וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סימפוניה לאוזניים: בדקנו את הסנהייזר Momentum True Wireless

18.9.2019 / 10:01

אפל התחילה וכולן מיישרות קו: האוזניות האלחוטיות הסתמנו בתחילת דרכן כטרנד, אך נראה כי הן כאן כדי להישאר. הפעם חברת סנהייזר הגרמנית שנחשבת למובילה עולמית בתחום האודיו, עם אוזניות "מומנטום" שהושקו בישראל. בדקנו האם הן שוות את הכסף וחזרנו עם מסקנה חד משמעית

אוזניות סנהייזר מומנטום טרו ווירלס. עמית לגו, מערכת וואלה!
הסנהייזר מומנטום טרו ווירלס/מערכת וואלה!, עמית לגו

חברת סנהייזר אחת מהיצרניות המובילות של אוזניות לקהל הרחב, הנחשבות למותג פרימיום בעולם מוצרי האודיו. למעשה, מלבד אוזניות, סנהייזר גם מייצרת לא מעט אביזרי אודיו להקלטה, הנמצאים בשימוש בכמה מהאולפנים הגדולים בעולם. עם זאת, השימוש בצירוף המילים "לקהל הרחב" נמצאת כאן בחסד בגלל הסכומים הגבוהים שבדרך-כלל צריך להשקיע בשביל לקבל לידיים את אחד מהדגמים המתקדמים של האוזניות מתוצרתה. הפעם בדקתי את האוזניות האלחוטיות לגמרי (True Wireless) של החברה, בניסיון לתת את התשובה שלהם לאיירפודס של אפל - והתוצאה בהחלט מעניינת. האוזניות האלחוטיות הפכו בשנתיים האחרונות למיינסטרים וקצת המכירות שלהן רק מזנק באופן משמעותי משנה לשנה. אזהיר מראש שה-Momentum True Wireless הן נישתיות ולא עבור כל אחד. עם זאת, הן עדיין מצליחות, בדרכן, להתבלט בשוק לרמה שקשה מאוד להתעלם מהן ואף להתעלות מעליהן.

היפות ביותר מבין האוזניות

בדומה לרוב האוזניות נטולות החוטים בשוק, הסהנייזר מומנטום ווירלס מיוצרות לחלוטין מפלסטיק קל משקל. זאת כמובן על מנת שלא יכבידו על האוזן ויפלו במידה והאטימה לא חזקה מספיק. למרות שמדובר בחיסרון לכאורה, סנהייזר עשתה עבודה מצוינת בהטעייה, והמביטים מהצד יחשבו שמדובר במתכת ולא בפלסטיק. מנקודת המבט שלי, מדובר במעלה נוספת כדי להבליט אותן כאוזניות פרימיום. עוד החברה שמרה על עיצוב סטנדרטי למדי בכל הנוגע לאוזניות: אוזניית סיליקון פשוטה שניתן להחליפה במספר גדלים שונים. כזו הדומה יותר לאוזניות חוטיות מאשר לאיירפודס למשל. התוצאה - עם מבנה האוזן שלי - אטימה מושלמת ונוחות גבוהה במיוחד ביחס לאיירפודס שהכאיבו לי אחרי שעות מרובות של שימוש.

האוזניות מגיעות עם ערכת טעינה ואחסון שמרגישה איכותית מאוד ומזכירה עיצוב ג'ינס אפור. על אף שגם היא עשויה פלסטיק עם עטיפת בד, היא מרגישה קשיחה. עוד הקייס כולל חיבור טייפ סי לטעינה, מגנט להשארת האוזניות במקומן וסוללת גיבוי להטענת האוזניות גם ללא מקור מתח. הקייס עצמו גדול באופן ניכר מאלו של האיירפודס נגיד, אך מתגמד לעומת מתחרות רבות. הנשיאה שלו אמנם פחות נוחה, אבל זה לא הופך את הנשיאה של האוזניות לבלתי נסבלת, או גורע בצורה כה משמעותית מהחוויה הכללית של האוזניות.

אוזניות סנהייזר מומנטום טרו ווירלס. עמית לגו, מערכת וואלה!
הסנהייזר מומנטום טרו ווירלס/מערכת וואלה!, עמית לגו

מי גנב את הסוללה שלי?

התלונה הגדולה ביותר שלי על האוזניות היא על חיי הסוללה, שכן הסנהייזר מפספסות כאן ובגדול. החברה מצהירה באתר על כ-4 שעות של האזנה ממושכת והן באמת לא נופלות מתחת לרף הזה, או לפחות לא בצורה ששמתי לב לכך במיוחד. עם זאת, זמן ההטענה שלהם ארוך מהרגיל (כשעה וחצי) והסוללה בקייס לא מפותחת מספיק על מנת לספק את שתי ההטענות הנוספות שהיא מבטיחה. מה זאת אומרת לא מפותחת? היא סובלת מדליפה חמורה של חשמל. גם לאחר שהטענתי את הקייס לחלוטין ולא השתמשתי באוזניות במשך יומיים, הופתעתי לגלות שהסוללה מרוקנת לחלוטין. זה מאוד לא צפוי מחברה כמו סנהייזר, שכבר שנים נחשבת למובילה בשוק, בין אם הישראלי ובין אם הבינלאומי, אולם גם 2 העדכונים שקיבלתי במהלך השימוש לא עשו עם התקלה הזו חסד.

ואם נניח לרגע את חיי הסוללה בצד, שכן במילא התרגלתי להטעין את האוזניות שלי מדי לילה, החיבוריות פה צריכה להיות סמל ודוגמה לכל האוזניות האלחוטיות. לחיצה ממושכת על האוזניות תכניס אותן למצב חיבור, והחיבור עצמו אורך מספר שניות. הסנכרון בין שתי האוזניות מעולם לא ראה הפרעה ולו הקטנה ביותר והאפשרות להשהות את המוזיקה כשהסרתי את אחת האוזניות עבדה כמעט באופן מיידי. גם האפליקציה עבדה בצורה חלקה כמו שכבר התרגלנו לצפות מהחברה הגרמנית, ואף מציעה חיווי מדויק לאחוזי הסוללה שנותרו בכל אוזנייה.

בדומה לאיירפודס, גם המומנטום וויירלס כוללות בכל אוזנייה כפתור המופעל באמצעות מגע. ובעוד שעל הנייר הכפתורים אמורים להפעיל את התכונות החשובות ביותר ולסייע בהפעלת המוזיקה, היישום מעט מאכזב. כל פעולה שהצריכה ממני לחיצה אחת, כמו עצירה וניגון המוזיקה או הפעלת הגברת רעשי הרקע הייתה קלה. אולם, בשימוש במספר לחיצות גבוה יותר כמו להעביר שיר אחד קדימה, העניינים הסתבכו. הכפתורים לא רגישים כפי שהיו אולי צריכים להיות, אז הלחיצה חייבת להגיע ממרכז שטח האוזנייה. הפספוס הקטן ביותר והפעולה שרצינו לבצע אבודה.

אוזניות סנהייזר מומנטום טרו ווירלס. עמית לגו, מערכת וואלה!
הסנהייזר מומנטום טרו ווירלס/מערכת וואלה!, עמית לגו

סימפוניה לאוזניים

למרות כל החסרונות, היצרנית הגרמנית מביאה לשולחן חוויית שמיעה שמזכירה בדיוק למה אנשים משקיעים סכום כה גבוה במוצרים שלה. איכות הסאונד היא פנומנלית ויוצאת דופן מכל אוזניה אלחוטית אחרת שהקשבתי לה בשנים האחרונות. היא ללא ספק, לדעתי, נכון לכעת, המובילה בקטגוריה בין יריבותיה. בהשוואה ישירה למומנטום אין איר (אוזניות אלחוטיות) שאני מסתובב איתן כבר שנים בתיק, הבאסים מעט מתונים יותר והסאונד "נקי" וחד יותר. עם זאת, הבאסים עדיין עשירים מאוד, וכל הרבדים של המוזיקה הצליחו לבוא לידי ביטוי בצורה שווה ואחידה, מבלי להאפיל על האחר. שירים כמו קונטקט של דאפט פאנק פשוט נשמעו כמו סימפוניה דרך האוזניות. גם אטימת הרעשים מבחוץ הייתה נהדרת ומפתיעה יחסית לזה שסנהייזר לא מתיימרים לכלול כזו, הן פסיבית והן אקטיבית.

אוזניות סנהייזר מומנטום טרו ווירלס. עמית לגו, מערכת וואלה!
הסנהייזר מומנטום טרו ווירלס/מערכת וואלה!, עמית לגו

סיכום

האוזניות של סנהייזר מצטיינות כמעט בכל תחום ופשוט משפילות את שאר המתחרות בכל הנוגע לאיכות הסאונד. וזה לא מפתיע, בעיקר בגלל שסנהייזר פשוט מצטיינים תמידיים בתחום האודיו. גם איכות הבנייה והעיצוב תופסים פה מקום משמעותי בכל הנוגע להצדקת המחיר שלהן, אך זה לא ללא מגרעות. חיי הסוללה מצוינים, אבל לא יצליחו להעביר איתכם יותר מיום אחד של שימוש; הטעינה איטית מאוד; הלחצנים לא שימושיים כמעט בכלל אלא אם זה בלחיצות בודדות; והדבר שתוחם את הכל תחת הבעיה להמליץ עליהן זה תג המחיר הגבוה מאוד לעומת האיירפודס. בדור הזה של הדגם, לדעתי, הוא עדיין לא מצדיק לחלוטין את המחיר, שעומד על כ-1,250 שקלים. אבל לאנשים שלא מוגבלים תקציבית ורוצים איכות אודיו חסרת פשרות - הסנהייזר מובילות כרגע ברשימה.

  • עוד באותו נושא:
  • אוזניות

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully