וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אמהות נגד בצלם": "הצל" חסל לנו את הקמפיין נגד בצלם

זה מסובך, אז תנסו לעקוב: קבוצת "אמהות נגד בצלם" תכננה להפיל את ארגון "בצלם". הראפר יואב"הצל" אליאסי כתב פוסט שרומז שהיא בעצם ארגון שמאל בתחפושת. הקבוצה טוענת שבכך "הצל" חיסל אותה ואת הקמפיין שלה נגד "בצלם". ועכשיו "הצל" תובע אותה על הסתה נגדו

יואב אליאסי הצל. אביב חופי
יואב "הצל" אליאסי/אביב חופי

האם הראפר והפעיל הימני יואב אליאסי ("הצל") חיסל את תנועת "אימהות של חיילים"? אמש עלה פוסט בעמוד הפייסבוק של "אמהות של חיילים נגד בצלם", שטוען כי הצל חיבל בפעילות התנועה נגד ארגון "בצלם" והוביל, בעצם, לסגירתה. "היום הוא יום שחור למדינת ישראל", נכתב בפוסט של התנועה.

תנועת "אמהות של חיילים נגד בצלם" הוקמה במהלך מבצע "צוק איתן" בקיץ האחרון, בעקבות ראיון של מנכ"ל בצלם ברשת אל ג'זירה, בו התבטא נגד פעולות צה"ל. התנועה שמה לה למטרה לסגור את "בצלם" ולשלוח את המנכ"ל לכלא, והחלה לאסוף חומרים נגד הארגון ולהכין טיוטות של צוי מעצר למנהליו. במקביל, ביקשה התנועה מהגולשים תרומות כספיות כדי לממן את ההליך המשפטי. לאחרונה הצטברו די חומרים, לדברי מנהלי התנועה כדי להוציא לפועל את מבצע ההרשעה הגדול. "כולנו חלמנו וחיכינו ליום שבו נראה את בכירי 'בצלם' מובלים באזיקים לבית האסורים", כתבה תנועת "אמהות" בפוסט, "אבל תודות לצל - יואב אליאסי - היום הזה לא יגיע כנראה".

"מה שעורכי הדין של בצלם לא הצליחו לעשות - 'הצל' עשה"

אז למה בעצם ש"הצל" יחבל בפעולותיה של תנועה ימנית, שאוחזת באותה אג'נדה כמו שלו ויוצאת נגד ארגון שגם הוא מתעב? היה אפשר לצפות שפעיל כמו "הצל", שפרסם פוסטים רבים בעד צה"ל במהלך צוק איתן, ויזם חלוקת ציוד לחיילים, יתמוך בהתלהבות בפעולותיה של תנועת "אמהות". ולמרות זאת, ביום שלישי שעבר כתב "הצל" פוסט בפייסבוק שלו, ובו הוא רומז שתנועת "אמהות" היא תנועה שקרית. "קשה לנו להבין [...] [אם] הם באמת באים ממקום כנה ואמיתי והאם מדובר בגוף שאולי מנסה להכשיל אותנו", כתב.

בפוסט הסביר "הצל" שהקבוצה נראית חשודה בעיניו כי היא מבקשת תרומות בלי לפרט לאיזו מטרה, ובעיקר - כי כשהוא ביקש לשתף איתן פעולה, הן אמרו שישקלו זאת בתנאי שהוא יתנתק בפומבי מארגון "האריות של הצל" (שמה של קבוצת הפעילים שהתקבצו סביב "הצל" בהפגנות ימין במהלך "צוק איתן", ושבשמה נקשרה תקרית אלימה נגד פעילי שמאל), ובתנאי שייצא בהצהרה שהוא "לא אלים". "כבר אז הבנתי שמשהו רקוב בממלכת 'האמהות נגד בצלם'", כתב "הצל".

עכשיו, טוענת תנועת "אמהות", גיוס התרומות נכשל, באשמת הפוסט של "הצל" שהרחיק לדבריה את התורמים הפוטנציאלים, והן לא יוכלו להוציא לפועל את התביעה נגד "בצלם". "מה שעשרות עורכי הדין של 'בצלם' לא הצליחו לעשות- הצליח 'הצל' למחוק במחי יד", כתבה התנועה בפוסט שלה, "אנו סוגרים את התנועה! אין לנו עתיד ללא יכולת לגייס כסף למימון משפטי כנגד 'בצלם'!".

"צריך לבדוק טוב טוב מי עומד מאחורי הארגון הזה"

לדברי התנועה, "הצל" יצא נגדם לאחר שסירבו לשתף פעולה עם ידידו, פעיל ימין בשם שמאי גליק, ועם "הצל" עצמו. "שמאי, איתך החשבון המשפטי לא נגמר... רק מתחיל", כתבה התנועה בפוסט. לגבי "הצל", התנועה הסבירה שהגשת תלונה נגדו רק תסכן את המטרה שלה. "איזה ניצחון יש בלראות את הפרצוף המחייך של חגי אלעד מנכ"ל בצלם אחרי שנכניס את 'הצל' לכלא שהוא הסיוט הכי גדול של בצלם?" נכתב בפוסט, "בקיצור אין שום דרך לנצח". במקום זה, תקפה התנועה את פרסונת הפייסבוק של "הצל" ופרסמה תמונות מהעמוד שלו כדי להדגים את אישיותו הבעייתית, לשיטתה: תמונה של "הצל" עם סכין וקעקוע של כוכב, שלדברי התנועה הוא סמל השטן, ותמונה של "הצל" עם כיתוב נגד טבעונים. "האם לוחם בסיירת מטכ"ל שאוכל אוכל טבעוני הוא 'עוכר ישראל'?" כתבה תנועת "אמהות" על התמונה.

יואב "הצל" אליאסי עצמו, לא נשאר חייב, והוא מתכוון להגיש תלונה נגד "אמהות נגד בצלם" על התמונות שלו שפרסמו. "הן הציגו אותי בתור אדם שהוא נגד טבעונים ונגד שמאלנים, וזאת בזמן שאני לא נגד אף אחד", הוא אומר בשיחה עם וואלה!טק, "אני אטען במשטרה על מסע הסתה שלהם נגדי. הם רוצים אש? הם יקבלו אש".

אבל למה בעצם יצאת נגד התנועה מלכתחילה? הרי גם אתה נגד "בצלם".

"פרסמתי פוסט בעקבות שני אנשים שעבדו איתם באופן צמוד, שהרימו גבה על ההתנהלות של תנועת ה'אמהות של חיילים נגד בצלם', והתחילו לשאול את עצמם שאלות. הארגון הזה מאוד מוזר, אני לא רואה אותו בשום הפגנה, בשום מקום. משהו הריח לי שם חשוד. אז שאלתי אותן: 'לאן הכסף של התרומות הולך?' ומהשניה ששאלתי את זה נתקלתי במטח התקפות מטורפות. אף אחד לא מוכן להזדהות עם הארגון הזה, הכל מוסתר מאחורי מסכי מחשב, צריך לבדוק טוב טוב מי עומד מאחורי הארגון הזה. זה מרגיש לי שהם ארגון שמאל שמתחפש לארגון ימין".

אבל גם אתה ביקשת בזמנו תרומות מגולשים לקבוצת "האריות של הצל" שלך, בלי לפרט לאן זה הולך.

"זה לא נכון. אני שמתי את התרומות שלי אצל עורך דין, שקל אחד לא יכול להגיע אליי. אמרתי שאני מחפש תרומות לאריות. מה זה אומר לאריות? לכל הפעילות שלנו, להפגנות".

אבל לא הסברת על מה בדיוק מוציאים את הכסף.

"נכון, כי עדיין לא היה מטרה לאן שזה יילך. אני הייתי צריך כסף בקופה הקטנה. כשהייתי מגיע להפגנות מול השמאל, הם היו עם במות, שלטים ועניינים. ואנחנו היינו עם דגל מסכן ודרבוקה. הרגשתי מושפל מהעניין הזה. אז אמרתי טוב, זה לא יכול להמשיך ככה, צריך שיהיה לנו קופה קטנה. ואז יצרתי את הדבר הזה. אמרתי, אני צריך כסף לכל הארגון של האריות, אני צריך כסף לדלק, זה יצא מהכסף שלי".

עוד באותו נושא

"הצל" הודיע שיתבע גופי תקשורת שכתבו נגדו

לכתבה המלאה

"'הצל' תוקף אותנו משיקולי אגו"

רויטל משיח, מנכ"ל תנועת "אמהות נגד בצלם", "הצל" חושב שאתם ארגון שמאל שמתחפש לארגון ימין.

"אליאסי בחר, משיקולי אגו, לתקוף תנועה לגיטימית שהתאגדה כחוק. נרשמנו כעמותה חוקים רק לפני כמה שבועות, תחת השם 'אמהות של חיילים'. יומיים לפני מסע ההשפצות של אליאסי התחלנו את הקמפיין, והוא נכשל בגלל שני האנשים האלה ("הצל" ושמאי גליק - וואלה). זה גרם לנו נזק עצום שאנחנו לא יכולים להתאושש ממנו, נאלצנו לבטל את ההליכים שלנו נגד 'בצלם' וכרגע אנחנו סוגרים את השערים. בהמשך כבר נראה מי יקבל מה".

איך אתם יודעים שהקמפיין נכשל דווקא בגלל "הצל" ולא מסיבות אחרות?

"כי ברגע שהתחלנו לפרסם ברשת בקשה לתרומות, הוא התחיל להשמיץ אותנו שאנחנו ארגון פיקטיבי, ומרגע זה לא גייסנו אפילו שקל - פתחנו חשבון בנק והוא עדיין ביתרה של 0".

גם אם "הצל" חיבל לכם בקמפיין, מה הקשר לתמונות שהעליתם שבהן אתם טוענים שיש לו קעקוע של סמל השטן או שהוא נגד טבעונים?

"כי היינו חייבים להגיד את האמת עליו לקהל העוקבים שלנו, וזאת האמת. זה הכול".

והתנועה באמת הולכת להיסגר? זהו זה? הכול נגמר? רק בגלל הפוסט שלו?

"כן".

עדכון 9.12: מעורך דין אייל פלטק נמסר כי בין הצדדים הושגה פשרה, לפיה גם אליאסי וגם עמותת "אמהות לחיילים" יסירו מהפייסבוק את כל הסרטונים, התמונות, ההכפשות ההדדיות וכל דבר נוסף הקשור בצד השני. "החל מרגע זה כולם יוצאים לדרך חדשה למען אותן מטרות זהות, כאשר כל אחד יפעל כפי הבנתו ובדרכו שלו בה הוא מאמין", מסר עו"ד פלטק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully