וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

NDS רוכשת את ג'נגו הישראלית בכ-100 מיליון ד'

גיא גרימלנד

29.11.2006 / 18:00

הדיווח הרשמי על הרכישה יפורסם בקרוב. NDS תשתמש בפלטפורמת תוכנה שפיתחה ג'נגו המאפשרת לספקי טלפוניה לתת שירותי פס רחב

האקזיט הבא שייך לחברת הסטארט אפ ג'נגו (Jungo) מנתניה, שעומדת להימכר ל-NDS האמריקאית, שלה מרכז מו"פ גדול בירושלים. שתי החברות מצויות בשלבים סופיים של סגירת העסקה ובקרוב מאוד צפויה NDS לדווח על כך רשמית. גורם המעורה בפרטי העסקה מסר ל-TheMarker כי העסקה צפויה לעלות על 100 מיליון דולר.

ג'נגו גייסה עד כה מעל ל-14 מיליון דולר, כאשר בינואר 2001 דיווחה על גיוס לפי שווי של 35 מיליון דולר אחרי הכסף. בהנחה שתג המחיר יעלה על 100 מיליון דולר, המשמעות היא שהמשקיעים בחברה יממשו רווחים נאים מהאקזיט, וככל הנראה הרכישה תשקף מכפיל של פי 8 ומעלה על ההשקעה בג'נגו.

ג'נגו עוסקת בפיתוח פלטפורמת תוכנה לשערי גישה בפס רחב (Residential Gateways) וכלי פיתוח תוכנה לתמיכה בהתקנים חיצוניים (Drivers) ולמערכות משובצות מחשב.

ג'נגו פיתחה את פלטפורמת התוכנה OpenRG, המותקנת מרחוק, ומאפשרת לספקי טלפוניה להציע ללקוחותיהם שירותים חדשים, כמו IPTV, שירותי וידיאו לפי דרישה (VOD) ושירותי טלפוניה ומרכזיות על גבי הרשת - VoIP ו-IPPBX.

NDS תציע ללקוחות פתרון המשלב את התוכנה של ג'נגו בממירים דיגיטלים (set-up boxes). הפתרון יאפשר בין השאר שירותי טלפוניה, (VoIP), וידיאו על פי דרישה (VoD), טלוויזיית אינטרנט (IPTV), אינטרנט אלחוטי, יכולות שליטה ובקרה מרחוק ואבטחה של הרשת הביתית. לספקי שירות, OpenRG מאפשרת מערכות גבייה וניהול מרחוק.

NDS מפתחת מערכות להצפנת תוכן עבור חברות טלוויזיה בלוויין, חברות תקשורת סלולרית וחברות תקשורת המספקות שירותי טלוויזיה בפרוטוקול אינטרנט. בחברה יש כ-3,000 עובדים המועסקים בסניפי NDS ברחבי בעולם - מתוכם כ-1,000 עובדים בישראל, במתקני החברה בהר חוצבים בירושלים.

החברה, שבשליטת ניוז קורפ, הרוויחה ברבעון האחרון 35 מיליון דולר והציגה הכנסות של 164 מיליון דולר. שווי השוק של NDS עומד על 2.66 מיליארד דולר, כאשר שער המניה הנוכחי עומד על 46.80 דולר למניה.

לג'נגו מרכז פיתוח בנתניה וסניפים בארה"ב, באנגליה ובטייוואן. החברה נוסדה בשנת 1998 על ידי עופר וילנסקי ודרי שריבמן, וזכתה למימון מקרן אינפניון, קרן אינטל קפיטל, חברת קונקסנט, קרן פרטק אינטרנשיונל וקרן טלסופט פרטנרס. לג'נגו, המעסיקה כ-140 עובדים, יש הסכמים עם חברות ציוד גדולות, ובהן לינקסיס (סיסקו), נטגיר, יו.אס. רובוטיקס ואחרות.

לפי נתוני IVC-ONLINE, היקף המכירות שלג'נגו עמד על 6.5 מיליון דולר בשנת 2003. ההערכות הן שכעת היקף זה הכפיל ואף שילש את עצמו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully