וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סקירה: Canon A710

רותם דרוב

2.11.2006 / 8:46

המצלמה החדשה בסדרת PowerShot של קנון מעט יקרה אך מומלצת, אבל מתלווה אליה DVD מעט תמוה

מגה פיקסל זה לא משהו שמרשים אותי במיוחד. כלומר עקבתי בעניין בתחילת שנות ה2000 ועד ימינו אחר התחזקות המגה פיקסל לעומת המצלמות המשווקות עד שהם הצליחו להגיע לרמת ה35 מ"מ הישן והטוב.

אבל בואו נודה, מרביתנו לא עושים יותר מדי עם התמונות שאנו מצלמים. במקרה הרע מאכסנים אותן במחשב לא רק שלא מגבים אותן אלא גם לא מסתכלים עליהן יותר מכמה פעמים, במקרה הטוב מדפיסים אותן במעבדת צילום או בבית על דף A4 ואת זה אפשר לעשות באיכות ראויה עוד מימי ה3.2 מגה פיקסל העליזים. איי שם בשנת 2002.

מנוע על במכונית מיני

כשמדובר במצלמות רפלקס מקצועיות, 6 פיקסל ומעלה הם אולי רף מקצועי נדרש. אבל למצלמות הקומפקט שמשמשות את ההורה הנרגש במסיבת חנוכה של הבן הם לפעמים כמו לשים מנוע רב עוצמה במכונית קומפקטית .זה לא שהקנון A710 היא לא מצלמה טובה. היא טובה מאוד, היא קומפקטית אבל לא מידי, קלה אבל נותנת לך להרגיש שיש לך מצלמה ביד ולא חתיכת פלסטיק. זאת לא מצלמה שתיכנס לך בקלות לכיס, אבל היא לא תעיק עליך ביום קניות בחופשה השנתית לבולגריה או טורקיה.

העיצוב לא השתנה מהותית מהדגמים הקודמים באותה הסדרה. ואם הוא לא השתנה אז כנראה שאין מה לשנות. המסך רחב ומסביר פנים וחוץ מכפתור התפריט יש בנוסף את כפתור הפונקציות לבחירת אופציות מהירות כגון גודל התמונה.

לאדם מן הישוב שאינו חובב צילום מובהק אין מה להיבהל. מדליקים את המצלמה והיא מוכנה לצילום. התמונות שהיא תספק יהיו באיכות גבוהה בצילומי חוץ וגם בצילומי פנים.למרות שאפשר לכבות את הפלאש בחדר מואר באור יום ולקבל תמונה איכותית יותר מבחינת תאורה. הפלאש מצלם נהדר גם בצילומי פנים. הוא מחשב את כמות האור ונותן חשיפה יפה גם לנושא הצילום וגם לרקע והוא יעיל ואפקטיבי גם בסביבת צילום חשוכה לגמרי.

צילום המאקרו שלה מרשים גם הוא (לחובבי החרקים שבינינו). למרות שתמוה שהוא נמצא לא על חוגת ברירת המצבים עצמה אלא על כפתור הפונקציות בגב המצלמה.

זום-זום-זום

גולת הכותרת של המצלמה מלבד 7.1 מגה פיקסל הוא הזום האופטי X6, לא זום שנמצא בדרך כלל במצלמת קומפקט בסדר גודל כזה. גם כשאתה מותח את גבולות הזום. עדיין האיכות נשמרת והפלאש כמובן עובד באיכות גבוהה יחסית כדי לחפות על המרחק ולחשב תאורת חדר בנוסף לתאורה המלאכותית
.
הזום עובר מהמצב הכי פתוח שלו למצב הכי סגור שלו (מ-wide ל-tele) די במהירות, נעצר בקלות, ומתפקסס שוב על העצם הנבחר, אכן ראוי לשבח. אחרי למידה קצרה אפשר לעבור בקלות למצב צילום ידני ולשחק קצת עם מציאת החשיפה נכונה או לבחור את מה אתה רוצה לצלם את חוץ החלון או את החדר מבלי לאבד פרטים שהולכים לאיבוד לפעמים בברירות מחדל אוטומטיות .

התוספת שלא תופסת

מארז המצלמה מגיע עם תקליטור DVD המציע סדנת צילום דיגיטלי שמכילה בין היתר את תולדות המצלמה, יסודות הצילום הדיגיטלי ועוד. זהו דבר ראוי ומבורך שיכול לעזור לצלם המתחיל. אבל אצלי זה פשוט לא עבד.

ה-DVD נפתח עם פרומו של חברת קראט (יבואנית קנון בישראל). זהו פרומו מעצבן שאינו ניתן להעברה ומזכיר באופן מביך את ההתחלה של סדרת מלחמת הכוכבים. ופה זה נגמר. אין סדנה,ואין תולדות ואין יסודות. ה-DVD פשוט חוזר לתחילת הפרומו ואורכו כ5 דק'.

אולי התקליטור פגום רק אצלי, ואולי זה פגם נפוץ. אבל גם אם זה פגם נדיר שקיים רק אצלי, לטעויות הכתיב המביכות בגב העטיפה כבר אין מחילה. לא רציתי לקרוא על "חסיפה" במוצר נלווה למצלמה חביבה שכזאת.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה

שורה תחתונה

זוהי מצלמה שיכולה בקלות להיות המצלמה הדיגיטלית הראשונה של חובב הצילום המתחיל. קל לתפעל אותה, לעבור בין המצבים והיא מפיקה תמונות ראויות ומפוקסות. ה-DVD המצורף קצת ביאס, אבל אתם הרי לא באמת קונים מצלמה דיגיטלית ב-2000 ¤ בשביל ה-DVD המצורף

  • עוד באותו נושא:
  • קנון

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully