וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האנדס-און עם הסמארטפון בעל שני המסכים

מצד אחד סמארטפון רגיל, מצד שני מסך שחור לבן חסכוני. כתב וואלה! טס עד וגאס כדי לנסות את ה-YotaPhone 2

צילום: אור קורץ, קריינות: גיא גורן

באירוע ה-Showstoppers שלצד CES הסגור לקהל הרחב, יצא לי להתנסות עם ה-YotaPhone 2. ממבט ראשון נראה שמדובר בעוד מכשיר אנדרואיד עם חומרה בינונית: מעבד סנאפדראגון 800 ומסך AMOLED בגודל 5 אינץ', של יצרנית צד שלישי פחות מוכרת. כשהופכים אותו, מתגלה מסך E-Ink שחור-לבן מיוחד וחסכוני. זה מגניב אבל גם מלווה בחשש, כי לרוב לא נניח מכשיר על גבי המסך שלו וכאן אין ברירה.

חסכוני
הצרכן הכי גדול של הסלולה בסמארטפונים הוא המסך. משיחה שערכנו עם נציגים בחברה, מסך הדיו המיוחד יאפשר לייעל את צריכת הסוללה לעיתים אף פי 5.

השיפור לפי הקטגוריות הוא:
גלישה - 40%-50%
טלפון - 300%
קריאת ספר אלקטרוני - 600%

כלומר, ספר שניתן לקרוא היום במסכים הרגילים יחזיק כמה שעות עם מסך דלוק בבהירות סבירה. כאשר נשתמש במסך הדיו, החברה מבטיחה שהבטרייה יכולה להחזיק עד כ-5 ימים.

היה כבר?

סמאטרפון דו מסכי yotaphone. yotaphone.com, אתר רשמי
מגניב חסכוני ויקר/אתר רשמי, yotaphone.com

הנתונים לא צריכים להפתיע את מי שמכיר את הטכנולוגיה הזאת. אמזון הייתה שם הרבה לפני עם קוראי הספרים מסדרת קינדל שהחזיקו ימים רבים, אך זאת פעם ראשונה שניתן להטמיע את הטכנולוגיה הזאת בסמארטפונים מבלי לאבד פונקציונאליות.

בצילום למשל ניתן לצלם כאשר האובייקטים מופיעים במסך הדיו והתמונות עצמם יצאו בגודל המלא של 8 מגה-פיקסל כמו שניתן לראות במצלמה רגילה. עוד יתרון של המסך השני הוא האפשרות לקרוא ולצפות במסך גם באור שמש מלאה.

כדי "לשדר" את מסך ה-AMOLED למסך הדיו שמאחורה מחזיקים את כפתור הבית ובוחרים באופציה השמאלית ביותר, לאחר מכן הופכים את המסך וניתן לראות את מה שראינו קודם לכן במסך ה"בזבזני" יותר.

המכשיר כבר נמכר בארה"ב ובאירופה ומחירו נע בסביבות ה-600 יורו, לא זול. החברה מדגישה שכרגע אין לו יכולות דור 4 בארה"ב, אלא רק באירופה עקב עניין של רישיון כנראה, אך גם דגם ה-LTE צפוי להגיע לאמריקה. הזמנות גם באתר הרשמי של המכשיר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully