמה את ההכרזה בצרוף הודעת "כל הכבוד" באתר למי שהשתתף בתהליך הממושך.

לפני 4 חודשים ומרגע ששוחררה יצאה מיקרוסופט בהכרזות על טיב ההגנות שיש על xbox360, זאת אחרי שה-XBOX הראשון היווה מטרה נוחה להאקרים. גם האקרים חובבים נהגו להוסיף שבב (mod chip) לקונסולה שלהם כדי להריץ עותקים פיראטים-צרובים של משחקים. הפריצות ל-xbox בגרסאותיו הראשונות אפשרו בין היתר גם התקנה של לינוקס על המכשיר. ההכרזות על הקונסולה החדשה שאי אפשר לפרוץ רק היוו תמריץ להאקרים, שמחפשים אתגרים מהסוג הזה ומנסים לעשות את הבלתי-אפשרי.

המבקרים (וגם הקנאים) טוענים שהפריצה "מלוכלכת" ולא חכמה. קבצי ההרצה שלה חתומים ע"י מפתח צופן שמצוי בידי מיקרוסופט בלבד. משחקים צרובים לא יעברו את שלב החתימה הזו. החשד הוא שהקבוצה שפרצה את הקושחה של xbox360 לא באמת הצליחה לדלג על השלב של בדיקת החתימה הזו. אחרים מטילים ספק באמיתות הפריצה, מכיוון שהקושחה הפרוצה לא הופצה ברשת. "רק בשביל הכיף, הנה סרטון שמציג את xbox360 פרוץ. ולא, אנחנו לא נספק עותק של הקושחה הפרוצה כאן. אנחנו בעד האקינג אבל אנחנו לא בעד פיראטיות", נכתב באתר xboxhacker.net. הסרטון מציג קונסולת xbox360 כשהיא מריצה עותק צרוב של Project Gotham Racing 3, משחק מרוצים פופולארי. אפשר להוריד אותו ולהתרשם כאן:

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully