וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הגאדג'טים של CES

דינוזאור בלוטות', מברשת שיניים שיודעת מתי צריך לעבור שן, סקייטבורד אלקטרוני והרובה החכם הראשון. ההמצאות הגדולות של החברות הקטנות שמחכות לפרוץ ב-2015

WowWee. אור קורץ, ספק 500
דינוזאור נגד רובוט של WowWee/ספק 500, אור קורץ

הרחק מהאורות הנוצצים של תערוכת ה-CES, במלון ה-Wynn שפתוח בעיקר לעיתונאים, מתקיים אירוע צנוע יותר בשם Showstoppers. האירוע מתאפיין במוצרים קטנים ואנקדוטליים יותר, כאלה שנועדו להלהיב את התקשורת ואף ואפשר אפילו לרכוש אותם על המקום. הרעיון פשוט: בתערוכת אלקטרוניקה ענקית של 3,000 מוצרים ודוכנים קשה לחברות קטנות להתבלט, וזו ההזדמנות שלהן לקבל את הפוקוס.

בין הדוכנים הוצגו, למשל, ערכה לבית חכם, צעצועים מגניבים שנשלטים באמצעות אפליקציות, מסכים מתקפלים, טלפונים עם מסכים דו צדדיים ואפילו רובה צלפים חכם. הנה כמה פנינים ממה שראינו שם.

צעצועים

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
רובוט של ספין מאסטר באייפד/מערכת וואלה!, צילום מסך

חברת WowWee הופיעה בקדמת הבמה, עם רובוטים חכמים לילדים שמופעלים באמצעות אפליקציה או באופן עצמאי. היה נחמד לראות דינוזואורים ורובוטים "סטנדרטיים" רבים אחד עם השני על כדור. האפליקציה עבדה יחסית טוב ולדעתינו זה גם יכול לשגע חתולים ואת האינטרנט. המוצר כבר בחוץ ויש לקנות את הרובוטית בנפרד, אפליקציית השליטה RoboRemote - WowWee יצאה במהלך 2014 והיא חינמית לאייפון ולאנדרואיד.

חברת הצעצועים Spin Master, שמשתמשת בטנולוגיה של Meccano, הציגה סדרה של רובוטים חכמים במיוחד: ניתן להרכיב אותם בצורת בני אדם או חיות, ואז לשלוט בהם עם האפליקציה - כאשר ניתן "להרכיב" עליהם את הסמארטפון ובעזרת המצלמה הקידמית והטכנולוגיה של Meccana הרובוט יעקוב אחרי התנועות שלנו.

בינתיים זה עובד באייפד ולא ברובוט עצמו, אך בעתיד, כך מבטיחים לי הנציגים, הוא יוטמע בחומרה עצמה ויאפשר לילדים ממש "לשחק" עם הרובוטים החכמים.

לגס און עם סקייטבורד אלקטרוני

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
להיט חדש לדושים של תל אביב? zeboaed 2/מערכת וואלה!, צילום מסך

ZBOARD הוא סקייטבורד שזז באמצעות תנועות הגוף, וממונע על ידי סוללה. קמפיין אינדיגוגו למימון הגרסה החדשה של הסקייטבורד עלה עם פתיחת התערוכה, ונכון לעכשיו כבר חצה את רף המאה אלף דולר. יחד עם החצי מילון דולר שעשה פרויקט Hendo Hoverboards בקיקסטארטר בדצמבר 2014, אפשר להגיד שהסקייטבורד עושה קאמבאק.

כשעולים על ה-ZBOARD הוא נשאר דומם, אך ברגע שנזיז את הרגל קדימה למשטח הלחיצה בחלק הקדמי, הוא יתחיל לנסוע קדימה, ולהפך. מהניסיון שלי זה עובד לא רע, אך צריך לדעת שהמשטחים מאוד רגישים, ויותר מפעם אחת מצאתי את עצמי נוסע קדימה ללא שליטה במהירות.

גרסה מתקדת הוצגה בתערוכה: ZBoard 2 והיא קלה יותר מהקודמת וכוללת ידיות הנפה מעוקלות, הסוללה שופרה, נוספה שליטה לאורות קדמיים ואחוריים. תמורת 999$ הוא גם יכול להיות שלכם.

האינטרנט של השיניים

מברשת שיניים חכמה של ORAL B. אור קורץ, ספק 500
המברשת והאפליקציה של Oral-B/ספק 500, אור קורץ

90% מבני האדם מצחצחים את השיניים לא נכון, כך לפחות לדברי הנציגה החביבה של חברת Oral-B. מברשת חכמה שפועלת עם אפליקציה ייעודית לאייפון אמורה לעזור לנו לצחצח באופן חכם יותר. המברשת יודעת כמה זמן אנחנו צריכים לעבור על כל שן (בערך 30 שניות) ומודיעה מתי עלינו לעבור לשן הבאה. כמו כן, אם נפעיל לחץ האפליקציה תסמן שעלינו להרפות. בסוף הצחצוח גם יתנן ציון האם אנחנו מצחצחים כמו שצריך או שטיעון שיפור. עכשיו רק חסרה משחה חכמה.

עוד באותו נושא

טכנולוגיה בריאה: לשרוף קלוריות בלי לקום מהכסא

לכתבה המלאה

השולחן החכם והבריא

טרנד ה"שולחנות העומדים" עדיין לא תפס בארץ, לשמחתנו. למי שלא מכיר, מדובר בדרך יעילה ובריאה יותר לעובדים לבצע את עבודתם: בעמידה. בקצרה, לאחרונה נופצו הרבה כתבות בנושא והשורה התחתונה של כולן כמעט זהה: ישיבה ממושכת הורגת אותך.

חברת Stir מנסה לענות על הפתרונות של האדם המודרני עם שולחן שיודע מה שקורה סביבו והציגה שולחן חכם, שעולה ויורד עם הקשות על מסך מגע, עוזר לך לקום ואומר לך לשנות מיקום. השולחןיודע מתי אנחנו נשענים עליו יותר מידי ופוגעים בבריאות שלנו ומתריע לנו לשנות תנוחה. שזה יכול קצת לבאס את מי שאוהב לשים רגליים על השולחן.

מחירו 3,890$ וניתן להזמין אותו כרגע דרך האתר הרשמי: stirworks.com.

עצור או שאני עושה ריסטארט

רובה חכם. אור קורץ, מערכת וואלה! NEWS
אמאל'ה/מערכת וואלה! NEWS, אור קורץ

לא המוצר שהיינו מצפים לראות בכנס של אלקטרוניקה וטנכולוגיה, אבל מגניב לא פחות. חברת Tracking point הציגה רובה צלפים חכם. הרובה עובד בשילוב משקפיים שמחובר אליהם מסך קטן, וממש כמו במשחק מחשב ניתן "לסמן" מטרה נייחת או ניידת, ומאותו רגע של הסימון אי אפשר יהיה לירות על מקום אחר, עד אשר נכניס את העיגול של הכוונת לנקודה.

הרובה עצמו מרגיש יחסית קל, ויודע לחשב לבד את כיוון הרוח, כוחות שפועלים על הכדור, תרחישי מזג אוויר ועוד כדי שנוכל להוריד את המטרה באופן הכי יעיל.

גאדג'טים

מטען אלחוטי של porxi. אור קורץ, ספק 500
פשוט לזרוק את המכשיר לקערה/ספק 500, אור קורץ

מטענים ניידים הם לא דבר חדש בשוק, אך מה שמעניין במטען של חברת Proxi זה שהוא אפילו לא מיועד עבורכם. חברת פרוקסי פיתחה טכנולוגיה ייחודית שמאפשרת להטעין את המכשיר וגם לזהות מתי חפצים מוליכים אחרים מונחים על המשטח (כמו מטבעות - תמונות) ולהפסיק את הטעינה.

איך זה עובד? טכנולוגיה ייחודית שלהם הנקראת Proxi2D - Resonant System שאותה הם מקווים למכור ליצרניות OEM כמו סמסונג ו-TI. החברה מציגה גם טעינה תלת מימדית, כמו של שעון, כאשר השעון מונח ב"קערה" ונטען תוך כדי כך שהבטרייה לא חייבת להיות מונחת בדיוק על המשטח.

הדפסת מסך

נשבר לכם המסך של הסמארטפון? תדפיסו חדש! חברת Cambrois, מציגה הדפסת מעגלים חשמליים גמישים עם חומר ציפוי מיוחד שנקרא: ClearOhm שאיתו ניתן להדפיס את המעגלים.

כבר ראינו מסכים גמישים, כמו בהשקה של ה-G-Flex 2 והחברה מכוונת את המסכים לטכנוגיות מעניינות לא פחות כמו במקרה של שעונים. בתקווה יש כאן בשורה לעלויות הגבוהות (לפחות בישראל) לתיקוני המסכים.

בית חכם

בית חכם. ShutterStock
בית חכם אחד מתוך רבים בתערוכה/ShutterStock

CES מלא במוצרי בתים חכמים. זה רק מדגיש את הצורך של חברה כמו לכם חברת Umbrella לנסות להגיע למפגש קטן עם עיתונאים. הפתרון שלה יחסית זול 500$ בלבד בשביל כל המערכת, ודי מלהיב.

המערכת פועלת על רשת החשמל הביתית, שזה אומר שלא צריך להחליף את כל המנורות בבית או חיבורים נוספים. והיא מגיעה עם ה-Hub המרכזי שנותן שליטה על: האורות בבית, האזעקה, מערכת שמע ווידיאו, בקרת אקלים ועוד. כאשר נעזוב את הבית נוכל להפעיל אלגוריתם חכם שידליק ויכבה אורות מישהו עדיין בבית. כשמישהו יתקרב לבית ניתן גם להפעיל קולות של נבחיות כלבים מאיימים.

השירות אמור להיות מושק ברבעון הראשון של השנה ויתחיל בעיקר בארה"ב, כי הוא מותאם לעבודה במתחים של 100 וולט (בניגוד ל-200 וולט שיש בארץ ובאירופה). נשמע מעניין ולא יקר במיוחד.

  • עוד באותו נושא:
  • CES 2015

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully