מזגן ביתי. ShutterStock
מזגן ביתי/ShutterStock

בדיוק בזמן: בית חכם לחורף חם

עודכן לאחרונה: 28.1.2022 / 13:33

הימים הקרים שחווינו השבוע כמובן מעלים את ענייני הוצאות החימום הביתי (ובמיוחד למי שאין), הנה כמה התקנים שיעזרו לכם לנהל את חימום הבית בחורף (רובם ככולם כחול לבן) - ולחסוך

כתבת המבוא לבית חכם שפרסמנו כאן לפני כמה חודשים הייתה אחת הכתבות שאהבתם. לכן, בסוג של כתבת המשך קטנה, אנחנו מציעים ומזכירים למי שעוד משתמש באמצעים ידניים, כמה התקנים שיעזרו לכם לחסוך ולנהל טוב יותר את הבית שלכם מבחינת חימום, בלי לחמם יתר על המידה.

חימום מים למקלחת

מקלחת חמה בחורף זה עניין חשוב, אבל כמה פעמים שכחתם את הדוד דולק? ומה עם האפשרות להדליק את הדוד מהדרך או לפני שיצאתם מהעבודה, כך שכשתגיעו הביתה מהכפור תוכלו להיכנס ישר למקלחת רותחת?

מה שצריך לעשות הוא פשוט להחליף את המתג הישן וה-"טיפש" של הדוד במתג חכם. בעלי אקספרס אפשר למצוא לא מעט מותגים סיניים של מתגים חכמים, כמו Livolo, Sonoff ואחרים, בעלות של כמה עשרות שקלים שעושים את העבודה. הם פשוטים, גם בתפעול וגם במראה, אבל יאפשרו לכם להדליק את הדוד מהאפליקציה, והם גם תואמים לרוב לסייעניות קוליות כמו גוגל ואלקסה.

גוגל הום. ShutterStock
רמקול חכם של גוגל – Nest Mini/ShutterStock

אבל מי שרוצה פיתרון יותר אלגנטי, יש לנו מותג מקומי שכבר הפך לשם נרדף לדוד חכם - סוויצ'ר. המתגים של Switcher אמנם יותר יקרים (סביב ה-200 שקלים למתג), אבל הם מציעים גם הרבה יותר: ראשית הם מעוצבים יפהפה, עם פאנלי זכוכית ונורות מתחתיהם, ומתאימים לכל מתג דוד ישראלי נפוץ - מקופסת גאוויס/ניסקו, ועד בתי המתג האנכיים המאורכים של פעם. למעשה, יש להם באתר מדריך ממש חמוד עם תמונות של מתגים קיימים - שלפי המראה של המתג הקיים, תדעו איזה סוויצ'ר מתאים לכם.

לסוויצ'ר מתחברת גם אפליקציה חכמה, והכי חשוב - אפשר לקבוע כיבוי אוטומטי של הדוד אחרי זמן פעולה מוגדר, ככה שאף פעם לא תשכחו אותו דולק סתם. ונזכיר רק שלפי החוק, התקנה של מתג דוד חכם צריכה להתבצע בידי חשמלאי מוסמך.

ראש מקלחת. ShutterStock
מקלחת חמה בחורף: להדליק את הדוד מהדרך/ShutterStock

חימום הבית

כולם יודעים שאמצעי החימום הכי יעיל וחסכוני, הוא המזגן. אבל גם אותו אפשר להפוך ליעיל אף יותר.
המזגנים החדשים שנמכרים כיום בשוק, מציעים בחלקם יכולות ויי-פיי ויכולות חכמות מובנות, ואם אתם במקרה קונים מזגן חדש לבית או משפצים, שווה לבדוק את האפשרות הזו (למרות שהיא עלולה לעלות לכם קצת יותר).

המלכה הלכאורה בלתי מעורערת של תחום ההחכמה למזגנים והפעלה מאפליקציה, היא כמובן Sensibo, גם היא ישראלית. לסנסיבו יש כמה דגמים, רובם ככולם לא זולים - שלומדים את השלט של המזגן שלכם ומחליפים אותו בעינית אינפרא אדום חכמה שנשלטת באמצעות אפליקציה.

Sensibo. Sensibo,
לשלוט על המזגן עם Sensibo/Sensibo

האפליקציה של סנסיבו בוגרת ומצויינת, ומכילה המון פונקציות משליטה קבועה על טמפרטורה, ועד כיבוי המזגן אוטומטית כשאתם יוצאים מהבית, או הפעלה אוטומטית לפי תנאי מזג האוויר. בימינו סנסיבו גם משלבת אותו עם סדרת מוצרים משלימים, כמו מטהר אוויר מתוצרתה וחיישני תנועה, ככה שהמזגן מופעל רק כשיש מישהו בחדר, או כשתפעילו את המטהר, יחידת הסנסיבו למזגן תעביר אותו אוטומטית למצב אוורור. לסנסיבו יש מערכת שלמה, אבל כאמור, קצת יקרה.

טוענת חדשה לכתר השליטה החכמה במזגן היא... סוויצ'ר מהפסקה הקודמת. החברה לפני כמה שבועות יצאה עם חיישן משלה, מתחרה ישיר לסנסיבו, מציע פונקציונליות דומה וקצת יותר זול. אם כבר יש לכם סנסיבו ואתם לא רוצים עוד אפליקציה על הטלפון, זו אפשרות לשקול, מה גם שהיא זולה יותר.

חימום הגרון והבטן

ונקנח בתה. או מרק. בחורף הקר שנחת עלינו תמיד טוב לשתות תה או מרק חם, ובשביל זה צריך מים רותחים, נכון? אז גם פה יש כמה אופציות חכמות. בישראל נמכרים יחסית בזול כמה קומקומים חכמים, כאלה שאפשר לפקוד עליהם דרך בלוטות', של שיאומי עצמה או חברות מתוך המערכת האקולוגית שלה, כמו ויומי, המוכרת יותר מתחום השואבים הרובוטיים.

‏קומקום חשמלי Xiaomi Mi Smart Kettle. Xiaomi,
ה-Mi Kettle של שיאומי/Xiaomi

העלות של קומקום חכם דומה למוצרים הקודמים בכתבה, ונעה סביב ה-250 שקלים. להמילטון יש דגם של שיאומי, ה-Mi Kettle שגם מתחבר לאפליקציית הבית החכם של החברה, ואפשר לקבוע איתה גם טמפרטורה מדוייקת של המים (50 מעלות עבור מזון תינוקות, 80 מעלות לתה, 90 מעלות לקפה או מים רותחים ב-100 מעלות) ולשמור עליה, אם כי בזמן כתיבת שורות אלה לא מצאנו אותו באתר, אולי כרגע אזל המלאי.

באופן דומה, בהום סנטר תוכלו למצוא קומקום דומה של ויאומי, עם תצוגת טמפרטורה דיגיטלית, רק בשחור, גם הוא ב-250 שקלים.

לרווייה, ושיהיה לנו חורף חם - וחכם!

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully