וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יוזמה חדשה: גירושים דרך האינטרנט

הילה רז

21.2.2008 / 11:04

משרד עו"ד זלינגר, בכור בוני יהשיק אתר המאפשר להתגרש בלי לראות את עורכי הדין. ההסכם המקוון לפירוק הזוגיות יעלה כ-4,000 שקל

המדיום הווירטואלי הופך למוחשי גם בענייני גירושין. יוזמה חדשה של משרד עו"ד זלינגר, בכור בוני, המתמחה בדיני משפחה מציעה לבני זוג המעוניינים להתגרש בכבוד הדדי לעשות זאת באמצעות האינטרנט. כל שנדרשים השניים הוא להיכנס לאתר האינטרנט של המשרד, למלא ולשלוח למשרד את "שאלון הסכם גירושין - מסלול מהיר".

השאלון מכיל עשרות שאלות הנוגעות בפרטים האישיים של בני הזוג וילדיהם עד גיל 18. מפרטים טכניים דוגמת תאריך ומקום נישואיהם, ופרטים כואבים יותר דוגמת סכום המזונות החודשי המוסכם, אופן תשלום המזונות ופירוט הוצאות מיוחדות שאינן כלולות בו. על בני הזוג למלא סעיפים הנוגעים להחזקת הילדים המשותפים. הסדרי הראייה המוסכמים עליהם, בימי חול, סופי שבוע, חגים וחופשות.

השאלון כולל כמובן את נושאי הרכוש - בית מגורים, כלי רכב, חשבונות בנקים, כספים, זכויות וחובות ודומה בכך לטיוטה שממלא כל עורך דין לצורך ניסוח הסכם גירושין. הדבר המרכזי שנחסך מבני הזוג הוא הייעוץ עם עורכי דין, והתשלום הכרוך בייעוץ מקצועי.

עו"ד איימי בכור-בוני, העומדת מאחורי היוזמה מציינת כי עריכת הסכם גירושין דרך האתר תעלה 4000 שקל ועוד מע"מ. לדבריה, עריכת משא ומתן, לפני גיבוש הסכם שלא דרך האתר, עולה לכל אחד מבני הזוג 2000 דולר. זאת רק עבור המו"מ לפני עריכת הסכם גירושין.

לדברי בכור-בוני "לאחר שבני הזוג ממלאים את השאלון אנחנו עורכים את הסכם הטיוטה, שולחים אותו לבני הזוג באינטרנט. ואם הם מאשרים אותו, הם מגישים בקשה לבית המשפט לענייני משפחה, לאישורו, וזאת על פי דרישות החוק, ומבלי שראינו בכלל את הזוג. במהלך הדיון על אישור ההסכם, עובר השופט עליו, בודק עם בני הזוג האם חתמו עליו מרצונם חופשי והאם הם מבינים את תוכנו". האתר עלה ביום ראשון ולניהולו נשכרה עורכת דין.

עו"ד בני דון-יחיא, מומחה לדיני משפחה, מטיל ספק בנוגע למיזם "מה שמציעים כאן זה לא גירושים באמצעות האינטרנט אלא אינטר-גט. גירושים תרבותיים היא שאיפה נאצלת, הממזערת קודם כל את הנזק הבלתי נמנע הנגרם לילדים, וגם מקלה על בני הזוג עצמם, נפשית וכספית. ואולם, המציאות המרה היא שמי שלא הצליח בנישואיו, אין סיבה מדוע יצליח בגירושיו. לכן, אין למעשה מצב של גירושים קלים. "פיתרון אינסטנט באמצעות אינטרנט אינו מעשי. הסכמי אינסטנט עלולים לגרום לאחד הצדדים מצוקה כלכלית לאחר הגירושין, שתוביל גם למצוקה אישית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully