וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סיכום סקר: מצלמות דיגיטליות

2.11.2006 / 15:54

טוב, בסדר, הבנו. אכפת לכם ממצלמות דיגיטליות. ויש לכם גם העדפות מאד ברורות בקשר אליהן

הסקרים הלא מדעיים שהעלינו השבוע בנוגע למצלמות דיגיטליות זכו להיענות יפה מאד, וברורה מאד. שימח אותנו לראות זאת, שכן הוא עלה בשבוע בו התחלנו לסקר מצלמות דיגיטליות באופן סדיר.

כרגיל, היו השבוע שני סקרים, כללי יותר וספציפי יותר. המה והלמה.

המה הפעם עסק בשאלת היצרן האהוב עליכם של מצלמות דיגיטליות. יש לומר כבר בהתחלה שהיו לנו חוסרים בסקר הזה. חברות כמו קודאק, פוג'י ופנסוניק לא נכנסו לסקר, וחבל. זה נבע משילוב של שכחה ומגבלה על כמות התשובות האפשרית.

אבל גם באפשרויות הקיימות, הבעתם את דעתכם בבירור. מבין האופציות שהוצעו, קאנון זכתה ובענק, עם 39 אחוז מהקולות. לא הופתענו לראות את קאנון המצליחה במקום הראשון, אבל ההפרש שבו זכתה היה הפתעה מרשימה.

אחריה נעמדו בתיקו שתי חברות שבאות מכיוונים מאד שונים. אולימפוס היא יצרנית מצלמות ותיקה ומבוססת. סוני, לעומת זאת, היא שחקנית חדשה יחסית בתחום המצלמות, שעלתה לעמדה בולטת רק עם ליין המצלמות הדיגיטליות Cybershot. שתיהן זכו ל-13 אחוזים, מה שאומר שהמקום השני והשלישי לא מגיעים יחדיו להצבעות של המקום הראשון.

המקום השלישי הפתיע אותנו. נייקון היא ענקית מצלמות עולמית, ותיקה ומבוססת. בתחום המקצועי היא מתחרה ישירה של קאנון, וגם בתחום מצלמות החובבים היא זוכה לנתח שוק יפה. אבל אתם נתתם לה 9 אחוז מהקולות בלבד.

את המקום האחרון חלקו פנטקס ו-HP, שתי חברות גדולות עם בעיות מוניטין. המיקום של HP, שמשקיעה רבות בליין המצלמות שלה, הפתיע אותנו מעט.

15 אחוז מכם אמרו שאין להם העדפה ליצרן זה או אחר. נתון נמוך יחסית, כשמדובר בתחום עם שחקנים כה רבים.

רק 7 אחוז מהמצביעים הודיעו שאין להם עניין במצלמות דיגיטליות. גם אם ניקח בחשבון את ההנחה הסבירה שחלק מהאנשים שאין להם עניין בתחום לא עיינו בסקר מספיק כדי להגיע לתשובה האחרונה, עדיין מדובר בנתון נמוך מאד. כאמור, שמחנו שהעלינו את הסקר לכבוד תחילת סיקור המצלמות הדיגיטליות באתר.

למה?

בסקר השני שאלנו מה חשוב לכם במצלמה. התשובות כאן היו מעניינות מאד, לטעמנו. לא הכללנו בכוונה את מחיר המצלמה כתשובה. ברור שכל שאר התשובות נמדדות יחסית למחיר, ולא רצינו שתשובה אחת תזכה ל-80 אחוז מהקולות. אנחנו סבורים שכולנו יכולים להניח שרובכם הייתם בוחרים במחיר כגורם מספר 1 בבחירת מצלמה.

37 אחוז בוחרים את המצלמה שלהם על פי מותג. זה ודאי ישמח את היבואנים של קאנון, אבל עשוי להוות סיבה לדאגה ל-HP ישראל.

28 אחוז סבורים שהגורם החשוב ביותר הוא המגפיקסלים. זהו הנתון שקובע את הרזולוציה בה מצלמה יכולה לצלם, וזה אחד משני הנתונים הבסיסיים ביותר בנוגע למצלמה דיגיטלית. זה גם הנתון המשווק ביותר במצלמות דיגיטליות כיום, כך שמיקומו הגבוה לא הפתיע אותנו.

19 אחוז בחרו בזום האופטי. במידה רבה, הזום האופטי קובע את הורסטיליות של המצלמה. למי שמצלם את המשפחה באירועים, זה לא נתון משמעותי. למי שמצלם מגוון רחב יותר של דברים במגוון רחב יותר של מיקומים, זה הנתון החשוב ביותר.

11 אחוז הצביעו על הדבר המעצבן ביותר במצלמות דיגיטליות: מהירות התגובה. ההמתנה המעצבנת בין תמונה לתמונה היא קללת המצלמות הדיגיטליות לחובבים. במצלמות דיגיטליות מקצועיות, שניחנו בכוח עיבוד רב בהרבה, הגורם הזה כמעט וחוסל. אבל במצלמות ביתיות רבות הוא עדיין קיים, והוא מטרד. בעתיד, נשתדל לכלול את הנתון הזה בסקירת המצלמות שלנו.

קצת הופתענו מהמיקום הנמוך של גודל המסך. המסך הוא מהיתרונות הגדולים של המצלמה הדיגיטלית, ומסך גדול תורם לשימושיות של המצלמה. אבל רק 2 אחוז מבין המצביעים הביעו עניין בגודל המסך.

שמחנו מאד לראות שרק 3 אחוז הצביעו לזום הדיגיטלי. הזום הדיגיטלי, כפי שרובכם יודעים, הוא נתון מעט פיקטיבי, שמנפח את הזום הכולל של המצלמה במידה שלא ממש משקפת את היכולות שלה. זום דיגיטלי תמיד יהיה באיכות נמוכה בהרבה מזום אופטי, ומומלץ שלא להשתמש בו אם ניתן להימנע מכך.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully