וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ה-dv6-3070ej של HP: חזק ומעוצב

וואלה!

14.1.2011 / 13:55

המחשב הנייד מבית HP מצטיין גם במראה וגם בעבודה. אבל אל תבנו על משחקים כבדים או זמן סוללה ארוך

מחשב ה-dv6-3070ej מסדרת ה-Pavilion של HP הוא נייד שמתיימר לשלב ביצועים גבוהים יחד עם עיצוב מרשים ואלגנטי. הוא מגיע עם מערכת ההפעלה Windows 7 Home Premium 64-bit ומגוון של תוכנות נלוות של HP. לקחנו אותו לבדיקה שמטרתה לבחון את יכולתו בסוגים שונים של שימושים נפוצים

מראה מתוחכם ואלגנטי במשקל סביר

מראה ועיצוב:

ה-dv6-3070ej מגיע עם ציפוי מתכתי כסוף. חריטות המלוות את גב מסך המחשב ואת משטח ההקלדה מעניקות לו מראה מתוחכם ואלגנטי, אך עם זאת צעיר ואופנתי. מיקום החיבורים בצדדים מחושב, כאשר הדגש הוא מינימליות ואפקטיביות.

נשיאה והתניידות:

קשה לבנות על ניידות טובה כאשר מדובר במחשב עם מסך בגודל 15.6 אינץ'. אך ה-DV-6 3070ej שוקל 2.49 ק"ג, משקל הנמוך יחסית לסדרת הגודל שלו. לכן ניידותו טובה ונוחה בסך הכל.

ביצועים:

מאחר והמחשב אובזר במעבד i7 במהירות של GHz1.6 עם 4 ליבות ונפח זיכרון פנימי גדול של 8GB, לא נתקלנו בתקלה כלשהי או בהאטה בתפעולו. בחנו את המכשיר במצבי עומס והוא עמד בהם בכבוד.

וידאו:

מסך ה-LED הרחב ומערכת השמע מעניקים חווית צפייה נהדרת. כרטיס מסך מסדרת ה-Mobility של ATI Readon בשילוב עם מסך LED רחב בגודל 15.6 אינץ' בעל רזולוציה של 728X1366 מאפשרים צפייה באיכות HD. ישנה אפשרות של חיבור המחשב למסך טלוויזיה על ידי חיבור ה-VGA וכן חיבור HDMI. כונן Blu-Ray מאפשר צפייה בסרטים בפורמט זה ובצריבת דיסקים בפורמט DVD. מאחר והמסך אינו מסך מט (Glare) המונע השתקפויות, ישנה אפשרות של הפרעה לתצוגה בגלל השתקפות. ההשתקפות מינימלית ולרוב לא משפיעה על חווית הצפייה.

גרפיקה ועריכה:

כשמחשב נייד מצויד במעבד i7 בשילוב עם כרטיס מסך ATI Mobility Readon HD 5650 בעל זיכרון גרפי DDR3 1024MB עריכה ועיצוב גרפי הן אופציות ברות קיימא אך עדיין עד לרמה מסוימת, שכן ממשק המחשב אינו מותאם במיוחד לעבודות העיצוב. תוכנת Photoshop CS5 64 bit, למשל, עובדת בצורה חלקה גם כשמשתמשים בפונקציות הכבדות ביותר שלה, אך המחסור בלחצני הפעולה הייחודיים ובעכבר מדויק ונוח יותר הקשו מעט על ההתנהלות בתוכנה.

לא מחשב לגיימרים

משחקים:

משחקי המחשב החדשים הפכו לנחלתם של המחשבים הנייחים המשודרגים ושל המחשבים הניידים המיועדים לגיימרים. ה-dv6-3070ej הוא אומנם לא מחשב לשחקנים המקצועיים אבל הוא עומד בדרישות המשחקים החדשים ברמה טובה מאוד. לדוגמא, המשחק Call of Duty: Modern Warfare 2 עבד בצורה חלקה גם ברמות הגרפיקה הגבוהות יותר של המשחק.

מוזיקה:

מערכת השמע ברוב המחשבים הניידים תמיד הייתה בעייתית, עקב רמקולים פשוטים למדי שהפיקו צלילים שטוחים וקרים. חווית ההאזנה ב dv6-3070ej בהחלט עברה שדרוג בזכות מערכת הרמקולים של Altec Lansing, המביאה איתה עומק.

גלישה ותקשורת:

המחשב מאובזר בהתקן WiFi, ב-Bluetooth ובחיבור 45RJ לחיבור קווי ישיר. מצלמת הרשת Hp TrueVision היא מצלמה טובה המאפשרת לקיים שיחת וידאו מקוונת ברורה וחלקה. המצלמה משלבת מיקרופון מובנה, המספק מענה ראוי לצרכי השיחות המקוונות.

זמן סוללה:

המחשב מצויד בסוללת ליתיום בעלת 6 תאים המחזיקה כ-3-4 שעות עבודה. זמן הטעינה שלה הוא בין שעתיים לשלוש. עם זאת, כשהפעלנו תוכנות חזקות ומשחקים מתקדמים המאמצים את המחשב, זמן חיי הסוללה התקצר משמעותית.

קיבולת:

למחשב דיסק קשיח בנפח של GB640 המאפשר אחסון קבצים גדולים במיוחד ללא צורך במיון ומחיקה מאולצת, ובמהירות של של RPM5400.

מחשב עם מאגר ביומטרי

הקלדה:

העיצוב המיוחד של המחשב הנייד מתבטא גם במקלדת מלאה בעלת מקשים מרווחים, שהיא פשוטה ונוחה ביותר. בין השאר היא כוללת מקשי קיצור (שליחת מייל, הדפסה, מקשי מולטימדיה ועוד), רווחים גדולים בין (המקשים המקלים על ההקלדה והניקוי), גימור הדוחה טביעות אצבע ואפילו נורות LED קטנות על חלק מן המקשים, המעידות על מצב פעילות המקש.

עכבר:

ההתנהלות השוטפת במחשב הנייד נתונה לחסדיו של העכבר, או לחלופין, מסך המולטי טאץ'. המסך מרווח ובעל מרקם נעים המונע החלקה ומאפשר דיוק יחסי. אפשרויות המולטי טאץ' באות לידי ביטוי בפעולת הגלילה, הקטנה והגדלת תצוגה וסיבוב אובייקטים.

אבטחה ועמידות:

חומרי המעטפת של ה dv6-3070ejקשיחים וחזקים - דבר המקנה לו עמידות מסוימת בפני מכות ונפילות. למחשב גם קורא ביומטרי המאפשר כניסה למחשב בעזרת סריקת טביעת האצבע של המשתמש. ניתן גם לסנכרן את כל הסיסמאות לטביעת האצבע. המשמעות היא שכדי להיכנס למייל או לפייסבוק, למשל, ניתן לסרוק את טביעת האצבע בקורא הביומטרי במקום להקליד את הסיסמה.

כניסות ויציאות:

בצד הימני של המחשב ממוקמות שתי כניסות USB 2.0 וכניסת חשמל למטען. בצד שמאל יש כניסת VGA, כניסת HDMI, יציאה לאוזניות, כניסה למיקרופון, כניסת RJ45 לאינטרנט, כניסת eSATA המשולבת בUSB וקורא כרטיסי זיכרון.

קירור:

קירור המחשב הנייד הוא עניין חשוב ביותר, הן מבחינת התחממות המחשב והרכיבים שבו והן מבחינת הרעש המופק מן המחשב בתפעולו השוטף. המחשב מאובזר במערכת קירור חזקה ובשני פתחי איוורור הממוקמים בצדו השמאלי של המחשב ועושים עבודה מהימנה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה

סיכום

ה-HP Pavilion dv6-3070ej Entertainment Notebook PC הוא מחשב מצוין ורב תכליתי המאפשר למשתמש להפעיל תוכנות ומשחקים ברמה גבוהה ביותר. למרות שהמחשב יעמוד איתנה באתגרים שנעמיד בפניו מבחינת הביצועים, הוא חסר את הממשקים הייחודיים המיועדים לגיימרים וגרפיקאים. עובדה זו מקשה עלינו להגדיר את קהל היעד שלו, אך כנראה שלבסוף נלך על הגדרת המשתמש הביתי. מחירו אולי גבוה יחסית (מ-6,531 ¤ עד 7,800 ¤) אך הוא משתלם מבחינת נוחות, התניידות ותפעול יום יומי. בקיצור, חזק בביצועים וייחודי מבחינה עיצובית.

גילוי נאות: kama הוא אתר השוואת מחירים מבית וואלה! ויד 2

  • עוד באותו נושא:
  • hp
  • לפטופ

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully