וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משרדי הממשלה לא ישדרגו את מערכת ההפעלה לויסטה ב-2007

ליאור הנר

27.11.2006 / 14:33

לדברי הסגן הבכיר לחשב הכללי איציק כהן, אין עדיין סיבה להוציא את הסכומים הנדרשים לשדרוג

ממשלת ישראל, אחת השותפות הוותיקות והקרובות ביותר של מיקרוסופט ישראל, לא תשדרג את מערכות ההפעלה במחשביה לווינדוס ויסטה ב-2007 - כך מסר לTheMarker איציק כהן, הסגן הבכיר לחשב הכללי ויו"ר ועדה עליונה לתקשוב וטכנולוגיה במשרד האוצר. ויסטה תושק במחר בישראל באופן רשמי בגרסה אנגלית, אך תרגום עברי מלא לא יהיה זמין עד סוף ינואר 2007.

לפני כשבועיים אמר ל-TheMarker שרון בן חיים, המנהל הטכנולוגי של משרד האוצר, כי במשרד רק לומדים את הנושא כעת ואין תוכניות קרובות לשדרוג המערכות, משיקולי יציבות. אנשי הממשלה לא בודדים בגישה הזו והם אף נשענים על מספר מחקרים של מוסדות מחקר בולטים. חברת המחקר גרטנר הוציאה דו"ח שסיכם, כי אין סיבה לשדרג לווינדוס ויסטה עד 2008. למרות תכונות חדשות וחשובות שיהיו זמינות רק בוויסטה, בגרטנר ממליצים שהמעבר למערכת החדשה יהיה הדרגתי ואיטי.

"אנו נותנים לשוק הפרטי והביתי קצת זמן "לשפשף" את חלונות ויסטה", מסר כהן. "חומרת תחנות העבודה במשרד האוצר ברובה אינה מאפשרת הרצה של חלונות ויסטה תוך שמירה על ביצועים סבירים. שדרוג לוויסטה יחייב השקעה רבה בחומרה. דחיית השדרוג לשנת 2008 תביא לכך שהרוב המכריע של תחנות העבודה יהיה תואם ויסטה".

קבוצה נוספת שמרימה את ראשה בתזמון מושלם להשקת ויסטה היא הפורום לחופש און ליין, שבאופן עקבי מתנגד לבחירתם של מוצרי התוכנה מיקרוסופט על ידי הממשלה. במכתב ששלח לכהן עו"ד גידי פרישטיק, המייצג את הפורום, הוא מבקש מכהן שייזום בחינה של נושא שדרוגי התוכנה בממשלה. פרישטיק טוען במכתבו כי שדרוג מערכת ההפעלה או תוכנות אחרות יגררו הוצאות בלתי נחוצות, וכן דורש שהממשלה תשדרג רק אם מיקרוסופט תתחייב לא להגדיל את עלויות הרישוי והתמיכה הקיימים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully