וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כך תהפכו לכוכבי אינסטגרם ותקבלו הנחות סלב. המדריך השלם

חן חסון

4.1.2016 / 9:38

ידוענים רבים, בארץ ובעולם, מתחזקים חשבונות פופולריים מאוד ברשת החברתית לשיתוף תמונות, אבל יש גם לא מעט גולשים שזכו לפרסום ברשת והצליחו לתרגם את הפרסום הזה להכנסות והטבות

עריכה: ניר חן

פעם, כדי לקבל את 15 דקות התהילה שלכם הייתם צריכים להיות דוגמנית עם מינימום בגדים וחיוך כובש, היסטוריה משפחתית קורעת לב או להשתתף בתכנית ריאליטי. כלומר, כל אלה עדיין יסייעו לכם להפוך לסלבס, אבל בעולם של היום אפשר גם ליהנות מהטבות רבות רק בעזרת פרופיל האינסטגרם שלנו. במדריך הזה אנסה לשפוך אור על איך להקים פרופיל, שבסופו של דבר יהיה מספיק אטרקטיבי כדי למשוך גם מפרסמים.

בר רפאלי בקמפיין משקפי הראייה של קרולינה למקה. צילום: אייל נבו,
רוצים גם הנחות סלב?/צילום: אייל נבו

שלב א - הסיפור

או במילים אחרות: מי אתם בכלל ולמה שמישהו יהיה אכפת מכם? פרופיל אינסטגרם המושך עוקבים רבים הוא פרופיל המספר סיפור מיוחד. נכון, בחורה נאה שמצטלמת בביקיני זה תמיד סיפור טוב עבור לא מעט אנשים, אבל לא רק. למעשה, יש לא מעט אנשים שבנו סביב הפרופיל שלהם דמות, אימצו אסטרטגיה שלמה, יצקו לתוכו תוכן מעניין והביאו את החזון שלהם. מאחורי המילים הגבוהות מסתתר עיקרון מאוד פשוט - תחשבו מה אתם הכי אוהבים לעשות ותנסו להביע את זה בצורה הכי מקורית שאתם מסוגלים.

דוגמה מאוד טובה היא הפרופיל של @ litalrozenshtein. כמה הפרופיל שלה מספר סיפור? מספיק לראות מה היא יודעת לעשות עם מוצרים ומזון. כל תמונה של ליטל זו חוויה קריאטיבית שמושכת אותך להמשיך לעקוב.

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio

את השם הבא סביר להניח שרובכם לא תזהו, אבל בהחלט תזכרו מאיפה התמונות מוכרות לכן: @muradosmann פשוט המציא את הקונספט שכבש לא מעט פרופילי אינסטגרם בעולם. במקרה שלו, התמונות פשוט מדברות בעד עצמן.

אז כמה @moradosmann פורץ דרך? מספיק לראות את המדדים שלו: 3.7 מיליון עוקבים. נשמע לכם מעט מאוד ביחס ל 55 מיליון עוקבים של @beyonce נכון? אז תדעו שכמות העוקבים לא חשובה כמו שנדמה לכם ויש עוד כמה מדדים שחשובים למפרסמים.

שלב ב - עוקבים זה לא הכול

למעשה, כמות העוקבים שלכם היא בכלל לא החלק החשוב בדרך להפיכתכם לכוכבי רשת. בשביל התרגיל הזה תצטרכו מחשבון ו-20 שניות של ריכוז; מה הייתם מעדיפים - פרופיל עם 100,000 עוקבים וממוצע של 1,000 אינטראקציות לפוסט (לייקים ותגובות) או פרופיל עם 10,000 עוקבים ו-1,000 אינטראקציות לפוסט? תנו לי לעזור לכם, הייתם מעדיפים את האופציה השנייה. המדד המקצועי המרכזי, שאומד יחס מעורבות של עוקבים ביחס לפרופיל, הוא Engagement Rate, ובמילים אחרות: כמות האינטראקציות של פרופיל לחלק למספר העוקבים שלו.

עכשיו אפשר להבין שבמקרה הראשון מידת המעורבות של הגולשים עומדת על אחוז אחד ואילו במקרה השני מדובר על 10 אחוזים. וזה קריטי, כי עוקבים איכותיים אלו עוקבים מעורבים. עוקבים מהזן הזה מביעים עניין בתוכן שלכם ומי שמביע דעה על התוכן שלכם הוא בעל סיכוי גבוה יותר להמרה כלשהי. לכן המטרה שלכם היא להביא עוקבים בעלי שיעורי מעורבות גבוהים בכל הנוגע לתוכן שלכם.

להמחשה ניתן לראות את המדדים הבאים: לפרופיל של אסי עזר 315 אלף עוקבים, עם קצת מעל 1.8% ממוצע מעורבות לפוסט, לעומת מורד עם יותר מ-6% - שזה גבוה מאוד ביחס לממוצע העולמי של משפיענים העומד על 3%. המשפיענים המובילים ביותר עומדים על 5% מעורבות ומעלה בממוצע לכל פוסט.

השוואת אינסטגרם אסי עזר. חן ששון, מערכת וואלה! NEWS
מורד אוסמן vs אסי עזר. מה שחשוב זה מדד מעורבות הגולשים, לא כמות העוקבים או כמות הפוסטים./מערכת וואלה! NEWS, חן ששון

שלב ג - המפרסמים

בסופו של יום אתם חייבים עוקבים, ולפחות כמה אלפים מהם, כדי להתחיל לעניין מפרסמים. בשלב הזה אפשר כבר להבהיר מה הדבר הכי גרוע שאתם יכולים לעשות לעצמכם - לקנות עוקבים. עוקבים פיקטיביים אלה חשבונות מזויפים המתופעלים על ידי מחשבים או פשוט אנשים שמחלקים לייקים בכמויות מסחריות, בהתאם להזמנות שהם מקבלים. לרוב יהיו קבלני עוקבים שימכרו לכם כמות מסוימת של גולשים בסכום קבוע מראש. העוקבים האלה כנראה לא מבינים עברית, מעולם לא היו בישראל והם לא יגיבו לאף פוסט שלכם לעולם.

למה לא כדאי לכם לקנות עוקבים פיקטיביים? עוקבים פיקטיביים מורידים את מידת המעורבות בממוצע לכל פוסט (וגם פוגעים בסיכוי שלכם להתמקח עם מפרסמים). עוקבים פיקטיביים עלולים להקים עליכם את הנהלת הרשת החברתית, המנהלת בשנים האחרונות (ובמיוחד בשנה האחרונה) מלחמת חורמה עם כל הרובוטים שמייצרים פרופילים מזויפים. אתם לא רוצים לקום בוקר אחד ולגלות שמחצית מהעוקבים שלכם פשוט נעלמו.

ואיך בכל זאת אפשר להגדיל את כמות העוקבים בצורה עקבית ואותנטית?

1. האשטגים (תגיות) - חשוב לזכור: האשטגים המוניים מייצרים עבורנו עוקבים לא מעורבים. למעשה, שימוש בהאשטגים המוניים כמו love# עלול לגרום לנזק משתי סיבות: הרובוטים הפיקטיביים המנסים לטשטש את העקבות שלהם בפני אינסטגרם עוקבים גם אחרי פרופילים רגילים; לכן הם "נדבקים" לאותם האשטגים המוניים כדי להגיע לפרופילים אותנטיים. הסיבה השנייה היא שזה פשוט זה לא אפקטיבי; בכל רגע נתון אלפי תמונות עולות ברחבי העולם עם האשטגים כלליים, ולכן הסיכוי שעוקבים איכותיים יגלו אתכם נמוך ביותר. ההמלצה היא לחפש את ההאשטגים הקשורים לעולם התוכן שלכם ובעלי כמה מאות אלפי שימושים במקסימום. מדובר בכמות לא גבוהה מדי ומצד שני לא נמוכה בכלל. דוגמה להאשטג שבהחלט יכול לעזור להגדיל את הטראפיק הוא תגית "הבוקר שלכם" morningslikethese# שמספר בצורה פשוטה בתמונות איך אנשים רוצים באמת את הבוקר שלהם. יש לא מעט האשטגים נושאיים ששווה להתחבר אליהם (בהנחה שהם קשורים לעולם התוכן של "הסיפור" שלכם).

2. שיתופי פעולה - תמונות משותפות יחד עם אושיות אינסטגרם אחרות, או פרופילים אחרים עם אלפי עוקבים, יכולות להביא טראפיק חדש ואיכותי, כל עוד מדובר על אותו עולם תוכן.

3. אזכורים בקהילות - ישנן עשרות אלפי קהילות אינסטגרם ברחבי העולם, המחולקות לפי כל הנושאים האפשריים; מבחורות בלונדיניות ועד אוהבי שוקולד, מהמלצות על מקומות בילוי או אוכל ועד תזונאים וספורטאים - באמת שלא חסר. היתרון המרכזי בקהילות הללו הוא שהן משתפות ומאזכרות פרופילים אחרים בעלי תוכן רלוונטי. מדובר בקהילות המייצרות טראפיק מאוד גדול. בפלטפורמה המקבילה, פייסבוק, ניתן לראות איך חנוך דאום (אושיית רשת המפיץ בעיקר סטטוסים של אחרים) מייצר טראפיק איכותי לאותם אושיות פייסבוק שהוא מטפח. על מנת להופיע בקהילות יש לקחת חלק בפעילויות שלהן או לחלופין לעלות תמונות רלוונטיות עם האשטג המרכזי שלהם. קהילה מקומית (ומסחרית) אפשר למצוא בפרופיל @insta_israel עם כל מיני פעילויות כמו Pic of the day.

4. אזכורים בפרופילים של מותגים - מותגים רבים משתפים תוכן של עוקבים. דוגמה מעניינת, שלא מותג לא קלאסי, היא הפרופיל של עיריית תל אביב @telaviv - פשוט, אך מעורר השראה. העירייה החליטה, כצעד אסטרטגי, לבנות את פרופיל האינסטגרם שלה לא רק לתושבי ישראל היקרים, אלא גם לכל העולם. המהלך הנכון תפס טוויסט מבריק כשכל התוכן העולה בפרופיל לא מיוצר על ידי העירייה כלל. הטוויסט פה הוא להביא את הגולשים, שמספרים את הסיפור של העיר ללא הפסקה; האנשים שחיים את העיר יום-יום. הפרופיל של העירייה מעלה מדי יום תמונות מהזווית של מי שחי בה עם כותרת שנונה וקרדיט למצלם. הנה כמה דוגמאות. כדי לקחת חלק בפעילויות כאלו, או לעלות על הרדאר של פרופילים חזקים, פשוט השתמשו בהשטאגים שאתם רואים בעמוד, כמו #telaviv או #tlv, במקרה של עיריית תל אביב.

5. תהיו פעילים - פעם הגבתם בפרופילים אחרים וגיליתם שהצטרפו לכם עוקבים? זה בדיוק העניין. יש אנשים שמסתכלים מה פרופילים אחרים עושים ומגלים פרופילים חדשים. חשוב לזכור! הקפידו להיות פעילים בפרופילים הרלוונטיים לעולם התוכן שלכם.

6. נתחו את הפעילות שלכם - פרופיל האינסטגרם שלכם הוא מותג, וכמו כל עסק שצריך לתחזק אותו, חשוב להשקיע בתוכן אך גם לאמוד ולנתח את הפעילות של עצמכם. נתחו איזה תוכן עובד לכם, באילו ימים ושעות הכי נכון לעלות תוכן חדש על מנת לעורר מעורבות גבוהה יותר ותחשבו תמיד איך אפשר להשתפר.

שלב ד: פוסטים

מאוד חשוב להקפיד לעדכן את הפרופיל מדי יום ולפרסם תמונות חדשות. השאירו את העוקבים שלכם רלוונטיים ובעיקר בציפייה לתוכן הבא שלכם. יחד עם זאת, שימו לב שאינכם מציפים יותר מדי דברים כל יום. כמויות גדולות מדי של פוסטים באינסטגרם עלולות להבריח עוקבים. ההמלצה: 2-3 תמונות בממוצע ליום.

חן חסון הוא יזם בעולמות המדיה החברתית ומייסד הסטארט-אפ beaverQ - המקשרת ישירות בין מותגים לאושיות רשת.

  • עוד באותו נושא:
  • אינסטגרם

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully