וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחיר מציאה: מחשב Apple 1 הראשון נמכר ב-130,000 דולרים

23.5.2017 / 8:50

"אני עובד שנים עם מחשבים, ואני חייב לציין שאלו בין המחשבים שהכי כיף לעבוד איתם", אמר המוכר. הרוכש, מהנדס תוכנה גרמני, הצליח לזכות במכירה הפומבית שנערכה בגרמניה באחת מתוך 50 היחידות האחרונות שנותרו בעולם

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מחשב אפל 1, שנבנה על ידי סטיב ג'ובס וסטיב וזניאק בשנות השבעים./מערכת וואלה!, צילום מסך

כזה אין לכם: מחשב מדגם Apple 1, בין המחשבים הראשונים בעולם שיוצרו בצוותא על-ידי סטיב ג'ובס ושותפו לתחילת הדרך, סטיב וזניאק, נמכר במכירה פומבית בגרמניה בסכום 130 אלף דולרים. הרוכש הוא מהנדס תוכנה גרמני שאוסף להנאתו מחשבי וינטג' עתיקים ועובדים.

המוכר, מהנדס תוכנה מקליפורניה, נפרד מהמחשב בדמעות: "אלו בין המחשבים שהכי אהבתי שיש לי. אני עובד שנים עם מחשבים, ואני חייב לציין שאלו בין המחשבים שהכי כיף לעבוד איתם". כבונוס הקונה המאושר קיבל גם חוברת הדרכה מקורית, קבלה ואף את תמלילי השיחות בין צמד הסטיבים - כשהם הרכיבו את המחשב במוסך של וזיניאק בשנת 1976 - קצת לפני שחברת אפל נוסדה בצורה רשמית.

סטיב ג'ובס וסטיב ווזניאק עם אפל I. האתר של אפל, צילום מסך
סטיב ג'ובס וסטיב וזניאק בתחילת הדרך./צילום מסך, האתר של אפל

מחשבי ה-Apple 1 הם בין המחשבים העתיקים בעולם ורבים מכנים אותם אבות המחשב המודרני. נציין שהמחשבים המדוברים הגיעו ללא צג גרפי ושאר האביזרים המקובלים, שכן המחשב נועד לצרכי כתיבת קודים בלבד. ציוד העזר נרכש בנפרד אבל במקרה הזה המסך והמקלדת סופקו לקונה על ידי הבעלים הקודמים.

נוסיף כי המחשב נמכר במחיר נמוך למדי, בעיקר אם מתחשבים בעובדה שנותרו עוד כ-50 יחידות כאלה בסך הכול בעולם, מתוך כ-200 יחידות שהורכבו. לפני כשלוש שנים נמכר אותו דגם בדיוק של המחשב בתג מחיר של כ-900,000 דולרים, כשרק לאחרונה נמכר דגם אחר בכ-805,000 דולרים.

>> לעוד כתבות מעניינות - עקבו אחרינו גם בפייסבוק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully