וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גולש נחקר בחשד להעלבת נבחר ציבור ואיומים - אף שכבר הסיר את הפוסט

גולש כתב פוסט חריף נגד אחד מחברי הכנסת, ומיד הסיר אותו לבקשת הלשכה של אותו ח"כ. למרות זאת פשטו שוטרים על ביתו, חקרו אותו ולקחו ממנו את המחשב האישי שלו. תגובת המשטרה: "התיק הועבר לעיון הגורמים המקצועיים. המחשב יוחזר בסיום החקירה"

הלפטופ של דגן ואלד. פייסבוק, תמונות גולשים
הלפטופ הנעדר של ואלד/תמונות גולשים, פייסבוק

חודשיים אחרי שמירי רגב הגישה תלונה במשטרה נגד גולש שקילל אותה בפייסבוק, עוד גולש גילה שפוסטים זועמים בפייסבוק יכולים לסבך אותו. הבוקר פרסם הגולש דגן ואלד פוסט בעמוד שלו, בו הוא מספר על מה שעבר עליו בחודש האחרון - אחרי שכתב סטטוס חריף במיוחד נגד אחד מחברי הכנסת.

"כמו הרבה ממשתמשי הפייסבוק במהלך הקיץ האחרון, גם אני התבטאתי בצורה מתלהמת ומאיימת כלפי נבחר/ת ציבור (שאת שמו/שמה לא אחשוף, מפאת צו איסור משטרתי)", כתב ואלד, "הפוסט המדובר, הוסר שעה אחרי שעלה לרשת מכיוון שקיבלתי התראה והודעה מטעם הלשכה של חבר/ת הכנסת, כי מדובר בסילוף דברים שיצא מהקשרו".

לדבריו, למרות שהסיר את הפוסט כפי שהתבקש, סירבו להניח לו. לפני חודש, בזמן ששהה בחו"ל, הגיעו לבית הוריו שוטרים עם צו חיפוש, הפכו את חדרו בחיפושים, ולקחו איתם דיסקים, הארדיסקים, מצלמות ומעל הכול - את המחשב הנישא של ואלד המשמש אותו בעבודתו. כשחזר ואלד לארץ הוא הוזמן לחקירה בגין "העלבת עובד ציבור ואיומים". את המחשב, הוא טוען, לא קיבל בחזרה עד היום - מה שפוגע בעבודתו השוטפת.

לדברי ואלד, הפשיטה המשטרתית באה לו בהפתעה - במיוחד מפני שהוא כבר הסיר את הפוסט המעליב מזמן. קיבלנו לידינו את ההתכתבות בינו לבין לשכת הח"כ, ואכן נראה שהעניין הסתיים בטוב:

פנייה מהלשכה: "מה שכתבת זה שקר גמור וחבל שאתה מתבסס על ידיעות כוזבות (...) אתה מתבקש להוריד את הפוסט וכן פרטיך הועברו לקצין הכנסת".
ואלד: "אסיר את הפוסט".
לשכה: "תודה ובשורות טובות".

אבל למרות האיחול המנומס, הבשורות לא היו כל כך טובות, כאמור. לפני שהסיר את הפוסט, ככל הנראה, לשכת הח"כ הספיקה לצלם את המסך ולשלוח למשטרה. בזמן ששהה בחו"ל, פשטו השוטרים על ביתו. בחקירתו הודה במעשיו והבטיח שלא יחזור עליהם שוב. "אני ילד טוב, לא רציתי להתסיס יותר ממה שקרה, להוסיף עוד דרמה", הוא אומר בשיחה עם וואלה!טק. אך למרות שהסיר את הפוסט, הודה במעשיו והתנצל - המחשב שלו טרם הושב לו. "ובכל פעם שאני מתקשר למשטרה, אז הם אומרים חכה, הם יחזרו אליך, ולא חוזרים", הוא אומר.

כשאנחנו התלוננו לפני שנה במשטרה על הסתות בפייסבוק - אמרו לנו ללכת הביתה

ואלד לא יכול לחשוף מה כתב באותו פוסט שהתחיל את כל הפרשה, או מיהו חבר הכנסת נגדו כתב את הפוסט. אבל זו לא פעם ראשונה שהוא מתבטא נגד נבחרי ציבור בפייסבוק - אותו הוא רואה כבמה להבעת מחאה. "אני סאטיריקן מטבעי", הוא אומר, "אני חושב בהשוואה לשלל התבטאויות ברשת, אני יודע להימנע מפופוליזם ומילים רדודות. כשכתבתי את הפוסט אז הייתי מלא ביצרים של הרגע והתבטאתי בצורה חמורה".
כל כך חמורה שהיא הקפיצה את המשטרה.
"אם למשטרה היה מספיק כוח אדם היא הייתה עוצרת יותר מחצי מדינת ישראל שהתבטאו בצורה מזעזעת יותר, כלפי חנין זועבי או דב חנין וברכה וזהבה וכו'".
ולמה לא עוצרים?
"באמת שאין לי תשובה על זה. שמעתי שמועות שבעקבות 'צוק איתן', המשטרה התחילה לעשות פשיטות כאלה כלפי אנשים, אולי רק כאלה שמזוהים עם השמאל. אבל באמת שאין לי מושג למה. אולי אותו ח"כ היה עירני מספיק לעומת כל שאר הח"כים, בשביל להגיש תלונה".

נציין רק, שבתקופת "צוק איתן" אכן נראה היה שמשטרת ישראל פועלת ביתר נוקשות כלפי התבטאויות בעייתיות ברשת - מכל הצדדים, בשל תסיסת השיח האלים ברשתות ובכלל. הראפר רון נשר נעצר ונחקר במשטרה פעמיים לאחר שפרסם סרטון קללות נגד ח"כ חנין זועבי, ולפי הודעת המשטרה באותה תקופה נעצרו חשודים נוספים מסיבות דומות. גם הנהלת פייסבוק הקשיחה את עמדתה בתקופה "צוק איתן" ועמודים רבים נסגרו לפתע - עמודים אנטי ישראליים כמו גם עמודים של ימין קיצוני. ייתכן שהתגובה החריפה של המשטרה כלפי ואלד היא חלק מאותה מגמת זהירות יתרה בה היא נקטה, אם כי לא ברור עדיין למה הוא נחקר גם אחרי ששיתף פעולה עם הלשכה והסיר את הפוסט - ומדוע נלקח ממנו הציוד האישי וטרם הוחזר.

אתה חושב שבאמת אמרת דברים בעייתיים באותו פוסט?
"אני מודה שאני מתבטא התבטאויות מזעזעות מדי פעם, ולמדתי על בשרי וגם על בשרי הוריי שיש לי קצת אחריות על העניין הזה".
תשנה את נוסח ההתבטאויות שלך ברשת בפעם הבאה?
"כן, אני אעביר את אותו מסר, אבל פחות עם אלימות".

עוד בנושא:
המדריך לגולש העצבני: מה מותר ומה אסור לכתוב על חברי כנסת בפייסבוק?
דעה: טוב שחברי כנסת מתלוננים על קללות נגדם בפייסבוק
האם צריך לאפשר לנו להתבטא בחופשיות ברשת?

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי

תגובת דובר המשטרה:

"בעקבות תלונה שהוגשה נפתחה חקירה בגין העלבה ואיומים כלפי עובד ציבור. בימים אלה התיק הועבר לעיון הגורמים המקצועיים לצורך קבלת חוות דעת והחלטה על המשך הטיפול. כחלק מפעולות החקירה נתפס מחשבו של החשוד ובסיומה יוחזר לו".

  • עוד באותו נושא:
  • פייסבוק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully