וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ספקיות האינטרנט מיישרות קו עם בזק

ערן גבאי

16.3.2006 / 11:33

משווקות חבילות 2.5 מגה בניסיון לחנך את השוק לצרוך רוחבי פס גבוהים יותר ולהיערך לתחרות עם חברות הסלולר

ספקיות האינטרנט מיישרות קו עם בזק. אחרי ברק, מודיעה היום גם אינטרנט זהב על השקת חבילות גלישה בקצב 2.5 מגה ביט בשנייה, על גבי תשתית בזק ב-ADSL. הספקיות מציעות מחירי התנסות זולים ביותר לחודשים הראשונים של החיבור, תוך התחייבות להסכם ארוך טווח, בניסיון לחנך את השוק לצרוך רוחבי פס גבוהים יותר. הדגש מושם בעיקר על השיפור בקצב העלאת מידע ל-150 קילו ביט בשנייה לעומת כ-96 קילו ביט בשנייה כיום.

בזק החליטה בסוף השבוע להיערך מהר יותר לתחרות המתעוררת מצד חברות הסלולר בדור 3.5 שיאפשרו קצבי גלישה באינטרנט הסלולרי של 1.2 מגה ביט בשנייה. בבזק הקדימו תרופה למכה, והחליטו לשפר את קצבי הגלישה עבור גולשי האינטרנט המהיר ב-ADSL ובמקום לקפוץ לחבילות ה-5 מגה, שנתפשות עדיין כחבילות "למקצוענים בלבד", להתחיל בשיווק חבילות חדשות של 2.5 מגה ביט בשנייה בערוץ היורד (download) ובמהירות עבודה של 150 קילו ביט בשנייה בערוץ העולה (upload).

בזק השיקה לפני כחצי שנה ברעש גדול את חבילת ה-5 מגה. החברה מדווחת על כמה אלפי מנויים שרכשו את החבילה, אך בעת האחרונה התברר לחברה שחינוך השוק לצרוך חבילות גלישה ברוחבי פס גבוהים יותר חייבת להיות הדרגתית ולעבור ראשית את שלב ה-2.5 מגה.

שוק האינטרנט המהיר בישראל הגיע ב-2005 לכ-1.2 מיליון מנויים, מהם כ-800 אלף מנויי בזק, שגייסה בשנה האחרונה כ-150 אלף מנויים חדשים לפס הרחב. מחצית ממנויי בזק, כ-400 אלף, מחוברים לחבילות ה-1.5 מגה. רמת התכנים, והדרישות של הגולש הישראלי אינן נתפשות כיום ככאלה המצדיקות מעבר לחבילות ה-5 מגה. בבזק מאמינים, לעומת זאת, כי באמצעות חבילות ה-2.5 מגה הם יוכלו להלהיב את הגולש הישראלי ביתר קלות לבצע את המעבר לצריכת רוחבי פס גבוהים יותר. לצורך כך, מציעה גם בזק מחירים נמוכים יותר כדי לעודד את המגמה, וזאת לאחר שלאחרונה הפחיתה בזק גם את מחירי חבילת הגלישה באינטרנט מהיר בקצב של 2 מגה ביט בשנייה בכ-12%.

בבזק ובקרב ספקיות האינטרנט סבורים כי בעולם האינטרנט של שנת 2006 - בו הלקוחות משתמשים באינטרנט בעיקר לשימוש חווייתי לצפייה בסרטים, יישומים אינטראקטיוויים ומשחקים לגיימרים - מתחייב שימוש ברוחבי פס גבוהים יותר. בהתבסס על נתוני מריל לינץ', קובעים בבזק כי רוחב הפס בישראל הוא מהנמוכים באירופה. במרבית המדינות כבר חדרו באחוזים ניכרים רוחבי פס של 2 מגה ויותר, בעוד בישראל רק 0.4% מגולשי האינטרנט המהיר גולשים ברוחב פס של 2 מגה ויותר. ישראל נמצאת כיום במקום השני בעולם בחדירת אינטרנט מהיר, כש-55% ממשקי הבית כבר גולשים באמצעות אינטרנט מהיר. רק דרום קוריאה מקדימה את ישראל באחוז החדירה של האינטרנט המהיר, שם הוא מגיע לכ-75%.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully