וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מיקרוסופט: לא נשבית אופיס פירטי

רויטל סלומון

22.11.2006 / 9:54

מערכת ההפעלה החדשה של החברה, ויסטה, מכילה מצב של "פונקציונאליות מופחתת" שמופעל בעותק פיראטי

מיקרוסופט הכחישה כי היא מתכוונת להוסיף פונקציית השבתה לתוכנת האופיס 2007 שלה, בדומה ליישום שכבר התווסף למערכת ההפעלה ויסטה - יישום שפוגע בפעילות המחשבים שבהם עותק פיראטי של הוויסטה.

מאמר שפורסם באתר החברה, כחלק ממערך התמיכה הטכנית שלה, העלה את החשד כי מיקרוסופט מתכוונת להתקין באופיס 2007 את יישום ה"פונקציונאליות המופחתת" שלה, שמגביל את השימוש בתוכנה, אם מתגלה כי היא פיראטית. על פי ההערכות, היישום לא יפסיק לחלוטין את הפעלת התוכנה, אבל ימנע ביצוע פעולות מסוימות, כמו יצירת מסמכים חדשים, שמירתם או עריכתם.

מיקרוסופט הודיעה בתגובה לשמועות, כי אינה מתכוונת להפעיל יישום כזה באופיס 2007. לדברי החברה, בכל תוכנות האופיס מאז אופיס 2000, יש צורך באימות חוקיות התוכנה על ידי הזנת קוד. אם הקוד לא מוזן - התוכנה עוברת למצב של פונקציונאליות מופחתת. יחד עם זאת, משתמשי אופיס 2007 שירצו לעדכן את התוכנה (במקרה של פרצות אבטחה שיש לתקן, למשל), ייאלצו לעבור תהליך של בדיקת חוקיות התוכנה. משתמשי תוכנות בלתי חוקיות לא יוכלו להוריד עדכונים.

מערכות בדיקת הפיראטיות של מיקרוסופט עוררו על החברה את זעם המשתמשים כבר מההתחלה. ה-Windows Genuine Advantage, שבודקת את חוקיות מערכת ההפעלה, יצרה אנטגוניזם עז במיוחד, בעיקר לאור העובדה שבתחילת דרכה זיהתה גם מערכות חוקיות כפיראטיות, שלחה מידע בסתר למיקרוסופט ויצרה הצקות בלתי פוסקות למשתמשים.

בכל מה שקשור למערכת ההפעלה ויסטה, מיקרוסופט בחרה בקו הנוקשה ביותר. עותקים בלתי חוקיים של ויסטה ישביתו, הלכה למעשה, את המחשב.

בשלב ראשון, היישום המותקן בוויסטה יגביל מאפיינים מסוימים במערכת ההפעלה, ואם תוך 30 יום המשתמש לא יזין קוד חוקי של ויסטה לתוך המערכת, המערכת תעבור למצב של "פונקציונאליות נמוכה", כך להגדרת מיקרוסופט.

במצב כזה, המשתמש יוכל לגלוש באינטרנט באמצעות הדפדפן ולהשתמש בדואר אלקטרוני מבוסס רשת, אבל הוא לא יוכל להפעיל תוכנות כמו אאוטלוק או לפתוח מסמכים שנמצאים במחשב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully