וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סקירת מוצר: Asus W7J

20.11.2006 / 11:11

הנייד החדש של אסוס נהדר טכנולוגית, אבל סובל מבעיית זהות קשה. מי קהל היעד של מחשב גיימינג לעסקים?

"הקופסה הזאת גדולה מדי וכבדה מדי" חשבתי לעצמי. ידעתי שאני אמור לקבל לפטופ קטן של חברת [[Asus]] לביקורת, אבל החבילה אותה מסר לי השליח היתה יכולה להכיל מארז של מחשב שולחני רגיל, ומשקלה היה הרבה יותר גבוה מ-2 הקילוגרמים המובטחים, אפילו אם מוסיפים אליהם את כל הפיצ'פקעס שבאים עם מחשב חדש.

הסיבה, כך הבנתי לאחר מספר דקות, היתה נעוצה בריבוי הקרטון. לא פחות מ-3 קופסאות שונות נאלצתי לפתוח בדרך אל הלפטופ, ובסוף הדרך חיכה לי אחד המחשבים הניידים המוזרים יותר שראיתי מעולם – Asus W7J.

ראש קטן, מוח גדול

חברת אסוס הטאיוואנית הינה אחת מיצרניות המוכרות ביותר של חלקי מחשב ולפטופים, וה-W7J הוא אחד ממחשבי הלוקסוס האולטרה-ניידים שלה. אכן, עם משקל כולל של 1.9 קילוגרמים ומסך רחב בגודל 13.3 אינץ' קל לנוע איתו ממקום למקום. ולא רק לנוע, אלא גם להשתמש בו במקומות צפופים מאוד כגון אוטובוס – משהו שלא הצלחתי אף פעם לעשות עם הנייד המגודל (15.1 אינץ') שלי.

נתחיל, כמובן, מהמפרט. יש לו, לגמד, מעבד 1.86 ג'יגה-הרץ של אינטל בטכנולוגיית [[Core Duo]] (כפול ליבה), 512 מגה-בייט זכרון מולחמים על לוח האם, עם אפשרות להוסיף עוד ג'יגה-בייט בעזרת חריצי הרחבה. תוסיפו לזה כרטיס מסך [[GeForce 7400]], כונן קשיח של 80 ג'יגה-בייט, אפשרות לתקשר באופן אלחוטי דרך וויפי ובלוטות', מצלמת רשת מובנית וצורב DVD – וקיבלנו סוס עבודה באריזה של פוני.

מסך מסך שעל הקיר

אחד הדברים הראשונים אליהם שמים לב ב-W7J הוא המסך. בזמן האחרון מוותרות רבות מחברות המחשבים הניידים על ציפויי מסך שמונעים השתקפויות במחיר של צבעים פחות בהירים וחדות נמוכה יותר של התמונה. כזה הוא גם מושא הביקורת שלנו, בעל הצבעים הכה-עמוקים, החדות המדהימה ו... אי שימושיות בתנאי חוץ תחת שמש ישראלית קודחת.

עם זאת, בהחלט חייבים לציין לטובה את המסך הזה כשהוא נמצא בתנאים אופטימליים. לא צחקתי כשדיברתי על צבעים עמוקים וחדות המדהימה,אליהם אפשר להוסיף גם זויות צפיה רחבות מאוד ואפליקציה בשם Asus splendid technology שמטרתה להעשיר את חווית הצפיה.

מה שכן, יש פה בעייתיות מסויימת, בעיקר מבחינת קהל היעד של המחשב. בואו ואדגים: אחת התכונות הבולטות של המחשב, אם לשפוט על פי הפרסומים, היא מצלמת וובקאם המחוברת אל הצד העליון של המסך. ואכן, אם אתם אנשי עסקים בעלי צורך לבצע ועידות וידאו, הפטנט הזה עלול להיות יעיל מאוד. בעיקר בהתחשב בעובדה שהמצלמה המדוברת היא באיכות של 1.3 מגהפיקסל, ומתפקדת ממש לא רע. אך אם אתם באמת אנשי עסקים, בשביל מה אתם צריכים את כרטיס המסך GeForce 7400 המותאם במיוחד למשחקים, ויותר מזה, כיצד תתמודדו עם דרישות התאורה המחמירות כל כך של המחשב הזה אם אתם מטיילים ממקום למקום?

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

השיער נושר? מכשיר הפלא האמריקאי ישים לזה סוף במהירות

בשיתוף HairMax

לא מושלם

עוד שתי בעיות שאסוס לא פתרו במחשב הזה לפני שהחליטו לשווק אותו לאנשי עסקים הן מתח וחום – שני הדברים אליהם שמים לב כשמשתמשים במחשב נייד בסביבה ארעית. סוללת הליתיום שהגיעה עם המחשב שורדת אך ורק שעתיים וחצי בין טעינות, ודיווחים ברחבי הרשת טוענים שאחת הסיבות לכך היא שהוובקאם זוללת מתח גם כשהיא לא בשימוש. בכל אופן, מאכזב מאוד. פתרון חלקי לבעיה הזאת הוא הפרופילים לשמירת סוללה, אשר מקצים לכל רכיב את המתח הדרוש לו בשביל פעילות אופטימלית. ל-W7J יש מספר פרופילים רב, הנע ממשחקים עד לעבודות משרד.

החום, לעומת זאת, הוא דבר העקרוני הרבה יותר. Asus החליטו, בהחלטה מבורכת מאוד, להשתמש בכוננים קשיחים של 2.5 אינץ' ולא בכונני 1.8 אינץ' כמו מתחריהם. כונני 2.5 מגיעים למהירויות גבוהות יותר ובאים בנפחים גדולים יותר, אך הבעיה היא שעם המהירות בא גם החום. ואם להוסיף לכך את העובדה שאסוס שמו את הדיסק הקשיח מתחת למשטח המגע של הלפטופ, נקבל ידיים מזיעות ושלולית קטנה מתחת ללפטופ.

תלונה נוספת, אחרונה, היא על כונן הדיסקים של הנייד. אני מבין כשבמחשבים גדולים שמים כוננים שנפתחים הצידה, אך אם המטרה שלנו היא אולטרה-ניידות, מן הראוי לשים כונן פנימי עם חריץ בליעה, כדי לא להכריח את המשתמש לפנות מקום מצידי המחשב.

אבל באמת, הייתרונות של W7J עולים על חסרונותיו. מעבר למה שכבר הזכרנו מתגאה המחשב במקלדת נוחה להפליא (עם מקש ה-Ctrl במקומו הנכון! הללויה!), עכבר אלחוטי נטען של [[Targus]], אשר מגיע איתו בחבילה, וביצועים ממש טובים בכל הקשור לניגון סרטים, הפעלת משחקים והרצת תוכנות אופיס או שלל תוכנות הבלים אחרות, כל עוד אתם משתמשים באוזניות או מחברים את המחשב למערכת חיצונית, כי באמת שאין מה לסמוך על הרמקולים שלו – הם שם בשביל היופי.

בשבועיים אותם ביליתי עם המחשב הזה, נוכחתי להבין גם כי מסך של 13.3 אינץ' הוא לא סוף העולם למי שהתרגל למסכי 15' ומעלה, ההפך הוא הנכון - ההבדל בגודל הוא כל כך לא דרסטי עד שהייתי ממליץ לכל בעלי הניידים המגודלים לבדוק אם הם באמת שמחים מאיזון הניידות-גודל, או שמא כדאי להם לבדוק אלטרנטיבות אחרות.

אז בסופו של דבר, למי זה טוב?

לבסוף, הגיעה הזמן להכניס למשוואת האיכות של W7J את אחד הנתונים החשובים ביותר – המחיר. אם תרצו לקנות אותו כיום, תצטרכו להוציא תמורתו כ-11 אלף שקלים. זהו כלל לא מחיר מופקע כשמדברים על מחשבים אולטרה-ניידים, אך בכל זאת יש בו משהו מרתיע, במיוחד כשבחצי מהמחיר הזה אפשר לקנות מחשבים ניידים פחות אך חזקים יותר.

וזאת גם הבעיה, אסוס שמו ב-W7J יותר מדי דברים שהעלו את מחירו אך לא יתרמו להתלהבות מקהל היעד של המחשב. אז בסופו של דבר, קיבלנו כאן מכונת עבודה טובה מאוד באריזה קטנה מאוד שמנסה להתאים את עצמה לקהל ספציפי ולא ממש מצליחה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully