וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סקירת מוצר: Kodak P880

מיכל וילצקי

26.11.2006 / 13:29

P880 אמורה להיות אלטרנטיבה ל-DSLR, אבל פשוטה מספיק כדי להלוות אותה לאמא לסופ"ש באירופה

של קודאק הגיעה זה עתה לארץ ועושה קולות של חדשה. המצלמה יצאה לשוק הבין לאומי עוד באוגוסט 2005, אלא שבישראל מישהו נרדם בשמירה והתעורר כעבור יותר משנה. בעזרת ה-P880, מנסה חברת קודאק מנסה לשבת על הגדר, רגל פה, רגל שם: מצלמה שתתן אלטרנטיבה לDSLR-, אבל שתהיה פשוטה מספיק כדי שנוכל להלוות אותה לאמא לסופ"ש באירופה, במחיר שווה לכל נפש.

ה-P880 בעלת 8 מגפיקסלים פעילים, בורכה בכמה פיצ'רים מפנקים במיוחד, ביניהם עדשה של חברת שניידר האיכותית, שטווח הזום שלה נע בין 24 ל- 140 mm, טווח שימושי ביותר למי שצמא לעדשות רחבות. בונוס נוסף הוא הבטריות, שמחזיקות מעמד במשך זמן רב ללא טעינה, גם כאשר משתמשים בפלאש ובמסך ה- LCD.

עיצוב המצלמה מנסה להתחנף לחובבי ה-DSLR. ה-P880 שחורה ועשויה ברובה מפלסטיק, גורם המקל על המשקל הפוטנציאלי של מצלמה מסוג זה. היא רחוקה מלהיות מצלמה קטנה וקלילה, אבל בהחלט אפשר לשאת אותה לכל מקום ללא סירבול והגריפ מאפשר אחיזה נוחה ויציבות בזמן הצילום. יצוינו לחיוב מסך ה-LCD הגדול והעינית האלקטרונית, שניהם חדים יחסית ונוחים לשימוש.

לא פשוטה לתפעול

מכיוון שאין מדובר במצלמת פוינט-אנד-שוט קלאסית, התפעול אינו כה פשוט, ועדיף להיעזר במדריך המצורף לצעדים הראשונים. בדיעבד מתגלה כי מה שנראה מסובך מעט בהתחלה, הוא פשוט ונוח יותר מהרבה מצלמות אחרות. פונקציות רבות שהגישה המסורתית אליהם היא דרך תפריטים (white balance לדוגמא) קיבלו במצלמה כפתורים, פרט שהופך את שינוי נתוני הצילום למהיר יותר, ברגע שמתרגלים לממשק.

בורר מצבי הצילום מכסה טווח נרחב של מצבים שעשויים לסייע לכל סוגי המתשמשים, ביניהם מצב C בו ניתן לשמור נתונים קבועים המאפשרים למשתמש לצלם במהירות בתנאים השימושיים ביותר עבורו, ומצב SCN המאפשר כניסה לתפריט ובו עוד 8 אופציות, ביניהן צילום ללא צליל, צילום טקסטים וצילום במצב שקיעה. למרות שמצבים אלו שימושיים במידת מה, הם אוטומאטיים לחלוטין, ולצערו הרב של המשתמש לא ניתן לשנות בהם את נתוני החשיפה.

צילום המאקרו הוא אחת מהחוליות החלשות של המצלמה. כדי לצלם מאקרו נדרשים שני שלבים: בחירה מתפריט מצבי הפוקוס את מצב המקרו, ובחירת מצב Flower מבורר מצבי הצילום. שימוש במצב זה הוא הכרחי למימוש יכולותיה של העדשה (עד 5 ס"מ במצב super close up), אך גם הוא מהמצבים שאינם מאפשרים לשנות את נתוני החשיפה.

אפשרויות המיקוד כוללות בנוסף למאקרו עוד שלושה מצבים: מצב סטנדרטי ,מיקוד לאינסוף ומיקוד ידני. מיקוד ידני מתאפשר בעזרת טבעת פוקוס, וניתן להשתמש בו גם במקביל לפוקוס האוטומאטי, כדי לדייק את המיקוד. המיקוד האוטומאטי איטי מעט, אבל לרוב נותן תוצאות איכותיות, תודות לעדשה המצויינת.

בנושא הרגישות לאור, המצלמה אינה מציעה טווח ISO רחב. הרגישויות נעות בין 50 ל 400, ועד 1600 כאשר מדובר בקבצים ממש קטנים (רק ב-0.8 מגפיקסל). מי שרוצה לצלם בתנאי תאורה נמוכה עשוי להתאכזב, אבל זוהי ברכה במסווה, משום שנמנע מאיתנו הרעש הדיגיטאלי שמתגבר (בכל מצלמה דיגיטאלית) ככל שנעים צפונה מ-400 ISO.

תוספות

ל-P880 פלאש פנימי ותושבת לפלאש חיצוני. לפלאש מספר מצבים, בינהם פלאש אוטומאט וסנכרון איטי קדמי או אחורי קיימת גם אופציה של פיצוי הבזקה כך שיש יכולת שליטה לא רעה, אבל שוב מצבי הצילום מגבילים, ויש גישה לתפריט הפלאש המלא רק בחלק מהמצבים. למרות מגבלה זו, תמונות שצולמו עם פלאש
מקבלות צבעים עשירים מאוד ומעט קונטרסט. קודאק כפי הנראה שומרת על צבעוניות טובה במגוון מצבי תיאורה בכל דגמי המצלמות.

עם המצלמה מצורפת תכנת Easy Share של קודאק המאפשרת צפייה וארגון תמונות. התכנה אינה הגרועה ביסודה, אלא שהיא משתלטת על כל התמונות במחשב והופכת את עצמה לברירת המחדל לתצוגה. היא שימושית בעיקר למשתמש הביתי המעוניין לבנות אלבום תמונות משפחתי במחשב.

לסיכום:

למרות היומרה של קודאק, והוצאתה המעוכבת מאוד של המצלמה לשוק הישראלי, ה-P880 עומדת בכבוד במשימה: היא נוחה לשימוש גם עבור המשתמש הביתי, ומפיקה ברוב המקרים תמונות חדות בחשיפה טובה, ומוכיחה שוב שלמרות התאווה למגפיקסל, אין דבר טוב יותר למשתמש מאשר אופטיקה ברמה גבוהה. המחיר הנוח ביחס לאיכויות המצלמה – כ-2800 שקלים, הופך אותה לאטרקטיבית ביותר עבור כל חובב צילום שאין לו תקציב לרכוש DSLR.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully