וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תם עידן התערוכות?

דידי חנוך

7.11.2006 / 19:12

טלקום 2006 היא תערוכה עייפה ואפורה. אבל המארגנים לא אשמים. בעידן האינטרנט, תערוכות מעניינות פחות

בשנת 1996 הייתי בתערוכת טלקום. היה מדהים. ראיתי שם דברים שכמותם לא ראיתי וזה היה מלהיב. בשנת 2006, הייתי בתערוכת טלקום. לא היה שם שום דבר שלא ראיתי כבר ברשת.

הרושם שיוצא מתערוכת טלקום השנה הוא תחושה של כישלון. ערן גבאי מדרבן בסיכום שלו ב-The Marker את המארגנים ואת המדינה לעשות בדק בית. אני לא חושב שיש בכך טעם. פרט להיעדרן הבולט של שלוש ספקיות הסלולר הישראליות, אין הרבה שטלקום או המדינה יכולים לעשות. וזה בלי לדבר על כך שאם גבאי סבור שזמן קצר כל כך לאחר המלחמה האחרונה אנשים רוצים לקום לכבוד ראש המלחמה או לראות דוכן של צה"ל, הוא חי במדינה אחרת מזו שאני חי בה.

דווקא העוצמה העולמית של חברות הטכנולוגיה הישראלית השפיעה במידה משמעותית על האפרוריות של התערוכה. אנחנו חיים בעידן מבורך שבו מפתחים ישראלים עובדים בעבור השוק העולמי. זה דבר מצוין. אבל פיתוחים עבור השוק העולמי נחשפים בתערוכת CES שנערכת בלאס וגאס בינואר, לא בתערוכת טלקום שנערכת בתל אביב. כל מוצר משמעותי שנחשף ב-CES זוכה לתהודה עולמית ברשת ובעיתונים. וכשהמוצרים שנחשפים שם לראשונה יוצאים לשוק, כל חובב טכנולוגיה יכול לקרוא על כך - כולל ביקורות ותמונות - ברשת.

אז מה יכולה לחדש לנו תערוכת טלקום? לא הרבה. אחרי הכל, רוב הדברים המעניינים ביותר שנראו בתערוכה היו מועמדים בשלב זה או אחר להופיע במדור גאדג'ט היום שלנו ונפסלו מכיוון שהיו דברים מעניינים יותר באותו היום.

הכנס, זה העניין

ההצדקה לקיומה של טלקום 2006 לא היתה התערוכה, כי אם הכנס. למרות התנאים הטכניים הלא מרשימים בעליל שסיפקו מארגני האירוע, ביתן 10 שבו נערך הכנס היה המקום המעניין יותר להיות בו. ברשת אמנם ניתן לראות אינספור פיתוחים טכנולוגיים מלהיבים, אבל הדיונים שנערכו על הבמות בטלקום הם דיונים שמפתח או עיתונאי ישראלי יכול - בדרך כלל - לראות רק כאן. אורחים בכירים בחברות בינלאומיות כגון נורטל ואלקטל שוחחו על הבמה, ואיתם גם אנשים כגון סמנכ"ל הטכנולוגיות של פרטנר ויוסי ורדי.

והדיונים על הבמה היו רק חלק מהעניין. האפשרות לשיחות בין מפתחים, עיתונאים וצרכני טכנולוגיה בין הדיונים היא משמעותית ביותר. את האינטרקציה הזאת קשה יותר למצוא ברשת, וודאי עם בכירים בחברות הגדולות באמת. או, לחילופין, עם מייסדים של חברות שמעולם לא שמעת עליהן קודם אבל עובדות על משהו שעשוי להיות מאד מעניין עוד חצי שנה.

בפעם הבאה

אז מה יכולים מארגני התערוכה להסיק לתערוכה הבאה? ראשית, הגיע הזמן לתת לכנס את הכבוד המגיע לו. כמה מקומות ישיבה בהם אנשים יוכלו לשבת ולשוחח יהיו התחלה מצוינת. זה נשמע טרויוויאלי. אבל באירוע שכל כוחו במפגש בין אנשים, העובדה שלא היה מקום ישיבה מחוץ לאולמות ההרצאות היתה מתסכלת ביותר.

מעבר לכך, הם חייבים להחזיר את ספקיות הסלולר. יקר לספקיות להשתתף בטלקום? תסבסדו אותן. טלקום זקוקה להן ה-ר-ב-ה יותר מכפי שהן זקוקות לטלקום. הן לא יהפכו את טלקום למה שהיא היתה פעם, אבל הן ישדרגו אותה במידה משמעותית.

טלקום היא תערוכה עם כנס לצידה. הגיע הזמן שהיא תהפוך לכנס עם תערוכה לצדו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully