וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בנק ישראל מקדם את הבנק האינטרנטי

רם דגן

9.5.2007 / 9:08

הבנק יפחית את דרישת ההון הראשוני מהיזמים. הפיקוח על הבנקים ממשיך להיפגש עם יזמים כדי לקדם את ההקמה

המפקח על הבנקים רוני חזקיהו מתכוון להקל באופן משמעותי את דרישות ההון הראשוני שיזמי הבנק האינטרנטי יצטרכו להפקיד. בדרך כלל דורש המפקח השקעה של לפחות 500 מיליון שקל בהון העצמי לצורך קבלת רישיון של תאגיד בנקאי. ההחלטה להפחית את דרישות ההון נובעת מרצונו של המפקח לקדם את הקמתו של הבנק. עם זאת, בבנק ישראל לא יתפשרו על דרישות סף שהקבוצה תצטרך להציג: תעודות יושר של השותפים הפרטיים וגילוי מלא של האחזקות העסקיות הנוספות שבידי כל השותפים בקבוצה.

לפני כחודשיים פורסם לראשונה ב-TheMarker כי חברת אמדוקס מעוניינת להקים בישראל בנק אינטרנטי בשיתוף עם שלמה פיוטרקובסקי לשעבר יו"ר הבנק הבינלאומי, ועם יהושע אגסי ממקימי חברת ביטוח ישיר.

מאז הפרסום הנציגים של קבוצת היזמים ממשיכים לקיים פגישות עם ראשי הפיקוח על הבנקים במטרה לקדם את העניין. בבנק ישראל ממתינים שהיזמים יציגו תוכנית עסקית מפורטת לפני שיאפשר התקדמות נוספת.

קבוצת היזמים פנתה בעבר למפקח על הבנקים הקודם יואב להמן - אך זכתה לכתף קרה. ההערכות הן כי על רקע מערכת היחסים הפושרת ששררה בין להמן לנגיד סטנלי פישר, האחרון לא עודכן לגבי פניית הקבוצה שדחה להמן - על אף שפישר אמר כמה פעמים שיתמוך בכל יוזמה שנועדה לשפר את המצב התחרותי במגזר הבנקאי הריכוזי בישראל. בעקבות המינוי של חזקיהו לתפקיד המפקח על הבנקים פנתה הקבוצה פעם נוספת לבנק ישראל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully