וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

היו שלום, ותודה על הזרעים

9.5.2010 / 16:11

חברת המשחקים זינגה מתעמתת עם פייסבוק ומאיימת להוציא את משחקיה מהרשת החברתית. לא חבל על החווה?

האם תמו ימי החווה בפייסבוק? הבלוג הטכנולוגי טק-קראנץ' מדווח על התערערות יחסים בין הרשת החברתית לבין חברת המשחקים זינגה, האחראית בין השאר למשחק הפופולרי "פארמוויל".

הסיבה למחלוקת בין השתי החברות היא חוסר הסכמה על "מטבע הפייסבוק" אותו עומדת הרשת החברתית להטמיע בקרוב, ושאמור להחליף את המטבע הוירטואלי מבית זינגה, המהווה מקור הכנסות עיקרי עבורה. אם ייכנס לשימוש מטבע פייסבוק החדש בפארמוויל, תרוויח חברת המשחקים סכום קטן יותר, עקב נתח 30 האחוזים מכל 'דולר פייסבוק' שתגבה הרשת החברתית. פייסבוק, מצידה, מאיימת להוציא את משחקי זינגה מהרשת אם זו לא תסכים לשימוש במטבע החדש. זינגה, בתגובה, מאיימת להתנתק בעצמה מפייסבוק ולהעביר את משחקי הרשת שלה לפטלפורמה עצמאית אותה היא מפתחת בימים אלו, בשם Zynga Live. מנכ"ל החברה מארק פינקוס דיווח לעובדיה כי מהלך כזה ייתכן אפילו כבר בשבועות הקרובים.

העברת משחקיה של זינגה לפלטפורמה עצמאית זו תסיים, למעשה, את התלות שלה ברשת החברתית המשגשגת, אך יכולה גם להקטין בהרבה את החשיפה למשחקים, שכן אלו יגיעו לגולשים שמחפשים אותם, ולא לגולשים שנתקלים בהם "על הדרך", כמו 70 מיליון שחקני משחקי זינגה בפייסבוק. כמובן שגם פייסבוק תינזק מעזיבה של זינגה – המייצרת עבורה תנועה, זמן שהייה באתר והכנסות כספיות ניכרות.

פייסבוק הוציאה תגובה רשמית בה נמנעה להתייחס ספציפית למקרה זינגה, אך ציינה שהיא "נמצאת בדיונים עם מפתחים באופן שוטף" וכי היא שואפת לייצר אוירה מפרה למפתחים עבור הפלטפורמה שלה. זינגה כבר נוקטת במהלכים שונים לקראת פרידה אפשרית: היא הקימה אתר לפארמוויל (Farmville.com) ומלקטת כתובות אי-מייל של שחקניה, דרכן תוכל ליצור איתם קשר בעתיד הקרוב ולנסות לשמר את השתתפותם במשחקיה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully