וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כל מייל שני הוא ספאם

רויטל סלומון

28.11.2006 / 9:42

על פי נתוני האיחוד האירופי הנזק הכלכלי שגורם הדואר זבל ברחבי העולם מוערך בכ-51 מיליארד דולר בשנה

האיחוד האירופי מודאג מכמויות דואר הזבל שמגיעות לתיבות הדואר האלקטרוני של הגולשים. על פי נתוני האיחוד, 50%-80% מהדואר המגיע לתיבות הוא ספאם.

האיחוד קורא לממשלות אירופה להילחם ביתר תקיפות בדואר הזבל המציף את התיבות, ולהגביר את הפעילות כנגד תוכנות ריגול ופעילויות בלתי חוקיות אחרות באינטרנט. רק שתי מדינות באיחוד - הולנד ופינלנד - התחילו בהליכי אכיפה בתחום דואר הזבל, על פי החוק שהתקבל באיחוד ב-2002.

בהולנד, למשל, הצליחו לצמצם את תעבורת דואר הזבל ב-85% באמצעות אכיפת החוק והטלת קנסות כבדים על בתי עסק שהשתמשו בשיטה שיווקית זו. הרשויות ההולנדיות הטילו קנסות של כ-60 אלף יורו על מספר בתי עסק והאיחוד האירופי טוען כי אם המדינות האחרות באירופה ינקטו בצעדים דומים - כמויות דואר הזבל יצטמצמו משמעותית.

הנזק הכלכלי שגורם הספאם ברחבי העולם מוערך בכ-51 מיליארד דולר בשנה. ארה"ב היתה ונותרה מפיצת הספאם הגדולה ביותר לאירופה - 21.6% מדואר הזבל בעולם מגיע ממדינה זו. במקום השני - סין, עם 13.4% מהספאם, ואילו צרפת נמצאת במקום השלישי, כשהיא מפיצה 6.3% מדואר הזבל האירופי.

החקיקה בישראל עדיין אינה ממוקדת בעניין זה, אם כי נראה כי יש התקדמות מסוימת. על פי הצעת חוק של משרד התקשורת, ייקבע מנגנון למתן פיצוי לצרכנים, ללא הוכחת נזקים, לצורך אכיפת החוק נגד דואר זבל. הרעיון שעומד מאחורי החוק, שמכסה לא רק דואר אלקטרוני, אלא גם פקסים, הודעות SMS ועוד, הוא שבית עסק לא יהיה רשאי להפיץ חומר פרסומי, ללא הסכמה מפורשת מהנמען. הקנס הפלילי שהחוק מציע להטיל על עברייני הזבל, עומד על 67 אלף שקל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully