וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הגאדג'ט הגרוע של השבוע

10.11.2006 / 3:32

עד כה עסקנו במטרדים. השבוע, קבלו את אחד הגאדג'טים המסוכנים ביותר: מכונות ההצבעה של Diebold

בדרך כלל, מדור הגאדג'ט הגרוע של השבוע הוא מדור די קליל. אנחנו בוחרים משהו מאעפן ויורדים עליו במשך כמה פסקאות, מביאים תמונות וקישור... וזהו, בעצם.

הפעם החלטנו לטפס על אילן גבוה במיוחד, ולהיטפל לאחת ההמצאות המסוכנות ביותר בהיסטוריה. המצאה שיכול להיות שהטתה את תוצאותיהן של שתי בחירות ארציות בארה"ב. המצאה שגרמה לתנועות מחאה ולפעילות אבטחה עצמאית ביום הבחירות האחרון.

כן, אנחנו מדברים על מכונות ההצבעה האלקטרוניות של חברת Diebold, מכונות ששימשו ברבים מאד מהמחוזות בהם נערכו בחירות השנה ולפני שנתיים.

ולמה מכונות ההצבעה הן גאדג'ט כל כך גרוע? ובכן, יש מספר סיבות. אנחנו נתמקד בשתיים מהן, שכן כל הסיבות הקשורות לבעיות ממשק ותקלות טכניות מתגמדות לעומת הצמד האמיתי:

1. קל מאד לתכנת אותן באופן שיגרום להן לשבש את תוצאות הבחירות. ממש קל. צפו בוידאו המצורף ותראו איך זה נעשה תוך דקה וחצי. וזאת לא הדרך היחידה. מסתבר שמדובר במכונות הפרוצות לכל אדם בעל הידע הדרוש, ורף הידע הנדרש לפריצתן אינו גבוה במיוחד.

2. רבות מאד מהמכונות לא מותירות שום רישום פיזי. דהיינו, אין מעטפה לספירה חוזרת. אין כלום. יש את ההצבעה שנרשמה וירטואלית, אבל זה הכל. ואם מישהו פורץ למכונה בדרך זו או אחרת, כאמור בסעיף 1, הרי שאין ממש דרך לגלות את ההטעיה בבדיקה של הקולות.

כך נוצר המצב שבו, בעצם, אין לדעת מה אנשים הצביעו במקומות בהם המכונות האלה היו בשימוש. ועצם החשש מספיק - בקלות - להפוך את מכונות ההצבעה של דייבולד לגאדג'ט הגרוע... של השבוע!

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully