וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

Snapchat: האפליקציה שמשגעת את העולם - ואת פייסבוק

17.12.2012 / 12:31

אפליקציה המאפשרת לשלוח לחברים תמונות שיימחקו אוטומטית לאחר זמן קצר זוכה לפופולריות כה רבה, שפייסבוק כבר עובדת על העתק שלה

אפליקציות צ'ט יש הרבה, אז מה גורם לפייסבוק לעבוד (כך על פי דיווחים) על אפליקציה תואמת ל-SnapChat, אפליקציה שיצאה לשוק לפני שנה ושלושה חודשים?

כמו רבות מאפליקציות הז'אנר, Snapchat מאפשרת למשתמשיה להחליף ביניהם הודעות טקסט, תמונות, קטעי וידאו ואפילו ציורים. בניגוד למתחרותיה - אפליקציה זו עובדת קצת בשיטת הסדרה "משימה בלתי אפשרית". אם שם הסוכן החשאי שקיבל הודעה עם הנחיות שמע את האזהרה "הודעה זו תשמיד את עצמה עוד חמש שניות" - גם למשתמשי סנאפשוט זה מתאים. תמונה שהם שולחים במסגרת הצ'ט תופיע על מסך המשתמש השני לזמן קצוב מאוד של עד 10 שניות. לאחר מכן - היא תיעלם. לא רק מהאפליקציה, אלא מהמכשיר בו התקבלה, מהמכשיר ממנו נשלחה ומשרתי החברה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
גג עשר שניות - והתמונה נמחקה/מערכת וואלה!, צילום מסך

על פניו, נראה שהמטרה של שלושת יזמי האפליקציה, שהכירו כסטודנטים באוניברסיטת סטנפורד, היא לאפשר את מה שמכונה Sexting - הודעות בעלות תוכן מיני. כאשר, למשל, בחורה שולחת לבן הזוג שלה תמונה שלה בעירום דרך סנאפצ'ט - היא לא צריכה לדאוג מהיום בו הם כבר לא יהיו ביחד והתמונה הזא אולי תמצא חלילה את דרכה אל האינטרנט. הרי 10 שניות לאחר הקבלה - התמונה נמחקת, מה שמאפשר שיח נועז שכזה ללא התוצאות ההרסניות האפשריות לו. היזמים, מצידם, מכחישים שזוהי מטרת האפליקציה וטוענים שהיא רק עונה לצורך העכשווי לשתף בין חברים את מה שקורה כאן ועכשיו - דבר שלא מצריך בהכרח הנצחה גם לעתיד.

כך או כך, כנראה שהשיטה הזו עובדת, שכן כיום מועבר דרך האפליקציה מספר עצום של בין 20 ל-50 מיליון תמונות ביום. אולי הנתון הזה גורם לכך שלפי דיווחים, עובדת פייסבוק כעת על אפליקציה משלה שתתנהג בצורה דומה. פייסבוק כבר נקטה בשיטה הזו בעבר, כאשר השיקה אפליקציית מסנג'ר משלה ואז אפליקציית מצלמה משלה שהזכירה במשהו את אינסטגרם (אותה רכשה מאוחר יותר). כעת נאמר שהיא בוחנת אפליקצייה תואמת סנאפצ'ט ושהיא צפויה להשיקה בשבועות הקרובים, כנראה אפילו עוד לפני סוף השנה. לפי הדיווח, אפליקציית הסנאפצ'ט הפייסבוקית תציג את רשימת ההודעות של המשתמש, כאשר לחיצה על אחת מהן תקפיץ טיימר בו ניתן יהיה לבחור את הזמן הנותר לצפייה אפשרית בהודעה הבאה שתישלח. לאחר מכן ניתן יהיה לשלוח אותה ולדעת שהיא תושמד לאחר הזמן שהוגדר.

"לא שמענו שום דבר ממארק צוקרברג על העתק סנאפצ'ט", אמר בתגובה לשמועות איוון ספיגל, אחד ממייסדי סנאפצ'ט, שבהחלט צפויה להיפגע אם יחליט מנכ"ל פייסבוק להוסיף את הפיצ'ר המרכזי שלה לשירות הצ'טים של הרשת החברתית הגדולה בעולם. "אנו מעריצים גדולים של אינסטגרם ופלטפורמת פייסבוק ואנו מצפים לראות את החדשנות של מארק".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully