וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גאדג'ט היום: Sony PRS-500

28.9.2006 / 3:06

הכריזו עליה לפני חודשים, אבל עכשיו המקראה האלקטרונית עומדת לבחון את הטענה שספרים אלקטרונים הם כשלון

ספר אלקטרוני. החזון הזה נמצא בשער כבר שנים. מדי זמן מה משיקה חברה זו או אחרת מוצר שאמור להקפיץ את הספר האלקטרוני לרמת מוצר צריכה פופולרי ונפוץ, אבל זה עדיין לא קרה. אמנם יש אנשים שקוראים טקסטים אלקטרונים, במקראות ייעודיות, בפאלם, במחשב או בטלפון הסלולרי (האחרונים, וחלקנו נמנים עליהם נאלצים לשאת מבטים תמהים משאר האוכלוסיה), אבל בסה"כ יש עדיין רוב עצום לאנשים שחושבים שהמוצר הטוב ביותר בתחום הוא ספר מהסוג המסורתי.

Sony Portable Reader System 500, או PRS-500, הוא הנסיון האחרון להפוך את המקראה האלקטרונית למוצר מיינסטרימי. המקראה חופשיה מכמה מהתקלות של מכשירים קודמים. הוא קל יותר מספרים רבים (שוקל 255 גרם), ניתן לקרוא אותו באור יום, והתצוגה שלו דומה מאד לטקסט מודפס על דף.

ניתן לרכוש ספרים בחנות של סוני (עם הנז"ק של סוני, כמובן), אבל לא חובה. המכשיר קורא גם קבצי טקסט, PDF, תמונות JPEG ואף mp3 ו-AAC לספרי שמע. וכן, זה אומר שמדובר גם בנגן MP3 לכל דבר ועניין.

מגוון בפורמטים אומר שאתם יכולים לרכוש את הספר שלכם בפורמט PDF מאתר נטול נז"ק (כלומר, אתר שמוכר קבצים ללא הגבלות על השימוש בהם) כמו FictionWise המצוין, ולקרוא אותו במכשיר. לא ברור האם הוא קורא עברית, כך שאיננו יודעים האם תוכלו לקרוא בו את הטקסטים החינמיים הקלאסיים מפרויקט בן יהודה. מצד שני, כל הטקסטים החינמיים בפרויקט גוטנברג העצום זמינים לקריאה במכשיר.

המחיר הרשמי של PRS-500 יהיה 350 דולר. צפו למבצעים שיורידו אותו למחיר נמוך יותר. וואלה!מחשבים תומכת ביערות הגשם ותומכת בספרים אלקטרוניים. אנחנו די רוצים מכשיר כזה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully