וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סין "מנקה" את האינטרנט: אלפי גולשים נעצרו בגלל "תוכן לא ראוי"

אילן גלר

20.8.2015 / 11:00

לפני כחודש יצא לדרך מבצע גדול, שמגיע השבוע לשיאו עם מעצרם של יותר מ-15 אלף גולשים החשודים בהפצת תכנים ויראליים וולגריים או סתם ביקורת כלפי הממשל

מקלדת סין. ShutterStock
החליטו שנמאס להם לשמוע כמה כיף בטייוואן./ShutterStock

סין היא לא רק ענקית תעשייה אלא גם מוקד בין-לאומי מרכזי לפשעי סייבר, הכוללים פריצה למחשבים וגניבת פרטי אשראי וחשבונות מקוונים שונים. לאחר שנים של התעלמות יחסית מהתופעה, הכריז הממשל הסיני לפני כחודש על מבצע משטרתי שמטרתו "לנקות את האינטרנט". לפי הדיווחים המבצע נמצא כעת בשיאו, ובמסגרתו נעצרו יותר מ-15,000 חשודים בעבירות שונות.

אלא שעיתונאים זרים, המדווחים מסין, טוענים כי המעצרים עליהם שמעו אינם נוגעים להאקרים ולגנבים, אלא ל"פושעי סייבר" מסוג אחר - גולשים שהרשו לעצמם למתוח ביקורת על הממשל הסיני, או פרסמו תכנים שהוגדרו על ידי משרד התרבות כוולגריים וחסרי טעם. דוגמה בולטת אחת מהתקופה האחרונה היא שיתוף סרטון הסקס מחנות הבגדים Uniqlo, שהפך לוויראלי במיוחד. דוגמה נוספת היא גולשים שפרסמו אחד מ-120 השירים האסורים להשמעה, המביעים תמיכה בעצמאות טייוואן (או סתם חיבה לנערות טיוואניות).

בנוסף, ברשתות החברתיות הפופולריות בסין (כמו וייבו), כמו גם באתרי החדשות, בלתי אפשרי למצוא אפילו תגובה אחת המותחת ביקורת על הממשל בעקבות המעצרים הרבים. למעשה, התגובות היחידות בנושא מהללות את מאמצי המשטר הסיני "להגן על העם". עיתונאים רבים חושדים כי תגובות שליליות נמחקות מיד עם פרסומן - ואולי גם מצרפות עוד כמה גולשים לרשימת החשודים - בעוד שהתגובות החיוביות מנוסחות ומפורסמות על ידי תומכי השלטון, או על ידי הרשויות עצמן בצורה מסודרת.

סקס בחדר הלבשה. אתר רשמי
אחת התמונות שהופצו בפרשת יוניקלו./אתר רשמי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully