וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מיקרוסופט ביטלה את עסקת הרכש עם יאהו

4.5.2008 / 9:11

מנכ"ל מיקרוסופט שלח ליאהו מכתב ובו הודיע על סיום המגעים, לאחר שיאהו דחתה הצעה משופרת במחיר של כ-47.5 מיליארד דולר

מיקרוסופט נסוגה מהסכם המיזוג שהציעה ליאהו, והיא אינה מתכוונת לפתוח בהשתלטות עוינת על החברה. מנכ"ל מיקרוסופט סטיב באלמר שלח אתמול (שבת) מכתב למנכ"ל יאהו ג'רי יאנג, ובו הודיע על נסיגת החברה מההצעה לרכישת החברה בכ-47.5 מיליארד דולר.

במכתב צויין, כי החברה העלתה את הצעת הרכש שלה בכ-5 מיליארד דולר ל-33 דולרים למניה, אך יאהו היתה מעוניינת ב-37 דולרים למניה. "למרות מיטב מאמצינו, כולל העלאת ההצעה בכ-5 מיליארד דולרים, יאהו דחתה את העסקה", כתב באלמר. "לאחר ששקלנו את העניין, אנו מאמינים שדרישותיה של יאהו אינן מתקבלות על הדעת, וכי נסיגה מההצעה שלנו היא הדבר הטוב ביותר לאינטרסים של בעלי המניות, העובדים ובעלי עניין אחרים".

במכתב ששלח באלמר לעובדי החברה כתב כי "על אף שרכישת יאהו היתה מאיצה את יכולתנו להעביר לגורם אחר את האסטרטגיה שלנו בפרסום ושירותים אונליין, אני עדיין בטוח כי נשיג את מטרותינו ללא יאהו".

ממנכ"ל יאהו נמסר בתגובה כי "עכשיו, כשההצעה מסיחת הדעת של מיקרוסופט מאחורינו, נוכל להשקיע את כוחותינו בהוצאה לפועל של השינוי החשוב ביותר בהיסטוריה שלנו", נמסר בתגובה ממנכ"ל יאהו.

צפי לנפילת המניות

במהלך סוף השבוע חלף המועד האחרון שהציבה מיקרוסופט להיענותה של יאהו להצעת הרכש, והביא לשתי אפשרויות: ניסיון השתלטות עוינת על יאהו, או זניחת ההצעה לחלוטין.

אתמול נפגשו בסיאטל יאנג ושותף נוסף ביאהו יחד עם באלמר ונשיא חטיבת השירותים של מיקרוסופט, קווין ג'ונסון. הארבעה שוחחו על כך שמועצת המנהלים של יאהו התכוונה לבצע את העסקה עבור 37 דולרים למניה, על אף ששני המייסדים השותפים דרשו דולר אחד יותר.

לדברי האנליסטים, יאהו דרשה מחיר גבוה מדי, ומניותיה צפויות ליפול עם פתיחת המסחר בוול סטריט. ביום שישי נסקו מניותיה של יאהו בכשבעה אחוזים בשל הציפיות להסכם בין שתי החברות. לפי ההערכות, מחר צפויות להתקבל תביעות משפטיות רבות על ידי בעלי המניות.

בתחילה סרבה יאהו להיכנס למשא ומתן רשמי עם מיקרוסופט, בטענה שהמחיר ההתחלתי שהוצע לה בפברואר אינו שווה את מנוע החיפוש, טכנולוגיית הפרסום ונכסיה הרחבי העולם.

גורם מטעם החברה מסר כי יאהו עדיין נמצאת במגעים בנוגע לעסקה אפשרית עם גוגל ו-AOL של טיים וורנר. במכתב ששלח אתמול באלמר נכתב כי הוא "מודאג" מכך שתכניות כאלו יפגעו במנוע החיפוש של יאהו וטכנולוגיית הפרסום שלה, וישבשו את יכולת החברה להמשיך ולהחזיק בעובדיה המוכשרים.

מיקרוסופט גילתה עניין ביאהו כחלק ממאבקה בענקית האינטרנט גוגל, שפולשת במהירות לעבר התחום של מיקרוסופט באמצעות אפליקציות חדשות מבוססות-רשת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully