וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביקורת: מחשב All-in-One של לנובו

צבי קצבורג, TECH

1.10.2014 / 12:36

בלי כבלים שמסתבכים באבק או קופסה שחורה שנתקעת ברגליים. אבל האם ה-C560-10150 תופס פחות מקום בבית, אבל האם הוא גם מחשב ראוי לכל המשפחה?

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הכל כלול/מערכת וואלה!, צילום מסך

אם מישהו יאמר לכם שעידן המחשבים השולחניים הגיע לקיצו, אל תאמינו לו כל כך מהר. איך אני יכול להיות כל כך בטוח? כי בקצה שולחן העבודה שלי, במרחק של כ-60 ס"מ ממני, מתנוסס לו מסך 23 אינץ' שהוא בעצם מחשב בסגנון "הכל כלול", או All-in-One, והוא חדש לחלוטין. ה-C560-10150 של לנובו מסדרת דגמים שמבוססים על הדור הרביעי של המעבדים של אינטל, והוא גם ממש לא היחיד ממינו בעולם. למעשה גם על השולחן האישי שלי יש מחשב מהסוג הזה, והוא בקושי תופס לי מקום להבדיל מאותן קופסאות ברזל מסורתיות שנהגתי לאורך כל השנים לרכוש בחנויות המחשבים.

בעצם, מי שעוקב קצת אחרי תערוכות ה-CES וה-Computex בשנתיים האחרונות, יודע שכמעט כל היצרניות בעולם מציעות דגמים של מחשבי "הכל כלול". אותם מחשבים שמרכיבים לבד הפכו כבר לנישה בה מצטופפים שחקנים וחובבי מחשבים כבדים. עבור כל שאר המשתמשים הביתיים, עם העוצמות שהתחילו להביא עמם מעבדי ה-Ivy Bridge ולאחר מכן מעבדי ה-Haswell, גם מחשב שהוא בלתי ניתן לשדרוג, הוא די והותר לכל הצרכים למשך תקופה ארוכה יחסית.

ה-C560-10150 של לנובו הוא מחשב מעין זה, כזה שאמור להציע לכל המשפחה את הפתרונות להם היא זקוקה, כולל אפילו הרצה איכותית של משחקים ברמה אחת אחורה ממשחקי ה-AAA שמגיעים כיום לשוק. זה אולי החיסרון המשמעותי היחיד שלו: לא תוכלו להריץ בו את המשחקים החדשים ביותר ברמת האיכות הגבוהה ביותר, אבל גם כך בשביל רוב המשתמשים זה מספיק.

מבחוץ פנימה

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
שחור מתחת לשולחן, לבן מעליו/מערכת וואלה!, צילום מסך

הפתעה אחת לטובה מרגישים כבר ברגע שמוציאים את המחשב מהקופסה שלו ומתחילים במעט ההרכבות שצריך לעשות. קודם כל הוא בצבע לבן, וזה כבר מעט שונה - למרות שהצבע האדום של מחשב ה-19 אינץ' של הסדרה נראה קצת מדליק יותר.

זה לא רק שמחשב בצע לבן מרענן, לעומת הצבע השחור המקובל של רוב המחשבים השולחניים מהסוג הזה, אלא כמעט מייד ניכר שהושקעה בתכנון המחשב הרבה מחשבה מצד מהנדסי לנובו. כך למשל, בעת הרכבת הרגלית למעמד של המחשב צריך להסיר כיסוי גומי קטן ואז להחזיר אותו. הוא מסתיר היטב את הברגים וגם משמש להגנה נגד החלקה. פרט קטן שנראה אולי לא כל כך חשוב, אבל מועיל למדי.

גם השקעים של כפתורי השליטה בעוצמת הקול ובבהירות המסך, שממוקמים בחלק הקדמי הימני שלו, ממש מתחת למסך עצמו, הם מהנוחים ביותר לשימוש בהם נתקלתי אי פעם. לא תוכלו לפספס את מנגנון פתיחת/סגירת הכונן האופטי שממוקם בצד הימני העליון של המחשב, אם בכלל תצטרכו להשתמש בו.

המחברים השונים ממוקמים בצד שמאל של המסך, כולל החיבורים שממוקמים מאחור. יש בכך שינוי ממחשבים דומים קודמים של החברה, בהם החיבורים האחוריים היו ממוקמים דווקא בצד ימין או קרוב לאמצע. הסיבה היא שה-C560 מציע משהו חדש יחסית בתחום מחשבי ה-All-in-One: יכולת שדרוג. הסרת המכסה האחורי של המחשב מגלה תושבות זיכרון וכונן קשיח ולא צריך יותר מדי ידע, אולי עזרה קלה של מישהו שעשה את זה פעם או פעמיים בחיים, כדי להוסיף לזיכרון הבסיסי ולכונן הקשיח עמו מגיע המחשב כברירת מחדל, או כברירת רכישה יותר נכון לומר.

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא

מסך

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
רמקולים בעלי עוצמה ואיכות מפתיעה/מערכת וואלה!, צילום מסך

המסך, בטכנולוגיית IPS LCD, מציע רזולוציה של 1920x1080 פיקסלים. התמונה חדה, יפה, הצבעים בהירים ואמינים, יש ניגודיות טובה ואפילו זוויות הראייה מצוינות וכיף לראות סרט באיכות HD מלאה. הבעיה היא שכמו במסכים רבים אחרים, ובמיוחד גדולים שמיועדים לשימוש בסביבה ביתית, המסך הופך למראה גדולה אם יש תאורה אחורית, ואפילו לא חזקה מדי, כך שצריך למצוא את המקום המתאים למיקום המחשב.

עם זאת במשחקים ובעבודה שוטפת זה מורגש פחות, בסרטים קצת יותר. הדגם שנשלח לסריקה לא כלל מסך מגע, וטוב שכך. חבל על הכסף. מסך בגודל 23 אינץ' לא מיועד לתקיעת מבטים מקרוב.

אבל הבעיה האמיתית שלי עם המחשב הזה היא האריזה שלו. איך נאמר זאת בעדינות: העיצוב לא ממש אטקרטיבי. המסגרת מסביב למסך קצת עבה מדי, רחוקה מאוד מהגזרות הדקות שמציעים מסכים מודרניים, והגריל מקדימה למטה, שמסתיר שני רמקולים בעלי עוצמה ואיכות מפתיעה, הוא תזכורת לתחילת הדרך של מסכי ה-LCD בארץ, כשלצמד המילים "תוצרת סין" הייתה קונוטציה הרבה פחות איכותית מימים אלו.

קישוריות וביצועים

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
את המקדלת והעכבר תחברו עם דונגל/מערכת וואלה!, צילום מסך

בעיה אחרת היא החיבור האלחוטי של המחשב. למרות שהוא תומך בחיבור כזה, עדיף שתחברו אותו ישירות עם כבל לנתב האינטרנט שלכם. אני לא יודע אם זה קשור לאנטנות שבגוף המחשב, או לרכיב האלחוטי עצמו, אבל במקום בו לא הייתה כל בעיה להתחבר עם טלפון, מחשב נייד וטאבלט של חברות אחרות, ועוד מחשב של לנובו עצמה, החיבור של ה-C560 היה במקרה הטוב חלש. במקרה הרע, גם ממש לא עבד.

אין גם חיבור בלוטות' משום מה. זה אומר שאת המקלדת והעכבר האלחוטיים, שלהוציא מקש ה-Enter שכמעט בלתי ניתן למציאה במקלדת הם בהחלט סבירים, צריך לחבר באמצעות דונגל USB, והנה הלכה אחת משש יציאות ה-USB של המחשב (ארבע מאחור מסוג 2.0 ושניים מהצד מסוג 3.0, יש גם קורא כרטיסי זיכרון, חיבור לרשת ויציאת HDMI לחיבור מסך נוסף).

המחשב אינו מיועד למי שמחפש ביצועים עתירי מספרים אלא לספק תמורה טובה לכסף. עם מעבד Haswell מסוג Core i5-4570T מעבד כפול ליבות שתומך בעבודה בריבוי נימים, שעובד במהירות 2.9 ג'יגה-הרץ ויכול להגיע במצב טורבו מובנה עד 3.6 ג'יגה-הרץ. בנוסף ישנם 8 ג'יגה-בייט זיכרון עבודה מסוג DDR3 שפועל במהירות 1,600 מגה-הרץ, וכרטיס תצוגה GeForce 800M עם 2 ג'יגה-בייט זיכרון בלעדי, הוא בהחלט עושה את זה.

הביצועים סבירים לחלוטין, ואפילו במשחקים עתירי תלת-ממד תוכלו לשחק ,גם אם לא ברמת התצוגה הגבוהה ביותר. הוא כמובן לא יכול להתחרות במספרים של לפטופ הגיימרים של לנובו עצמה שסקרתי לא מזמן, אבל הוא בהחלט נמצא בשורה השנייה.

לסיכום

כשמוסיפים לתמונה את המחיר של המחשב: 3,799 ש"ח למסך בלי מגע או 4,199 ש"ח למי שמתעקש לקבל אותו עם מסך המגע. ובהתחשב בתצורה בו בדקנתי את המחשב, אפשר לומר שהתמורה שמקבלים היא בהחלט לא רעה. הרבה בזכות העובדה שבכל זאת מדובר במסך 23 אינץ', אבל גם בגלל שיש יכולת שדרוג נוספת.

אם הבעיות שהוזכרו לעיל, ובמיוחד המראה הלא אטרקטיבי, לא מטרידות אתכם במיוחד, הניחו אותו ברשימת הרכישות האפשרויות שלכם, כלומר אם אתם בכלל רוצים מחשב "הכל כלול".

מפרט

- מסך 23 אינץ' ברזולוציה 1,920x1,089 פיקסלים
- מעבד Core i5-4570T, כפול ליבה, במהירות 2.9 ג'יגה-הרץ (3.6 בטורבו)
- 8 ג'יגה-בייט זיכרון RAM
- כונן קשיח בנפח 1 טרה-בייט, חיבור SATA III, ו-7,200 סל"ד
- צורב DVD
- כרטיס תצוגה Nvidia GeForce 800M
- חיבורים: WiFi 802.11 /b/g/n, רשת מקומית, HDMI החוצה, 4 חיבורי USB 2.0, 2 חיבורי USB 3.0, מצלמה קדמית
- מקלדת ועכבר אלחוטיים (באמצעות דונגל)
- חלונות 8.1

  • עוד באותו נושא:
  • מחשבים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully