וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בקרוב: פייסבוק משרדי?

17.11.2014 / 14:41

שמועות ברשת על גרסה של הרשת החברתית למקומות עבודה, הכוללת מסמכים מקוונים ופיד עסקי. וגם: באגים נוספים בלוליפופ ובטוויטר. חדשות הטק

פייסבוק. ShutterStock
פייסבוק/ShutterStock

פייסבוק ידועה בתור גורם מפריע בעבודה, לכן מעסיקים רבים חוסמים את השירות במחשבים שלהם. זה לא מונע מהעובדים להיכנס אליו דרך הסמארטפונים כמובן. פייסבוק יודעת זאת, ולפי דיווחים של ה- Financial Times, היא מנסה לפתור זאת עם אתר חדש של "פייסבוק בעבודה".

אמנם מדובר בשמועה שפייסבוק טרם הגיבה עליה, אך לפי הדיווח נראה שמדובר באתר זהה לפייסבוק שאתם מכירים, אך במקום להתמקד בפן החברתי הוא יתמקד בפן העסקי: בין אם אלה קשרים עם שותפים לעסקים שונים, עבודה משותפת על מסמכים וצ'אט בין העובדים עצמם.

מי שזה נשמע לו מוכר יכול כמובן להשוות את זה לשירות הרשת העסקית לינקדאין. כיוון שלפייסבוק אין עדיין שירות ענן משלה בשביל עבודה משותפת על מסמכים, נראה שפייסבוק גם תתחרה פה בשירותי ענן קיימים בעבודה כמו דרופבוקס, גוגל דרייב ו-One Drive של מיקרוסופט.

עדיין לא ברור איך ומתי השירות יצא לפועל, ועל איזה שותפויות, אם בכלל, פייסבוק צריכה להכריז כדי שהוא יתאפשר. למעשה שמועות על פייסבוק למקום העבודה מסתובבות כבר מעל שנה, אך מדובר באפשרות שיכולה לשנות באופן מרכזי את צורת התקשורת של העובדים כבר היום.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
התחלה מרירה לסוכרייה/מערכת וואלה!, צילום מסך

הסוכרייה לא מרפה. רק אתמול דווח על הבאג שלא מאפשר השתקה למכשירי הטלפון בגרסת לוליפופ, ועכשיו נראה שהגיע תורם של הטאבלטים. מספר משתמשים מדווחים שאין להם אפשרות לנגן וידיאו במכשיר, באפליקציית יוטיוב או באפליקציה המובנת במכשיר הנקסוס 7 שיצא ב-2013.

הבאג נגרם, כך מדווח האתר Android Police, ככל הנראה משדרוג לא תקין מהאוויר. כאשר ניגון קובץ לא מתאפשר כיוון שהמכשיר מאבד את המיקום של הנגן המובנה. ישנם מספר תיקונים, כולל התיקון הישן והטוב של אתחול המכשיר, אך הם זמניים בלבד. ככל הנראה בעלי הנקסוס 7 יצטרכו לחכות לעדכון מסודר מגוגל, וניתן לקוות שהוא יעדכן את המכשיר כמו שצריך הפעם.

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"

מי שמחזיק את הפרטים

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
לא במקרה מדובר בחברות שמחזיקות בבסיס נתונים ענק/מערכת וואלה!, צילום מסך

אפל, גוגל ומיקרוסופט רוצות לשמור על פרטיות המשתמשים. החברות הגדולות, בנוסף לפייסבוק וטוויטר, פנו לסנאט בבקשה להצעת חוק חדשה שתגביל משמעותית את החופש שניתן ל-NSA, ארגון הביון הממשלתי באמריקה. זאת על רקע הצעת חוק שעברה במאי השנה, אשר נותנת לממשלה אפשרות "לאסוף כמויות גדולות של מידע על משתמשי האינטרנט".

אתר בלומברג מדווח שהחברות העבירו את הפנייה באמצעות חברה חיצונית, והיא תוגש להצבעה ב-18 לנובמבר. החוק ידרוש מהממשלה להשיג צו בית משפט עבור בקשת המידע מהמפעילות הסלולריות. זה אומר שבניגוד למצב הקיים היום, בו הממשלה משיגה את המידע שהיא רוצה מבלי להגיד לאף אחד, יש פה צעד נוסף שמוטל על הממשלה ובו היא תצטרך לבקש מבית המשפט צו בשביל קבלת מידע וכך יהיה ניתן לעקוב טוב יותר אחר הבקשות שלה.

החברות ממהרות דווקא עכשיו להעביר את הצעת החוק כי הסנאט עובר לרפובליקנים בינואר, אשר נוטים לתמוך יותר ב"ריגול ממשלתי", כך נמסר על ידי האתר לכן הזמן דוחק.

נגנב לכם האייפון? אפל תאפשר לכם להגן על האשראי

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מרגישים בטוח?/מערכת וואלה!, צילום מסך

אפל Pay עורר בעת הכרזתו הרבה דאגות הנוגעות לאבטחת מידע של פרטי כרטיס האשראי. למרות שאפל מבטיחה שהפרטים של האשראי כולל המספר שלו וה-CVV (3 הספרות בגב הכרטיס) נשמרים על שבב פנימי במכשיר עצמו.

אבל מה קורה כשהמכשיר נגנב? אז נוצר מצב לא נעים ומסוכן פוטנציאלית. אפל יודעת זאת ומאפשרת להסיר את פרטי האפל Pay מרחוק. נכון שבשביל להפעיל את השירות הגנב יצטרך את טביעת האצבע, אך עדיין עדיף להיות בטוחים.

מה עושים?
* נכנסים לאתר iCloud.com עם ה-Apple ID והסיסמא.
* בוחרים ב-Settings" שם יופיעו המכשירים שאפל Pay מופעל עליהם.
* בוחרים את המכשיר שנגנב ומפועל עליו השירות.
* תחת 4 הספרות האחרונות של האשראי יש כפתור Remove. לוחצים עליו והכרטיס מוסר מן המכשיר.

האימוג'י שתקע אותי

לוגו טוויטר. yes
לוגו טוויטר/yes

משתמשי האייפון חווים היום באג מוזר שגורם לאפליקציית טוויטר הרשמית לקרוס אם נשלחים מספר סמיילים ממקלדת האימוג'י. הקריסה מתרחשת באפליקציית טוויטר הרשמית בלבד ולא בצד שלישי. הבאג התגלה לראשונה על ידי המשתמש @CPVideoMaker, כך מדווח האתר TheNextWeb.

הלינק הבעייתי הוא מסוג punnycode והוא משמש בכדי להראות אלמנטים מורכבים כמו הסמיילים של אימוג'י באמצעות התווים בקוד ASCII. לא צריך ללחוץ על הלינק בכדי לגרום לקריסה, מספיק רק להיכנס לחשבון שהלינק יוצג, ויגרום לקריסתה.

המפתחים של האפליקציה כבר הודיעו בחשבון הטוויטר שלהם שהבאג אמור להיות מעודכן (עידכון בצד השרת ללא צורך בעדכון של המשתמש).

זאת לא פעם ראשונה ש-SMS או ציוץ, גורמים לקריסה של משהו: במכשירי הווינדוס פון קרה דבר דומה לפני שלוש שנים כאשר SMS מסויים גרם לאיתחול המכשירים אפילו בלי להיכנס להודעה עצמה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully