וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טוסט- חדשושים והמצאות

עינת חורשי

29.11.2006 / 10:52

הנבירה בעבר הביאה את עינת חורשי לגילוי מדהים: גאדג'ט שמשלב בין עבר, הווה ואפילו מספק קפיצה קטנה לעתיד. זו סיבה מספיק טובה להרים לכבודה טוסט

"הלו, רגע, אל תתחילי. מה זאת הכתבה הזו? פה זה מדור מחשבים, מאיפה הבאת לפה טוסטרים?". מהעבר, אלא מה. ואתם עוד תראו שלטוסטרים יש קשר הדוק לעולם המחשבים - ולא רק שפעם הם נחשבו לגאדג'ט היסטרי, גם היום הם כאלה.

עדויות ראשונות לכניסתם של הטוסטרים לחיינו אפשר למצוא הרחק ב-1893, אז הוגשו בקשות ראשונות לפטנטים על שיטה שתאפשר להפוך פרוסות לחם לצנימים. ב-1909 כבר יצאו דגמי הטוסטרים המסחריים הראשונים לשוק, והם לא כללו הרבה יותר מחוטים מתלהטים, שפיחמו את פרוסות הלחם, ומתקן צינון לפרוסות ששרדו. עד מלחמת העולם הראשונה לאף אחד לא היתה בעיה עם השיטה, וההדגמים המשוכללים יותר היו אלה בהם הוצאת הטוסט המוכן מבין חוטי החימום לא היתה כרוכה בכוויות. אלא שבזמן המלחמה, מכונאי ממורמר שהוצב במפעל סטילווטר שבמינסוטה, החליט שצריך לעשות משהו לרווחת עובדי הקפיטריה. זה לא שהיה אכפת לו מהעובדים באופן מיוחד: היה אכפת לו מהאוכל. הטוסטרים באותם ימים דרשו השגחה מתמדת על הפרוסות לבל יתפחמו, ועובדי הקפיטריה לא הצטיינו בכך במיוחד. כל מה שהוא עשה היה להוסיף כמה קפיצים וטיימר וב-1919 הוא רשם פטנט על הטוסטר הקופץ הראשון. ב-1926 הטוסטר הקופץ הגיע לבתים.

עולם המחשבים קיבל את הטוסטרים בזרועות פתוחות ובחיבוק רחב. הם מיד אומצו כחומרה חיצונית למחשבים. לא, באמת. מתכנתים נעזרים בטוסטרים כתוספים חיצוניים בדיוניים, שהם "מחברים" לכונן או לקוד המקור של תוכנות במטרה לבדוק את היכולת של התוכנה לזהות חיבורים עתידיים ולגיטימיים יותר (כמו מצלמה דיגיטלית, מדפסת שמחברים למחשב וכו'). מיקרוסופט הגדילה לעשות והיא מאפשרת להוריד ערכת פיתוח ובה כונן טוסטר קופץ. המהדרין רותמים את הטוסטר לטובת האידיאולוגיה שלהם - למשל, טוסטר שרץ על יוניקס.

עם השנים התפתחו הטוסטרים הקופצים והוכנסו אליהם רכיבים משוכללים. אם תיפלו על הטוסטר הקופץ הנכון, תגלו שניעור קטן שלו והברגה של כמה ברגים בצורה שונה הופכות אותו למכונת זמן משוכללת, שגם תאפשר לכם לשנות את העתיד. תשאלו את הומר סימפסון. אם אינכם כשרוניים עד כדי כך, אולי תעדיפו לקנות אחד משני טוסטרים משוכללים אחרים: טוסטר שחורך את תחזית מזג האוויר העדכנית על פרוסת הלחם, או טוסטר שנשלט מרחוק באמצעות האינטרנט.

  • עוד באותו נושא:
  • tech

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully