וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זנגו נקנסה ב-3 מיליון דולר

ליאור הנר

6.11.2006 / 10:07

חברת זנגו, שנוצרה ממיזוג בין 180solutions האמריקאית והוטבר הישראלית, נקנסה על הפצת תוכנות פרסום ללא אישור המשתמשים

חברת התוכנה זנגו (Zango) העוסקת בהפצה של תוכנות שונות להורדה בחינם, הנתמכות בפרסומות, נקנסה על ידי בית משפט אמריקאי ב-3 מיליון דולר בשל הפצה של תוכנות פרסום למחשבי גולשים ללא אישורם. החברה הוקמה לפני מספר חודשים כתוצאה ממיזוג בין 180solutions האמריקאית ובין הוטבר הישראלית.

בחקירה של ה-(FTC (Federal Trade commission, רשות המסחר האמריקאית, שהחלה בספטמבר 2005, נמצא כי החברה הפיצה תוכנות למשתמשים ללא אישורם. משתמשים הורידו בחינם את התוכנות השונות של החברה (תוכנות הימורים, תוספות של אנימציה להודעות דואר, רשתות חברתיות, סרגלי כלים שונים ועוד), ואלו הציגו פרסומות, ללא שהמשתמש אישר או ידע על כך מראש.

בנוסף, חלק מההפצה של התוכנה לא נעשתה ישירות מאתר זנגו אלא באמצעות רשת רחבה של שותפים (affiliates) שזכו לחלק מהכנסות הפרסום בתוכנה. חלק משותפים אלה הם אנשים פרטיים שגרמו להתקנת התוכנות במרמה על מחשבים, באמצעות פרצות בדפדפן בזמן גלישה באתרי אינטרנט זדוניים. התקנות אלה בוצעו ללא ידיעת המשתמש, על מנת לזכות ברווחי פרסום גדולים ככל האפשר.

בית המשפט פסק כי בנוסף לתשלום הקנס, זנגו מחוייבת ליידע משתמשים על הפרסום הכלול בתוך התוכנות שהיא מפיצה, וכן לספק דרך קלה להסיר אותן. חברות מוכרות כמו זנגו כבר לא מצליחות להתחמק מחקירות וקנסות גבוהים, אך חברות קטנות או בודדים הפועלים מתחת ל"רדאר" של הרשויות ממשיכים לפעול ולהסב נזק כלכלי למשתמשים תמימים. למרות תוכנות שונות לחסימת מזיקים מלהיכנס למחשב, שיעור המשתמשים הנדבקים בתוכנות פרסום או גרוע מכך, הופכים קורבנות לפשעים כלכליים, עולה בהתמדה בשנים האחרונות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully