וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מבצע: 27 שירים ב-27 אלף דולר

28.2.2010 / 15:15

צעירה אמריקאית צוותה לשלם עשרות אלפי דולרים בגין שירים שהפיצה בתוכנת שיתוף קבצים

וויטני הרפר מטקסס עומדת לשלם ביוקר על אהבתה למוזיקה. היא ממש לא הבינה כמה יסבך אותה אותו יום לפני כמה שנים, בו השתמשה בתוכנת שיתוף קבצים, והעניקה גישה ל-27 שירים ששכנו במחשב שלה. היום, כשוויטני היא כבר תלמידת קולג', חוזרת רוח הנדיבות הזו אליה בבומרנג, כאשר בית משפט מקומי פסק כי עליה לשלם לא פחות מ-27,750 דולר כקנס על שיתוף השירים הלא חוקי הזה.

הרפר הייתה רק בת 15 כשעשתה את הפעולה הפושעת ושיתפה שירים של אמינם, מאריה קארי ולהקת פוליס, וזה היה גם חלק מקו ההגנה שלה. "חשבתי אז שלשתף שירים בתוכנה זה כמו רדיו אינטרנט. ידעתי שאני מאזינה למוזיקה, לא הבנתי מה זה שיתוף קבצים", ניסתה להסביר את הצורה בה פעלה בתוכנת השיתוף LimeWire (עוד דבר שדורש הסבר בפני עצמו – מי בכלל משתמש ב-LimeWire?). בית המשפט לא התרשם, וקבע כי היא אינה יכולה להשתמש בטיעון של "תמימות נעורים" כדי להתחמק מהרשעה.

פסק הדין שקיבלה הרפר הוא למעשה תוצאה של ערעור שהגיש ארגון ה-RIAA על פסק דין קודם שקיבלה, בו צוותה גם כן לשלם קנס – אך נמוך בהרבה. לחוסר המזל של הרפר מצטרפת העובדה שבעבר רק שתיים מתביעות ה-RIAA הגיעו לשלב המתקדם של משפט וקנס – שאר התביעות הוסדרו מחוצה לו. כעת תצטרך תלמידת הקולג', שהתעקשה לקבל משפט עם מושבעים במקום להגיע להסדר, לפשפש עמוק בכיסים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully