וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הבולשת מלייקת

22.12.2014 / 16:56

קיבלתם לייק באינסטגרם? אולי זה בכלל שוטר במסווה. בית המשפט אישר למשטרה לעקוב אחרי חשודים ברשת החברתית. וגם: המקרן האישי של פיליפס והמסך הקמור של סמסונג. חדשות הטק

בלש פרטי. ShutterStock
זו לא אילוסטרציה של מעקב אלא של צילום תמונות לאינסטגרם/ShutterStock

בית המשפט יאפשר למשטרה לזייף פרופילים של אינסטגרם בשביל לעקוב אחר חשודים. רשויות החוק לרוב לא אוהבות את הטכנולוגיות החדשות. יש לא מעט דוגמאות לכך, ורק לאחרונה נפלה הצעת החוק שאפל, גוגל ומיקרוסופט ניסו להעביר בסנאט האמריקאי שנועד להגביל את שירות הביון ה-NSA באיסוף פרטים על משתמשים דרך השירותים שלהם.

אל השוליים של הנושא הזה, הנוגע בפרטיות המשתמשים ברשת, אפשר להכניס תקדים חדש שיאפשר לשוטרים לפתוח פרופיל אינסטגרם מזוייף על מנת לעקוב אחרי חשודים. לפי האתר Ars Technica, הצו הראשון ניתן על ידי שופט פדרלי בניו-ג'רסי, בחקירה סמויה של המשטרה אחרי נאשם. בעבר נחשפו מקרים של פרופיל פייסבוק מזוייף של המשטרה, כעת נראה שתחום השיפוט הולך ומתרחב גם לאינסטגרם, מה השלב הבא, טינדר?

כסף וירטואלי, פשעים אמיתיים

ביטקוין, מטבע וירטואלי, כסף, bitcoin. ShutterStock
ביטקוין, אפשר להלבין את המטבע הזה?/ShutterStock

מנהל וחבר בדירקטוריון של חברת ביטקוין, צ'ארלי שרם, הורשע בהלבנת כספים ונידון לשנתיים מאסר בפועל. שרם, בן 25, הורשע במספר עברות חמורות, בין היתר הלבנת כספים ועזרה לאתר בלתי חוקי להפצת סמים וכלי נשק בשם Silk Road. לפי בלומברג, האתר ומקימו נתפסו על ידי ה-FBI עוד ב-2013, וגרסת 2.0 שלו הוקמה די מהר לאחר מכן, אך גם היא נסגרה והאחראים עליה נעצרו.

שרם הודה בהאשמות נגדו וקיבל גזר דין מופחת מה-6 שנים שהתביעה ביקשה. לפי החשדות לקוחות העבירו סכומי כסף אמיתיים (מעל מיליארדי דולרים) לבעלי האתר עבור הרואין, נשקים לא חוקיים ועוד, ושרם היה אחראי להלבין את הכספים ולהעביר להם מטבעות ביטקויין באמצעות חברה חיצונית שהקים בשם BitInstant.

חוקר בפרשה העביר 500$ לבעלי האתר עבור סחורה, וקיבל מהחברה של שרם 444 מטבעות ביטקוין באותו היום. למרות גילו הצעיר יחסית וטענת "גיבור-העל" שלו, לפיה הוא צריך להישאר חופשי בכדי לעצור אחרים המתפתים ללכת בדרכו, השופט לא התרצה, ושרם קיבל מאסר.

שרם פירסם ציוץ בטוויטר בו הוא טען שהמאסר היה על 30 שנה והוא מתכוון לערער עליו בעוד 90 יום. מוסר השכל: לכסף וירטואלי יש אותם השפעות כמו כסף אמיתי, וגם אותם השלכות עם מלבינים אותו.

פיליפס מקרינה, סמסונג מקמרת

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
פתרון לחדרי ישיבות ניידים? המקרן של פיליפס/מערכת וואלה!, צילום מסך

מקרנים אישיים הוא תחום שעשה הרבה רעש לפני כמה שנים ומאז קצת דעך ולא קיבל מספיק התייחסות בשוק עצמו. לנובו ניסתה את מזלה השנה עם טאבלט מעניין בסדרת היוגה המשלב בתוכו גם מקרן פיקו מובנה, וכעת פיליפס משיקה מקרן כיס משלה.

ה-PicoPix PPX2340 של פיליפס הוא מקרן נייד זעיר, שמסוגל לשדר תמונות מכל סמארטפון או מכשיר אחר עם חיבור USB, עד לתמונה בגודל של 60 אינץ' ברזולוציה של 360 על 640. לא ממש HD אבל לתמונות של המשפחה, סיפור לפני השינה, חדרי הרצאות ללא מקרן או סרטים באיכות של DVD זה מספק.

עקב האכילס של המכשיר, כמו רבים אחרים, הוא הסוללה. היצרן מדווח על שעתיים שימוש, לא בטוח שזה יספיק לצפייה מחוץ לבית. המקרן תומך בכל הדגמים של מכשירי האנדרואיד כולל החדשים ביותר דוגמת הנוט 4 של סמסונג, אך אינו תומך באייפונים מדגם 5 ומעלה. זה גם אומר שכל iDevice עם חיבורי הלייטנינג לא יתמכו בו גם כן. בשביל לתמוך באייפון 4s ומטה, יש לרכוש כבל נפרד.

המחיר: 1799 ¤ זמין לרכישה ברשת אייבורי, באג ובאתר היבואן ביקונקט.

סמסונג אוהבת קימורים

סמסונג ממשיכה קו המכשירים הקמורים שלה גם במסכי מחשב. לאחר הצגת הטלוויזיה הקמורה, הכריזה סמסונג על מסך קמור למחשב האישי. בבלוג החברה הוצג המסך הרחב מאוד, דגם SE790C בגודל 34 אינץ'. המסך מסוג LCD והוא מגיע ברזולוציה של 1440 על 3440 בפורמט רחב מאוד של 21:9 עם קימור קל.

בחברה מסבירים שהקימור נועד ליצור אפקט "דמוי 3D" שיטמיע את הלקוחות במשחק או בסרט בו הם צופים. עוד פיצ'רים חביבים כוללים תמונה בתוך תמונה (PiP) וגם תמונה לצד תמונה (PbP) המאפשר לחבר למסך שני מכשירים שונים כמו מחשב נייד וקונסולת משחק ולאפשר לכל משתמש לקבל מסך של 18 אינץ'.

המסך החדש מגיע עם 4 חיבורי USB 3.0 כדי לאפשר תמיכה באביזרים נוספים כמו מקלדת או עכבר או בקר משחק.
אין כרגע פרטים נוספים על מחיר או זמינות, אך יתכן שהוא יעשה את הבכורה שלו בתחילת ינואר בתערוכת האלקטרוניקה CES בלאס וגאס.

  • עוד באותו נושא:
  • מקרן כיס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully