וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סוני אריקסון K800i

דידי חנוך

28.9.2006 / 2:51

מצלמת 3 מגפיקסל, דפדפן מצוין, רדיו דיגיטלי, נגן מדיה... שמישהו יתקשר לנוקיה N73 ויגיד לו שיש לו מתחרה

סוני אריקסון K800i נראה דומה מאד לנוקיה N73. המקשים נמצאים באותו מיקום, המסך כמעט באותו הגודל, לשניהם יש לחצנים ייעודיים למצלמה... בקיצור, מתקבל הרושם ששתי החברות שתלו מצלמות במעבדות הפיתוח של המתחרות.

אבל לפני שננסה להגיע להחלטה מה מכשיר טוב יותר, הבה נתמקד במכשיר שבו באנו לעסוק היום.

גלישה

הדפדפן המובנה במכשיר הוא דפדפן טוב מאד לטלפון סלולרי. הוא עולה ומגיב מהר מאד, ומצליח להציג אתרי html רבים ללא שום בעיה ותקלה. לא כל אתר עולה בו, אבל המהירות שלו הופכת את השימוש בו לכיפי מאד.

הערך המוסף של המכשיר בתחום האינטרנטי הוא קורא ה-RSS המובנה שלו. מדובר ביישום מצוין ונוח מאד לשימוש. למי שעוקב אחר מספר לא גדול של אתרים ב-RSS, היישום הזה הוא תוספת משמעותית מאד למכשיר.

מצלמה

סוני מיתגו את המכשיר הזה כחלק מליין Cybershot, ליין המצלמות הדיגיטליות של סוני. ויש לומר... בצדק. המכשיר מצויד במצלמת 3.2 מגפיקסל עם פלאש אמיתי, לא הנורה שמתחזה לפלאש ברוב מכשירי הטלפון המצלמים. זוהי המצלמה המהירה ביותר שראיתי בטלפון סלולרי. גם הזמן מפתיחת כיסוי העדשה ועד עליית היישום וגם הזמן בין תמונות קצר במידה משמחת. זה בטח לא מיידי, ויחסית למצלמה דיגיטלית "רגילה" זה טיפה איטי... אבל רק טיפה.

למצלמה יישום חביב מאד שמאפשר לה לצלם בלחיצה 9 תמונות, כך שתוכלו לבחור את הטובה מביניהן. האמת, לא ממש ראיתי הבדלים משמעותיים בין התמונות. אבל זה פיצ'ר נחמד. יש גם אפשרויות להוריד את האדום שהפלאש עושה בעיניים, ועוד שאר תופינים. בסה"כ, אחרי יום-יומיים ראשונים בהם לא התלהבתי מהמצלמה (כי לא ידעתי להפיק ממנה את מה שהיא יודעת לתת), למדתי לאהוב אותה מאד. שתי התמונות של N73 שמופיעות בביקורת עליו וצולמו על ידי צולמו במצלמה של K800i, ואם הן קצת עקומות, זה אומר משהו בעיקר עלי כצלם.

גם מצלמת הוידאו משובבת נפש. מקבילה מאד ברמתה למצלמה הטובה של המתחרה הפיני. היא קלה מאד לשימוש, ומפיקה תוצאות נחמדות מאד. לא ברמה של נוקיה N93, אבל N93 לא קיים בישראל, ו-K800i כן.

מולטימדיה

K800i מצויד בנגן מוזיקה, נגן וידאו ורדיו. השלושה נוחים מאד לשימוש. הרדיו מצויד ב-RDS, כך שהוא מסוגל לזהות את התחנות שהוא קולט, ולעתים אף לומר איזו תוכנית משודרת (תלוי בתחנות ובמידת התמיכה שלהן בטכנולוגיה). אם יש לי טרוניה על הרדיו, הרי שהיא קשורה לכך שהקליטה שלו לא תמיד טובה. יצא לי לשבת באוטובוס בעודי מרים את חוט האוזניה (שמשמש כאנטנה) ומנופף בו כדי לקלוט טוב יותר ערוץ זה או אחר. אבל רוב הזמן הרדיו עובד היטב, ואף ניתן לשמוע אותו (כמו את שאר הנגנים) ברמקול החביב של המכשיר. נגן הוידאו ונגן המוזיקה עובדים יפה. הם נוחים לשימוש ונגישים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה

הממשק

היה לי קצת קשה עם הממשק של K800i. חלק מהלחצנים במכשיר נמצאים בדיוק במיקום ההפוך למיקומם במכשירי נוקיה. יכול להיות שזה כוחו של הרגל, ויכול להיות שזה באמת פחות אינטואיטיבי, אבל ההיפוך הזה הקשה עלי קצת. אני סבור שזה בעיקר כוחו של הרגל, ושמדובר בסה"כ בממשק טוב פלוס עם לחצנים ייעודיים נוחים להפעלת הדפדפן, המצלמה ומגוון יישומים נבחרים. מדובר גם בממשק יפה מאד. הגרפיקה של התפריטים קופצת לעין ונעימה למראה. אבל לא מדובר בממשק מלהיב. הוא היה פונקציונלי ונוח, לא יותר.

סיכום

סוני אריקסון K800i הוא מכשיר מעולה. המצלמה שלו טובה מאד, והוא מגיב מהר מאד בכל היישומים והחלונות. הוא קצת זול יותר מהמתחרה הישיר שלו (69 ש"ח באורנג' לעומת 79 ש"ח של N73), אם כי עדיין מדובר באחד המכשירים היקרים ביותר בישראל.

יש להודות... לא בכיתי כשבאו לקחת את K800i. הפרידה מה-N73 היתה קשה לי יותר. אבל בחבילה שאתם מקבלים ברגע הרכישה, K800i הוא עסקה טובה יותר מ-N73. הממשק שלו נחות לעומת זה של הנוקיה, אבל המצלמה שלו טובה יותר - במיוחד למי שיודע מה הוא עושה. אם לא תעשו שימוש ביכולות ההרחבה שמערכת ההפעלה הסימביאנית מעניקה ל-N73, הרי ש-K800i הוא מכשיר הדור השלישי הטוב ביותר שתוכלו לרכוש כיום בישראל. כרגע המכשיר נמכר רק באורנג'.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully