וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ויסטה תעלה לנו ביוקר

רפאל פוגל

20.5.2006 / 1:30

מיקרוסופט מפרסמת את דרישות החומרה המינימליות של ויסטה, מערכת ההפעלה הבאה, והן מפלצתיות מתמיד

לפי מיקרוסופט, שמנסה להרגיע את אלו הרוצים לקנות מחשב חדש עוד השנה וחוששים שדרישות החומרה המיוחדות של Vista עלולות להפוך אותו ללא שימושי כבר בשנה הבאה, תסתפק התצורה הבסיסית ביותר של Vista במחשב סטנדרטי עם 512 מגה בייט של זיכרון RAM וכרטיס מסך שתומך ב-DirectX9. עם זאת, תצורה בסיסית זו, שאופיינית למרבית המחשבים הנמכרים כיום, נייחים וניידים, לא תתמוך בחידושים הגראפיים הרבים אותם תציג Vista.

משתמשי מחשב מתקדמים יותר, אשר ירצו ליהנות משלל התכונות החדשות שתציע Vista, ובכללן ממשק המשתמש התלת ממדי Aero כבר ייאלצו להכניס את היד עמוק לכיס ולשדרג את המחשב שלהם בצורה רצינית הרבה יותר. המצב חמור עוד יותר אם יש לכם מחשב נייד ואתם רוצים לעבוד בתלת ממד, כנראה שפשוט תצטרכו לגשת לחנות ולרכוש מחשב נייד חדש. מרבית כרטיסי המסך של המחשבים הניידים שנמכרים היום בישראל יתקשו מאוד לעמוד במעמסה.

נראה אותם משכנעים את המשתמשים הארגוניים

דרישות המינימום עבור ממשק ה-Aero ותכונות מתקדמות נוספות שכלולות ב-Vista, ידרשו 1 ג'יגה בייט של זיכרון RAM לפחות, כרטיס גראפי רציני עם 128 מגה בייט לפחות ותכונות רבות נוספות, ולפחות כמה עשרות ג'יגה בייט פנויים על הדיסק הקשיח. דרישות המינימום האלו לא יספיקו כמובן לאלו המתכננים להשתמש במחשב ה-PC כדי לשחק משחקים או לערוך סרטי וידיאו, וכנראה שגם לא יאפשרו למרבית בעלי המחשבים הניידים, אפילו אלו שנקנו לאחרונה, ליהנות מתכונות התלת ממד של מערכת ההפעלה העתידית. נראה כי משתמשי המולטי מדיה ייאלצו אף להכפיל את רכישת זיכרון ה-RAM שלהם ולרכוש לא פחות מ-2 ג'יגה בייט של זיכרון RAM כדי שיוכלו להתחיל ולעבוד או לשחק על המחשב.

לאור דרישות החומרה החדשות של Vista, נראה כי אנשי מיקרוסופט ייאלצו לפתוח בשני סוגים שונים של מסעות פרסום. קול אחד צריך יהיה להדגיש את יתרונותיו של הממשק התלת ממדי ושאר התכונות המתקדמות עבור הקהל הביתי וינסה לשכנע אותם לשדרג את מחשביהם וליהנות ממערכת ההפעלה של העתיד. וקול שני ינסה להסביר לקהל מנהלי מערכות המידע בארגונים למה כדאי להם לשדרג לויסטה למרות שמחשבי הארגון שלהם לא יוכלו ליהנות מכל התכונות שהם רואים על המחשב בבית ושמיקרוסופט כל כך הדגישה במסע הפרסום הראשון. תוסיפו לזה את העובדה שאנשי המחשוב בארגון מאוד מרוצים מחלונות XP, ותבינו כמה זה יהיה מעניין לעקוב אחרי המאמצים של החבר'ה מרדמונד לשכנע אותם לעבור לויסטה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully