וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביקורת מוצר: Qgenie

סוללה ניידת לכל המכשירים, הוט-ספוט לאינטרנט, העברת קבצים נוחה, אחסון, שירותי ענן ועוד. והכל במכשיר אחד. יכול להיות שמצאנו את המתנה המושלמת לגיקים לחג?

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
Qgenie/מערכת וואלה!, צילום מסך

שלושת החסרונות הבולטים של האייפון לדעתי הם: המסך הקטן (אשר נפתר כעת עם השקת האייפון 6 והאייפון 6 פלוס) הסוללה שמתרוקנת מהר מדי והסרבול בהעברת קבצים לאייפון מהמחשב.

בנוגע להעברת קבצים, כדאי לבדוק את הביקורת שלי על ה-i-FlashDrive שמציע פתרון בנושא. כעת מוצר חדש בשם Qgenie, התקן NAS נייד מבית היבואן ויז'ואל ד.ג בע"מ, מחברת QNAP הטיוואנית, מנסה לענות על עניין הסוללה, הקבצים ועוד הרבה יותר.

המוצר לבן ומעוצב יפה עם הרבה מאוד חיבורים אפשריים. העיצוב של ה-Qgenie דומה לאייפודים המקוריים של אפל, אך הוא שוקל פחות מהם, 122 גרם בלבד. רק 10 גרם יותר מהאייפון 5.

בצד ימין של המכשיר ישנם שני כפתורים. אחד הוא כפתור הפעלת התצוגה, בלחיצה עליו ניתן לבדוק כמה אחוזים נשארו בסוללה וכמה מכשירים מחוברים אליו, והכפתור הנוסף מאפשר מעבר בין שלושה מצבים שונים:

מצב כיבוי - כדי לשמור על הבטרייה של ה- Qgenie.
מצב סוללה - בו נוכל לטעון מכשירים אחרים.
מצב ענן - מאפשר טעינה והתחברות למכשיר דרך WiFi בו זמנית.
המכשיר מגיע עם זיכרון SSD בנפח של 32GB ותצוגת לד קטנה ונוחה. החברה מפרסמת שמדובר ב-7 מוצרים ב-1, הנה המרכזיים שבהם:

סוללה

בנוסף להחזקת קבצים ושימוש כ-Access point בשביל מכשירים אחרים ה-Qgenie הוא גם סוללה ניידת: תומכת בכל מכשירי האנדרואיד ואת האייפון 5 שלי המכשיר הצליח להטעין טעינה שלמה ועוד קצת. הטעינה נבדקה תוך כדי שימוש בו.

יכול להיות ש-3000 מילי אמפר ש-QNAP מספקת, (מאפשרים בסביבות 10 שעות עבודה) לא יספיקו לחלק מהמשתמשים, בייחוד כאלו עם סוללה גדולה כמו של הגלקסי נוט. אלו מלכתחילה נמצאים ביתרון מול מכשירי האייפון עם נפח סוללה גדול פי 2. אך הם יכולים להנות משאר הפונקציות של המכשיר.

ענן לכולם

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
7 פעולות במכשיר אחד/מערכת וואלה!, צילום מסך

לאחר חיבור ה-Qgenie למחשב עם כבל USB (שמצורף בערכה) דרך USB 3.0 העברתי אליו קבצים אחרי שניתנה לי גישה לכונן ה-SSD שלו עם ה-32 GB. עכשיו השאלה איך מושכים ממנו את הקבצים.

אפליקציית Qfile לאייפון ולאנדרואיד, מאפשרת להתחבר למכשיר דרך WiFi. לא מדובר ברשת ה-WiFi של הבית, אלא ברשת של המכשיר. אפשר אפילו ברכבת או בחיק הטבע, להטעין את הטלפון תוך כדי צפייה בסרט שנמצא בהתקן. ההתקן מאפשר עד-8 חיבורים בו זמנית למערכת הקבצים שלו.

Access Point

כיום ברוב הסמארטפונים יש AP מובנה (נקודת גישה אישית), משמע אפשר להפוך את ה-Qgenie לראוטר, אך מה עושים אם מספר מכשירים רוצים להתחבר לאינטרנט באותו הזמן? או שיש לחלקם על חבילת גלישה קטנה מידי והם רוצים לחלוק את האינטרנט בעזרת מכשיר אחד בלבד? המכשיר מאפשר לשמש מגבר לנקודה אחת שתתחבר אליו.

מה זה אומר? נניח ויש לכם אייפון ושני מכשירי גלקסי ולמכשירי הגלקסי אין חבילת גלישה. האייפון יכול להתחבר למכשיר (עם WiFi) והוא ישמש מגבר לשני מכשירי הגלקסי בו זמנית כך ששניהם יתחברו לאינטרנט, אפילו אם הם בחדרים אחרים.

ה-Qgenie מתהדר בעוד פיצ'רים, כמו אפשרות לגבות רשימות קשר (באמצעות אפליקצייות Qfile), שימוש כשרת לרכב שממנו אפשר לנגן את כל השירים ברכב עצמו ועוד.

הענן קצת קודר

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

כמו שציינתי, ל-Qgenie זיכרון מסוג SSD בנפח 32 GB, שזה אומר שניתן להעביר אליו סרטים וסדרות במהירות ויעילות דרך המחשב באמצעות הכבל המצורף. הגישה לתכנים בענן המכשיר ניתנת באפשרות אפליקציית Qfile. האפליקציה אינה מותאמת לאייפד, כך שאם נרצה לצפות בסרטון באייפד הוא יהיה במצב 2X. כלומר, האייפד יחשוב שהוא אייפון וימתח את התמונה, זה לא נראה טוב וזה פוגע באיכות.

העיצוב באפליקציה אינו תומך ב-iOS 7 אך זה פחות מפריע, כי האפליקציה עובדת על כל ה-iOS החדשות. אין באפליקציה הרבה אפשרויות לצפייה בעת צפיית הווידאו עצמו. אם נרצה למשל תמיכה בכתוביות נקבל המלצה חמה להוריד תוכנת צד שלישי שלרוב עולה כסף או שהיא עם פרסומות (הוידיאו נבדק עם Oplayer lite), בייחוד אם נרצה לצפות בפורמט שאפל לא אוהבת כמו mkv או avi.

לעיתים בעת "דפדוף" בוידאו עצמו הקול יצא מסינכרון. עוד בעיה מוזרה שנתקלתי בה היא שלא היה ניתן לנגן סרטים גדולים אם הם בתוך תיקייה. הדבר שהכי הפריע היה חוסר האפשרות לשדר את הסרטים ל-Apple TV כייוון שהאייפון מתחבר למכשיר באמצעות WiFi.

חשוב לציין ש-iOS 8 אשר כבר זמינה להורדה אמורה לפתור את הבעייה הזאת, כי היא תאפשר שידור דרך Bluetooth ל-Apple TV. אך בינתיים למי שעוד לא שדרג הדבר פוגע בחווייה.

עוד ממתקים

אציין לטובה את אפשרויות עריכת הקבצים, ניתן להעביר בקלות קובץ לכל תיקייה ב-Qgenie ואף לשמור אותו במכשיר עצמו תחת תיקיית Download. הצלחתי לגבות את אנשי הקשר באייפון ובאנדרואיד ללא בעיה ולשחזר אותם דרך Qfile, ואפילו לקבוע מתי לגבות את התמונות בעת התחברות למכשיר בצורה אוטומטית.

סוגי קבצים אחרים שנבדקו כמו docx, pptx, ppsx, pdf, וכמובן mp3, עבדו ללא בעיה. כמו כן, וידיאו בפורמט של אפל כמו mp4 או 3gp, גם הוא עבד ללא דופי. יכולתי לבחור באיזה קידוד שרציתי בכדי להפעיל את הקובץ. אפילו אם מדובר באפליקציה צד שלישי ולרגע הרגשתי שאני במערכת פתוחה.

חריץ הרחבת ה-SD גם כן תרם לחופש, כאשר אפשר להרחיב את הזיכרון של ה-Qgenie עד 128 GB. כלומר בסך הכל יתקבל 160 GB (לא SSD). באתר המוצר מפורטים האפשרויות הרחבה השונות לפי דגמים.

לסיכום

יש כאן מוצר שמציע כמה פתרונות שימושיים. המחיר: 590 ש"ח. לא זול, אך בהתחשב בעובדה שמקבלים כונן SSD בנפח 32 GB לשיתוף בין מספר מכשירים ניידים, סוללה ניידת בנפח 3000 מילי אמפר, שרת קבצים לאוטו, נקודת גישה, גיבוי ספר טלפונים ועוד, זה יחסית הוגן.

העיקר שלאייפון שלי תהיה עוד קצת סוללה ואפשרות לשתף קבצים בצורה נורמאלית, שזה מה שבאמת משנה פה.

  • עוד באותו נושא:
  • סוללות

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully