וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מילת השנה: Selfie

TECH

19.11.2013 / 16:34

המילה החשובה באינטרנט בשנה האחרונה היא selfie - צילום עצמי. ותודה לג'סטין ביבר וריהאנה שעזרו להחדיר את המונח לתודעה הציבורית. סיי צ'יז

ברכות למילה "selfie", שזכתה בתואר "מילת השנה" של מילון אוקספורד. משמעותה של המילה היא צילום עצמי, בדרך כלל בעזרת מכשיר סמארטפון או מצלמת אינטרנט. לדבריהם של עורכי המילון, השנה חל זינוק עצום בשימוש של גולשים במילה selfie - עלייה של כ-17,000% באזכורים שלה ברשת מאז שנת 2012. זאת על פי תוכנה שתפקידה לסרוק תדירויות שימוש של מילים באנגלית ברחבי הרשת מדי חודש.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
סלפי של ג'סטין ביבר בטוויטר שלו/מערכת וואלה!, צילום מסך

"selfie" צליחה לעקוף לעקוף מילים פופולריות אחרות שפרצו השנה אל השיח הציבורי, ביניהן המילה "twerk", שמשמעותה ריקוד באופן מיני ופרובוקטיבי, ושחדרה לתודעה לאחרונה בזכות הופעתה של מיילי סיירוס בטקס פרסי ה-MTV האחרון, והמונח "binge watching", שמתייחס לצפייה בפרקים מרובים של סדרת טלוויזיה ברצף.

"אתרי הרשתות החברתיות תרמו לעלייה בשימוש במונח", אמרה העורכת הראשית של מילוני אוקספורד, ג'ודי פרסל, "ההאשטאג #selfie הופיעה כבר באתר שיתוף התמונות פליקר עוד ב-2004, אך השימוש במילה לא התפשט בצורה רחבה עד 2012, אז החלו להשתמש במילה selfie באופן שכיח באמצעי התקשורת המובילים". השימוש המתועד הראשון במילה, כך מוסרים מאוקספורד, היה בהודעה שפורסמה בפורום אוסטרלי בשנת 2002, שם תיאר כותב ההודעה כיצד נפצע בפיו במסיבה אצל חבר, צירף תמונה של הפציעה והוסיף "מצטער על הפוקוס הגרוע בצילום, זה selfie".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
סלפי של ריהאנה באינסטגרם שלה/מערכת וואלה!, צילום מסך

המילה "selfie" נמצאת בשימוש תדיר אצל סלבריטאים כמו ריהאנה, מיילי סיירוס, ג'סטין ביבר וקים קרדשיאן שמעלים לרשתות החברתיות סלפים לרוב. על אף זכייתה בתואר מילת השנה, לא הוספה עדיין "selfie" למילון אוקספורד עצמו, אם כי עורכי המילון שוקלים לצרפה בעתיד. מחזיקים לך אצבעות, selfie!

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully