וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עוד לא תוקן: הודעת הטקסט שגורמת לכל אייפון לקרוס

18.2.2018 / 8:40

באג חדש, שהתגלה בימים האחרונים, גורם לכל אייפון לאתחל את עצמו עם קבלת הודעה המכילה תו אחד בודד בשפת טלוגו, השפה השלישית הכי נפוצה בהודו. התיקון צפוי לצאת בקרוב

צלמים זמניים מורשים

(בסרטון: אייפון 8 פלוס)

משתמשי אפל ברחבי העולם מדווחים בימים האחרונים על באג חדש, שגורם לאייפון לקרוס. התקלה נגרמת כשמכשיר אייפון מקבל הודעה עם תו בשפת טלוגו, השפה השלישית הכי מדוברת בהודו (נפוצה בעיקר במדינת אנדרה פרדש). בבדיקה שערכנו על אייפון שברשותנו, המריץ את מערכת ההפעלה העדכנית ביותר, הבאג גרם לאתחול וזה קרה גם בהודעות שנשלחו באפליקציות מסרים חיצוניות כמו ווטסאפ. לפי הדיווחים גם המסנג'ר של פייסבוק ו-Gmail קורסות מיד עם פתיחתן בגלל הבאג. לראשונה הבאג גם משפיע על אפליקציית ההודעות המובנית במערכת ההפעלה השולחנית macOS.

כרגע נראה שאין דרך להתגבר על הבאג, וגם הפעלה יזומה של המכשיר מחדש לא ממש תעזור. הפיתרון הזמין כרגע הוא שליחת הודעה נוספת ממכשיר אחר, שתופיע בווילון ההתראות ואז מחיקת ההודעה הבעייתית.

באג טלוגו באייפון. ShutterStock
התו הסורר, שלא תרצו לקבל בהודעה./ShutterStock

אפל הודיעה כי היא מודעת לבאג והוא יתוקן בגרסת iOS 11.3 שתצא בעתיק הקרוב. עם זאת, לפי ההערכות בימים בקרובים אפל עשויה לשחרר עדכון קטן (iOS 11.2.6) שיתקן את הבאג. בינתיים, לא מעט טרולים מנצלים את הבאג כדי לשלוח "פצצות טלוגו" למשתמשי אייפון.

זו לא הפעם ראשונה שהודעה המכילה תו גורמת לאייפון לקרוס. בחודש מאי 2015 דיווחנו על הודעת טקסט הגורמת לאייפונים להיכבות מיד. אז התקלה הייתה במערכת ההפעלה iOS 6 וההודעה הקטלנית הייתה צריכה להיות קצת יותר מורכבת מתו אחד בודד. גם אז אפל לקחה את הזמן עם התיקון של הבאג.

>> לעוד כתבות מעניינות - עקבו אחרינו גם בפייסבוק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully