גוגל משדרגת את ג'ימייל. החברה השיקה היום ממשק חדש לשירות הדואר הפופולרי שלה, זאת כשבוע לאחר שדלף לרשת סרטון החושף את מאפייניו החדשים.
- כעת נראה ג'ימייל דומה יותר לרשת החברתית "גוגל פלוס". הכפתורים בו הם בצבע אפור בהיר ואת שמות הפעולות שעליהם החליפו אייקונים. כפתור Compose אדום וגדול הוסף לממשק ונמצא מצד שמאל למעלה. ניתן להרחיב ולכווץ את התצוגה והיא מתאימה את עצמה לגודל החלון. ניתן אף להגדיר את צפיפות הפיקסלים הרצויה- כפתור ההגדרות מימין מספק שלוש אפשרויות כאלו.
- תפריט התגיות ואיזור הצ'ט נגישים על המסך בכל עת, וניתן להגדיר תצוגה של עוד/פחות תגיות/אנשי קשר בצ'ט.
- בדומה להודעות בפייסבוק, כעת כל תכתובת עם משתמש אחר כוללת את תמונת הפרופיל שלו (אותה הגדיר בחשבונו בגוגל) ומאפשרת כתיבת תגובה מבלי ללחוץ תחילה על כפתור Reply. במקום הכפתור מופיעה תיבת טקסט שבתוכה ניתן להזין את התגובה. לחיצה על התכתבות חושפת את ההודעות השונות המרכיבות אותה, כך שמכל אחת מהן מוצגת השורה הראשונה שבה, ומאפשרת איתור מהיר של הודעה ספציפית.
- לכפתור החיפוש התווסף תפריט המאפשר להגדיר פרמטרים כגון שם נמען, נושא ומילים מהמייל שנשלח. זאת במקום אפשרות ה-"show search options" שהייתה במצב הקודם.
- תמונות רקע מערכות נושא נפרסות כעת גם על התפריטים בצדדים ולא רק על מרכז המסך. גוגל צפויה להשיק בקרוב סט של ערכות נושא ברזולוציה גבוהה.
- מודעות ופרסומות נוספות צפויות להיכלל בממשק כולל בתוך תכתובות מייל.
בשלב זה הממשק החדש אינו מופיע אוטומטי בתיבות הג'ימייל. במקומו מופיע הממשק הישן עם לינק המציע למשתמש לעבור לממשק החדש. לחיצה עליו מחליפה בין השניים. "אנו נרגשים לחלוק אתכם את המראה החדש של ג'ימייל. נביא אותו בקרוב לכולם", מובטח בפוסט שפרסמה גוגל בנושא.
עוד בנושא:
- ג'ימייל עומד להשתדרג
- למה המודעה הזאת? עכשיו גוגל עונה