וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סייפן ו-SIMC הסינית ישיקו ב-2008 שבבים בעלי קיבולת 8 ביט בכל תא זיכרון

עומרי כהן

22.11.2006 / 13:00

השבבים יפותחו בטכנולוגיית הפלאש מסוג NROM של סייפן וייוצרו במפעלי השבבים של SMIC

בחודש האחרון איבדה חברת סייפן כ-40% משווייה, לאחר שהלקוחה הגדולה ביותר שלה, יצרנית שבבי הזיכרון קימונדה מקבוצת אינפיניון הגרמנית, סיימה באופן חד צדדי ומפתיע את הרומן ארוך השנים בין שתי החברות. אולם לסייפן לקוחות נוספים מלבד קימונדה, והיום היא הכריזה על הרחבת שיתוף הפעולה עם אחד מהם - יצרנית השבבים הסינית SMIC.

ביולי אשתקד החל שיתוף הפעולה בין שתי החברות, כאשר SMIC אימצה את טכנולוגיית הפלאש (זיכרון בלתי נדיף) מסוג NROM של סייפן, לאחסון שני ביטים בכל תא זיכרון של השבב. על-בסיס הטכנולוגיה של סייפן, ייצרה החברה הסינית דוגמאות של שבבים בעלי זיכרון של 2 ג'יגה ביט עבור מוצרי האלקטרוניקה, ומתכוונת להתחיל בייצור המוני של שבבים עד סוף השנה.

ייצור כזה אמור לספק לסייפן הכנסות משמעותיות בשנה הבאה, מאחר שהמודל העסקי שלה מבוסס על תשלום קבוע בגין השימוש בטכנולוגיה שלה, לצד תמלוגים עבור כל שבב המיצור בטכנולוגיה זו. אולם בנוסף לכך, הכריזו סייפן ו-SMIC על הרחבת שיתוף הפעולה ביניהן, אשר אמור לבוא לידי ביטוי בהשקת שבב מתקדם יותר בעלי זיכרון של 8 ג'יגה ביט כבר ב-2008. שבב זה יתבסס על טכנולוגיית הפלאש המתקדמת יותר של סייפן מסוג Quad NROM, אשר מאפשרת אחסון של 4 ביטים בכל תא זיכרון.

את טכנולוגיית ה-Quad NROM השיקה סיייפן לפני פחות משנה, ולפני חודשיים הכריזה סייפן על הרחבת ההתקשרות שלה עם יצרנית שבבי הפלאש, ספאנשן (Spansion), גם לטכנולוגיה זו. ספאנשן היא אחת מלקוחותיה הגדולות של סייפן וסיפקה לה הכנסות של 7.7 מיליון דולר ב-2005. הרחבת שיתוף הפעולה בין החברות התבטאה בהחלטה של ספאנשן, לאמץ את גם את הטכנולוגיה של סייפן לאחסון של 4 ביטים בכל תא זיכרון. בועז איתן, מייסד, יו"ר ומנכ"ל סייפן, אף רמז באחרונה כי סייפן מתכנת להרחיב את הטכנולוגיה שלה גם ל-8 ביטים בכל תא זיכרון.

בחודש שעבר החליטה יצרנית שבבי הזיכרון, קימונדה, לנטוש את ייצור שבבי הפלאש ולהתמקד בייצור שבבים מסוג DRAM. עקב כך, הפסיקה החברה לשלם תמלוגים לסייפן והחברה הישראלית הזהירה בתגובה ממפני ירידה בהיקף הכנסותיה. בשל הירידה, צופה סייפן לסיים את הרבעון הרביעי עם הכנסות של 14.3-13.6 מיליון דולר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully