וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סיכום סקרים: קדמה

23.11.2006 / 17:57

הטכנולוגיה מתפתחת. מה חשבתם שיהיה כבר ואין, מה מבאס אתכם שיש? התשובות, בסקר הלא מדעי שלנו

השבוע החלטנו לתהות מה דעתכם בנוגע לפירות הקדמה והטכנולוגיה. בשני הסקרים השבועיים שאלנו מה הבטיחו לכם שיהיה כבר ולא הגיע, ומה הגיע וחבל. התשובות שלכם הפתיעו.

הסקר הראשון היה "אבל הבטיחו", ועסק בטכנולוגיות שהמדע, והמדיה הבטיחו לנו כשהיינו ילדים ולא קיימו.

הופתענו מהתשובה שניצחה: לא הבטיחו לנו כלום קיבלה 32 אחוז. באמת? "בגיל 21 תגיע לירח" לא אומר לכם כלום? לא ראיתם תצפית? לא מבינים אתכם, באמת.

במקום השני, לעומת זאת, זכתה אפשרות חביבה במיוחד, שעליה כבר נכתב ונאמר רבות: המכונית המעופפת. כל מי שראה את שוט הסיום של "בחזרה לעתיד" או את האלמנט החמישי יודע שמכוניות מעופפות זה שווה בטירוף. ורבאק, כבר היו אמורות להיות כאלה. והאמת, יש. בפיתוח. אבל לא לשוק הצרכני, וללא מערכת ניתוב התנועה האוטומטית שתהפוך אותן לבטוחות. אנחנו עדיין מאמינים במכונית המעופפת, ומקווים לבואה.

למקום השלישי הגיע גאדג'ט המילניום: הטלפורטר. האמת, גם כשהבטיחו אמרו שזה יקרה עוד הרבה זמן. זה עוד לא היה אמור לקרות, וזה באמת עוד לא קרה. מדענים אמנם הצליחו לשגר חלקיק קוואנטי, אבל לא יותר מכך, וזה בסדר. אבל אם זה אין ספק שזאת הפנטסיה התחבורתית הגדולה ביותר.

8 אחוז מכם הראו חוש הרפתקנות ובחרו בטיסות מסחריות לחלל. אמנם יש כבר התחלות של העולם העתידי הזה, אבל הן למולטי מיליונרים בלבד בשלב זה.

6 אחוז מכם מחכים לג'טסונז ולרובוט שיכין אוכל. מכל החידושים המובטחים, זה הקרוב ביותר. בעולם בו יש כבר רובוטים ששוטפים רצפה, רובוט שמכין את ארוחת הערב לא רחוק מהתגשמות.

במקומות האחרונים נמצאים שני גאדג'טים מעט לא מעשיים (טוב, יותר מעשיים מהטלפורטר בשלב זה, אבל אתם יודעים למה אנחנו מתכוונים): הסילון האישי והערים התת ימיות. את הסילון האישי באמת הבטיחו, יותר מכל דבר אחר. כבר עברו עשרות שנים מאז שהטכנולוגיה הזאת הודגמה בציבור, והיא עדיין לא זמינה לרכישה המונית. או נוסעת יותר מקילומטר או שניים. אבל יום יבוא וכולנו נוכל להתנגש זה בזה באוויר באובדן שליטה מוחלט.

חבל שבאת

הסקר השני עסק בטכנולוגיות שהגיעו לעולמנו, וחלקנו מצטער על כך. כאן שימח אותנו הרוב כש-62 אחוז הצביעו בעבור "מה חבל? קדמה זה טוב". אחרי הכל, וואלה!מחשבים עוסק כולו בקדמה ובעולם הטוב והמעניין יותר שהיא מביאה.

המקום השני הברור היה הסלולר. לא רק 17 אחוז למקום השני בסקר, כי אם גם 7 אחוז ל-SMS במקום השלישי. כנראה שהפלישה לפרטיות, הקרינה, הצלצולים המעצבנים (אין לנו ספק שאם לא היינו שוכחים את אופציית הרינגטונים, היא היתה זוכה לקולות רבים מאד, ובצדק) עושים את שלהם. אנחנו אוהבים מאד סלולר, ואת הטכנולוגיות בדורות המתקדמים של הסלולר, אבל אנחנו מבינים אתכם.

במקום הרביעי הגיחה אחת הטכנולוגיות המושמצות ביותר: הטלויזיה. על הבידור הביתי והשפעותיו על החברה והמשפחה נכתב רבות. למעשה, די הופתענו שהיא זכתה רק ל-5 אחוז מהקולות.

את המקום החמישי חלקו שתי טכנולוגיות: המכוניות והאינטרנט. לכל 4 האחוז שהצביעו באינטרנט שחבל שיש אינטרנט, אנחנו רוצים לומר שהאינטרנט נעלבה מכם מאד. מחריביך ומהרסיך ממך יצאו, מסתבר. או אליך באו להצביע שחבל שבאת.

ולבסוף, הלוויינים. אותם כמעט אף אחד לא שונא. רק אחוז 1 הצביע להם. יפה להם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully