וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סקירת מוצר: Ojo

דידי חנוך

13.11.2006 / 14:46

טלפון וידאו היה חזון מדע בדיוני במשך שנים. עכשיו הוא מתגשם, ומשום מה לא מצליח להלהיב

טלפון וידאו. כמה חיכינו ליום שבו נוכל לדבר עם אנשים מרחוק בעודנו רואים את פניהם. בסרטי וסדרות מדע בדיוני, תמיד ניתן היה לראות בני ובנות השיח, אבל היישומים במציאות תמיד היו מאכזבים.

המכשירים הראשונים שאפשרו שיחות וידאו התאפיינו באיכות גרועה, ואפילו סלולרים דור שלישי לא ממש מספקים חווייה מוצלחת. בשנים האחרונות אמנם השתפרה מאד איכות שיחות הוידאו באמצעות המחשב, אבל זה עדיין לא פלאג אנד פליי.

לכן היה מסקרן מאד לשמוע אודות Ojo, טלפון וידאו חדש בישראל שמושק על ידי חברת ISRvision. החברה הבטיחה שסוף סוף תהיה מקבילת וידאו לשיחה טלפונית. קיבלתי את המכשיר לסקירה וגיליתי שאכן, הוא מספק את כל מה שהובטח. אז אם כל כך טוב, מה הבעיה? ובכן...

הטוב

כאמור, Ojo מספק את מה שמובטח: מסך 7 אינץ' מציג את בני שיחתכם בזמן אמת, עם סינכרון מלא בין הוידאו לשמע. הממשק פשוט, המכשיר נוח לשימוש, והוא אפילו די אסתטי. מבחינה עיצובית וטכנולוגית Ojo הוא אחלה של דבר.

ואיכות הוידאו? טובה מאד. אין אפילו טעם להשוות בינה לבין האיכות של טלפון דור שלישי. ההשוואה האמיתית היא בין Ojo לבין איכות הוידאו של צ'ט וידאו ברשת באמצעות סקייפ או מסנג'ר. בהשוואה הזאת ה-Ojo מנצח, אבל ההפרש פחות משמעותי. כשחיבור האינטרנט של שני הצדדים הוא מהיר, הרי שניתן להשיג איכות שיחה לא רעה בכלל במחשב כיום. ובשיחה ממחשב למחשב, זה גם חינם, דבר שבהחלט אי אפשר לומר על Ojo.

הרע

מה שמביא אותנו לסוגיית המחיר. Ojo משווק במחיר 1800 ש"ח, עם הצעת חדירה של 1400 עד סוף השנה. המחיר הזה אינו זול, וודאי יקר יותר מכל טלפון סקייפ שיש בשוק. אבל זה לא הכל. החברה גובה עוד 90 ש"ח לחודש על השימוש בשירות הוידאו. ושדרוגים מובטחים כגון WiFi יעלו כסף נוסף לרכישת מתאם. שדרוג אחר שהובטח הוא שיחות לדור שלישי, וגם אלו יעלו מחיר נוסף. בכלל, נראה ש-Ojo לא הבינו שהשוק הצרכני הולך ומתרחק ממודל של תשלום על שיחות טלפון, וודאי שלא על שיחות וידאו באמצעות האינטרנט.

המכוער

וזה מביא אותנו לבעיה הגדולה ביותר של המוצר. כדי שהשימוש ב-Ojo יהיה כדאי, צריך שאנשים אחרים ישתמשו בו, שכן מכשיר Ojo מדבר כיום רק עם מכשירי Ojo אחרים, ובעתיד ידבר עם מחשבים בהם הותקנה התוכנה של החברה (כנראה בתשלום, אבל החברה לא מתחייבת). וכמדובר בהשקעה משמעותית, קשה לראות אנשים רבים עושים זאת. מעבר לשוק המוסדי, שבו יש למוצר סיכוי לחדור, אני לא צופה עתיד ורוד ל-Ojo. בשוק העסקי, הם מתמודדים מול מערכת הדלוקס של פוליקום ומול מערכת שיחות הועידה רבות המשתתפים החדשה של מיקרוסופט. בשוק ההמוני, הם מתחרים עם תוכנות חינמיות ומצלמות רשת שעולות 150 ש"ח.

עם מחירים ופיצ'רים שנמצאים בין אלה ולבין אלה, Ojo הולך לקראת עתיד שרחוק מלהיות ורוד. אם המכשיר נמצא ברשותם של אנשים היקרים ללבכם ונמצאים הרחק מכם, הוא מומלץ בזכות האיכות הגבוהה שלו. אבל הסיכוי שאתם מכירים - או שאי פעם תכירו - מישהו עם Ojo בבית לא נראה לנו גבוה במיוחד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully