וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המעצמה האמיתית

דידי חנוך

9.11.2006 / 17:32

רוב הגולשים שלנו סבורים שיפן היא מעצמת הגאדג'טים האמיתית. פעם זה היה נכון. היום? דרום קוריאה

החלטנו השבוע לבדוק מה היא, לדעתכם, מעצמת הגאדג'טים העולמית. התוצאה היתה צפויה אך מאכזבת. 73 אחוז הצביעו ליפן, 16 לדרום קוריאה ו-11 לאופציה ההיתולית - צפון קוריאה.

וכמובן, 73 אחוז טועים. מעצמת הגאדג'טים והטכנולוגיה האמיתית כיום היא דרום קוריאה. המדינה, שהיתה פעם השכנה המפגרת של ארץ השמש העולה, הפכה בשנים האחרונות למקור המרכזי של חדשנות בתחום הטכנולוגיה האישית והביתית. רק תחשבו על החברות. מי עדיין מחדש ביפן? סוני, לפעמים. טושיבה, לעתים רחוקות. נינטנדו, פעמיים בשנה טובה במיוחד. ו-NTT Docomo, יצרנית הסלולרים החדשנית.

ובקוריאה הדרומית? LG, קואון, Helio, אייריבר, פאנטק... וכמובן, מלכת הגאדג'טים העולמית הנוכחית: סמסונג. סמסונג מנהלת מירוץ מטורף כנגד כל העולם (אבל במיוחד LG בדרבי הקוריאני וסוני בקרב העולמי) להיות הכי מהירה, הכי מתקדמת, הכי כל דבר. המכשיר הקטן ביותר בקטגוריה? סביר להניח שהוא של סמסונג. והגדול ביותר בקטגוריות בהן הגודל קובע לחיוב? גם סביר להניח ששל סמסונג. ואם זה לא המצב כרגע, חכו יומיים. הם יוציאו דגם חדש.

אבל כאמור, סמסונג היא לא כל הסיפור. LG, לדוגמה, היא חברה מרשימה בהרבה מכפי שנראה ממוצריה בארץ. בשנה האחרונה, לדוגמה, הוציאה שתי סדרות מדהימות של מכשירי טלפון. סדרות "שוקולד" ו-Shine מתאפיינות בעיצוב מרהיב ובמאפייני מולטימדיה חזקים.

אנחנו יכולים להמשיך ולפרט את המוצרים המופלאים של החברות הדרום קוריאניות. אבל מוצרים זה לא הכל. דרום קוריאה היא גם המדינה עם התרבות הטכנולוגית ביותר בעולם. כל המדינה מחוברת באינטרנט מהיר. יש שם שידורי טלויזיה דיגיטלית לטלפונים. רוב מוחלט מתושבי המדינה משחקים באופן קבוע במשחקי רשת. דרום קוריאה היא דוגמה לפירות שהשקעה ממשלתית יכולה להניב. הממשלה היא זאת שרישתה את כל המדינה, ויצרה את התרבות הדיגיטלית הפורחת שלה. הממשלה היא זאת שמרשתת בימים אלה את המדינה באינטרנט אלחוטי מהיר. יום אחד, בעתיד הלא רחוק, כל דרום קוריאה תהיה נקודה חמה אחת גדולה של אינטרנט אלחוטי.

לדרום קוריאה יש מה להוכיח. הם יודעים שיפן נחשבת למעצמה האלקטרונית של אסיה. השכנה ממזרח היא זו שזוכה להייפ. היא זו שנחשבת המדינה שבאה מהעתיד. תחושת הנחיתות הזאת היא חלק ממה שמדרבן את דרום קוריאה לרוץ מהר יותר, גבוה יותר, חזק יותר, גדול יותר וקטן יותר.

וכמובן, כתר הגאדג'טים הוא לא כתר שיושב בנוחות על הראש. כפי שניתן לראות מגאדג'ט היום שלנו, טאייוון רוצה גם היא לטעון לכתר. וסביר להניח שעוד חמש או עשר או חמש עשרה שנה זה גם יקרה... אם סין לא תעקוף את כולם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully