וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האינטרנט אשם!

דידי חנוך

16.11.2006 / 12:14

הפעם מאשימים את הרשת בפיגוע במגדל התאומים. יכול להיות שהאינטרנט הרביץ להם כשהם היו קטנים?

אתמול התפרסמה ב-The Marker סקירה מאת ניב אחיטוב על ספרו של גבריאל וייסמן אודות טרור באינטרנט. הסקירה די מעניינת, וגם הספר נראה מעניין. אבל הכותרת של הכתבה היא: "בלי האינטרנט, 11.9 לא היה קורה".

בטקסט עצמו נכתב שללא התמיכה התקשורתית של האינטרנט "קשה להניח שמבצע מורכב כמו 11.9 היה יכול להתבצע". זה לא אותו הדבר, אבל זה מעצבן כמעט באותה המידה. אני שוקל לכתוב ספר המשך: "טרור בעידן הטלפון". אולי אמשיך ב"טרור בעידן המטוסים". ויכול להיות שאעשה מזה טרילוגיה, אותה אחתום בספר האחרון והמנצח "טרור בעידן הסכין היפנית".

רשת האינטרנט היא (בין השאר) כלי תקשורתי. ברור שהיא מקלה על התקשורת בין חברי ארגון טרור. היא גם מקלה על התקשורת בין רופאים וחולים, בין חברים ובני משפחה וכל אחד אחר. הקלה על התקשורת היא מה שהאינטרנט עושה.

וכמובן, ארגוני טרור הם לא היחידים שכל מעשי הרשע שלהם מתאפשרים באמצעות הרשת. יש את פירטי הרשת האיומים, ששטים במימי הרשת ומטביעים ספינות של חברות תקליטים. אז מה אם מחקרים מראים שוב ושוב שפירטים שצורבים את המוזיקה באופן לא חוקי ומוכרים ברחובות בנגקוק עולים לתעשייה יותר, ושגולשים רוכשים יותר מוזיקה מלא גולשים.

האינטרנט אשמה גם בירידה בקריאה. אז מה אם רוב אתרי האינטרנט די *מכריחים* את הגולש לקרוא כדי שיהיה לו מה לעשות בהם.

ובלי האינטרנט, כידוע, לא היה פורנו. אף אחד לא קנה מגזינים וחוברות והסתיר אותם מתחת למיטה לפני שהייתה רשת. רק האינטרנט אפשרה לנוער להיחשף לעובדה שבחורות ערומים זה חולירה.

אני אפילו לא מדבר על כך שהאינטרנט, כידוע, המציאה את הפדופיליה. הרי לפני שהייתה אינטרנט לא היו פדופילים. והפדופילים האלה (אלה שלא היו) לא היו מסוגלים למצוא קורבנות לפני שהיתה אינטרנט. וספציפית, לפני שהיה מייספייס.

הנטייה הזאת להאשים את האינטרנט בכל דבר היא לא רק שגויה ומטופשת, היא גם שחוקה. אני חושב שהגיע הזמן לאנשי קש חדשים. אני חושב שפרויקט הגנום האנושי אחראי לכל תחלואי העולם, מי איתי?

רעיונות נוספים לאשמים חדשים בכל דבר יתקבלו בברכה, כאן בתגובות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully