וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

15 עובדות מפתיעות שכנראה לא ידעתם על אפל

16.6.2017 / 8:22

החברה מעולם לא החליפה עיר, לפני כמה עשורים אפל ניסתה לייצר גם נעליים, סטיב ג'ובס פוטר על ידי הדירקטוריון ועזב ל-11 שנה, מתחרה ענקית השקיעה באפל עשרות מיליוני דולרים כדי לעשות סולחה ועוד. אם אתם אוהבים את אפל, אתם חייבים להכיר את פרטי הטריוויה האלה

סטיב ג'ובס וסטיב ווזניאק עם אפל I. האתר של אפל, צילום מסך
סטיב ווזניאק וסטיב ג’ובס בתחילת הדרך./צילום מסך, האתר של אפל

אפל, החברה בעלת שווי השוק הגדול בעולם כיום, נוסדה בשנת 1976 ומאז עברה לא מעט שינויים. מעריציה בכל העולם אוהבים לחוש קרבה למותג ובמלאת 40 שנה להשקתו של מחשב Apple 2, קבלו 15 עובדות מפתיעות ומעניינות שכנראה לא הכרתם על החברה עם התפוח.

זאת לא בדיחה
החברה נוסדה לראשונה, כאמור, בשנת 1976 והציעה את המחשב הראשון שלה, Apple 1. לימים הוא הפך לאבי המחשב המודרני, ואולם רבים לא יודעים שתאריך הקמתה המדויק של החברה הוא ב-1 באפריל הידוע כיום המתיחות הבינלאומי. גם גוגל השיקה את Gmail שנים רבות אחר כך באותו התאריך.

אפל מעולם לא החליפה מיקום
מקום מושבה של החברה תמיד היה בעיר קופרטינו שבקליפורניה. החל מהחנייה של הוריו של ג'ובס בשנות ה-70 ועד היום. החברה שוכנת בשדרות Infinite Loop 1 בקופרטינו, ובקרוב יעברו אלפי העובדים למתחם "החללית" (Apple Campus) שבנייתו החלה בשנת 2014.

החנות הראשונה הוקמה בשנת 2001
לאפל יותר מ-400 חנויות ממותגות רשמיות בשם "אפל סטור" ב-15 מדינות ברחבי העולם. שתי החנויות הראשונות הוקמו בשנת 2001 בארה"ב - הראשונה בקליפורניה והשנייה בווירג'יניה.

לחנות אפל הראשונה קראו The Byte Shop
משתמשי אפל מחכים כבר שנים לרגע בו תוקם גם בישראל חנות "אפל סטור" רשמית, למרות שכרגע לא ברור האם זה יקרה. מכירת מוצרי אפל החלה עוד שנים קודם לכן, ב-1976. לחנות קראו The Byte Shop והיא הוקמה על-ידי פול טרל האמריקני שמכר כ-50 מחשביApple 1.

תג מחיר שטני
מחשבי Apple 1 הראשונים משמשים כיום בעיקר אספנים חובבי אפל עם חיבה עזה לנוסטלגיה. לאחרונה מחשב מהדגם הזה נמכר במכירה פומבית בסכום נמוך יחסית של 130,000 דולרים, אבל בשנת 1976, מחירו הרשמי של המחשב היה 666.66 דולרים בדיוק.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מחשב אפל 1 - נמכר תמורת 666.66 דולרים./מערכת וואלה!, צילום מסך

מחשב Apple 2 נמכר במשך 17 שנה
בעוד מחשב Apple 1 הראשון של החברה נמכר בעיקר לחובבי אלקטרוניקה והגיע ללא צג גרפי, מחשב Apple 2 ידוע כמחשב הביתי הראשון. הוא נמכר לראשונה ביריד מחשבים בארה"ב וייצורו הופסק רק בשנת 1993, לאחר שנמכרו כשש מיליון יחידות.

ב-Apple 2 היה משחק מחשב אחד בלבד
מחשב Apple 2 שימש בתחילת דרכו לעיבוד תמלילים ותכנות. יחד עם זאת, בגרסאותיו הראשונות של המחשב הוא נמכר עם משחק מחשב אחד שהפך ללהיט גדול לאחר מכן. למשחק קראו Breakout והוא היה גרסה פשוטה של "שובר לבנים". המשחק פותח על-ידי מייסד חברת אטארי, נולן בושנל.

למה דווקא תפוח?
רבים נוטים לחשוב כי שמה של החברה ניתן לה בשל חיבתו של סטיב ג'ובס לפרי המתוק והיותו צמחוני. בראיון שנערך עמו בגיל מאוחר יחסית, סיפר מייסד אפל כי החליט לקרוא לחברה על שם חוות תפוחים בה עבד עת שנשר מהלימודים הגבוהים. בנוסף, המילה אפל היא קיצור של המילה אפליקציה, או "יישום" בעברית. באנגלית המילה הזו רלוונטית לכל התוכנות ולא רק לתוכנות מובייל, כפי שנהוג בעברית.

הפרסומת הראשונה הוצגה במהלך הסופרבול
הפרסומת הראשונה של החברה זכורה לטובה ועזרה להביא אותה למעמד בו אפל נמצאת כיום. זה קרה בשנת 1984, בדיוק בהפסקת משחק הסופרבול, בו צפו עשרות מילוני צופים. לאפל עצמה היא עלתה לא פחות מ-650,000 דולרים ובוימה על ידי רידלי סקוט, במאי הקולנוע המפורסם שביים שנתיים לפני זה את הסרט "בלייד ראנר".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל

מחשב המקבוק פרו נמכר כיום באותו מחיר של Apple 2
מחשב Apple 2 נמכר בזמנו בסכום של 1,298 דולרים, שכיום הם שווי ערך ל-5,298 דולרים. דגם הבסיס של מקבוק פרו 2016 נמכר גם כן בסכום התחלתי של 1,298 דולרים. מעניין כמה הוא יהיה שווה בעוד 40 שנה.

סטיב ג'ובס לא תמיד היה שם
האיש והחזון, סטיב ג'ובס, ידוע כמייסד הראשון של אפל, אך הוא גם הראשון שפוטר ממנה על-ידי חברי הדירקטוריון של אפל. זה קרה בשנת 1986 - השנה הגרועה ביותר של אפל בכל הזמנים. מיד לאחר פיטוריו, הקים את חברת NeXT ש-11 שנים מאוחר יותר נרכשה על-ידי אפל בעצמה, וזמן לא רב לאחר מכן סללה את דרכו שוב לכס המנכ"ל.

אפל שברה פעמיים את השיא
בשנת 2015 הפכה אפל לראשונה לחברה בעלת שווי השוק הגדול ביותר בעולם, שנאמד בכ-700 מיליארד דולרים. שנתיים מאוחר יותר, בחודש מאי 2017, שברה אפל את השיא של עצמה ושוויה נאמד כיום בסכום של כ-800 מיליארד דולרים.

לא רק מחשבים ואייפונים
למרות שהחברה מייצרת מחשבים במשך יותר מארבעה עשורים, ואייפונים במשך כעשור, בשנים 1980-1990, פזלה החברה גם לתחומים דיגיטליים אחרים. בין המוצרים אותם ייצרה אפל, ולא זכו להצלחה מסחררת, ניתן למצוא קונסולות משחקים ניידות, מצלמות, מדפסות ואפילו נעלי ספורט.

מיקרוסופט השקיעה באפל 150 מיליון דולרים
שתי החברות הן יריבות טכנולוגיות מושבעות, בעיקר בתחום מערכות ההפעלה השולחניות, אבל דווקא מיקרוסופט החליטה להשקיע באפל סכום לא מבוטל של 150 מיליון דולרים בשנת 1997, כששתי החברות רצו להפיג מעט את המתיחות ביניהן.

לאפל הייתה יותר עשירה מממשלת ארה"ב
אפל היא החברה הרווחית ביותר בעולם, אך לפרק זמן מסוים גם היה לה יותר כסף יותר מארה"ב עצמה. בשנת 2014 דווח כי ברשות החברה סכום של כ-149 מיליארד דולרים, בעוד שבקופתה של ממשלת ארה"ב כולה היה רק כ-49 מיליארד דולרים.

>> לעוד כתבות מעניינות - עקבו אחרינו גם בפייסבוק.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
נעלי אפל בשיתוף עם אדידס. חולקו לעובדים בשנות התשעים, היום שוות הון קטן./מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully