וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מגורשות 18: זהירות, הצל יתבע אתכם!

TECH

2.10.2014 / 16:20

אחרי שהתקשורת כתבה עליו הררי מאמרים, יואב "הצל" אליאסי החליט שהוא תובע אותה על כל מה שאמרה עליו. אולי באמת היינו צריכים להתעלם ממנו? פאנל ה"מגורשות" בפאניקה + עורך דין

במאי: גיא גורן, צלם: עידו שחם, עורכת: מאיה בן ניסן

יואב אליאסי, הלא הוא הראפר הגזעי והקשוח "הצל", סיפק לנו הרבה תעסוקה בחודשים האחרונים. וב"אנחנו" הכוונה לכתבים צמאי דם בתקשורת, אבל גם לגולשים מן השורה, טוקבקיסטים, כותבי סטטוסים ופובליציסטים מטעם עצמם. לכל אחד היה מה להגיד על ההתנהגות של "הצל", על הסטטוסים של "הצל", על ההפגנות של "הצל", על האריות של "הצל" - גם אם לא באמת היה לו מה להגיד. פשוט כי זה סיפור טוב. כוכב עבר צץ פתאום בניסיון לסחוף המונים להגנה על המולדת, מתחיל להסתסך עם גולשים זועמים, באחת ההפגנות שלו יש מכות ובין לבין הוא מעלה סטטוסים מעוררי מחלוקת + בקשה לתרומות? והוא עוד לובש כובע מצחיה מצחיק?! מאמרי הדעה בנושא כבר כותבים את עצמם, שלא לדבר על סתם ממים מצחיקים בנושא.

ועכשיו "הצל" מחליט לנקום. השבוע פרסם בפייסבוק תמונה שלו עם עורך דין הבית, והצהיר שעכשיו הם יוצאים במסע תביעות נגד כל מי שאמר לשון הרע על "הצל". כולל עיתונאים, לא ברור אם כולל גם סתם גולשים שכתבו עליו סטטוס לא מחמיא. אבל לא חסר כאן על מי להתעצבן - כאמור, הרבה מאוד אנשים השתתפו בחגיגה.

וזה העניין - ההתעסקות התקשורתית ב"הצל" הייתה סיפור יותר גדול מ"הצל" עצמו. רוב ההפגנות שארגן בכלל התפוררו כי לא מספיק אנשים הגיעו, ההשפעה הציבורית שלו הייתה די מועטה בסופו של דבר, ולמרות זאת - לא הפסקנו לדבר עליה. גם פה בוואלה. בעשרות פאנלים בטלוויזיה. אפילו שר החינוך נדרש לסוגיה.

אז אולי כדי להילחם ב"הצל", היינו צריכים בכל זאת להתעלם ממנו? מחשבה טיפשית כשמעלים אותה בדיעבד, הרי הסיפור היה שם, לא יכולנו להתעלם ממנו. אפילו עכשיו אנחנו ממשיכים לדבר עליו, בפינה הזאת שמדברת על זה שכדאי להפסיק לדבר עליו. זה מעגל חסר תוחלת שמזין את עצמו. ובכל זאת, גם אם לא נניח לסיפור הזה לעולם, גם אם היינו עושים הכול שוב באותו אופן - עדיין, חשוב להכיר בכך ולזכור שלנו יש חלק לא קטן ביצירת המפלצת התקשורתית הזאת שאנחנו כל כך נהנים לשנוא. אנחנו בסופו של דבר הצל של הצל - מטילים את קווי דמותו על הדף ומעניקים להם משמעות.

"מגורשות" - פרק מיוחד בפיקוח עורך דין.

פאנל: לילך וולך ורחלי רוטנר
במאי: גיא גורן
צלם: עידו שחם
עורכת: מאיה בן ניסן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully