וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

AMD חשפה מעבדים חדשים למשתמשים "כבדים"

רויטרס

30.11.2006 / 14:54

המעבדים המתקדמים נחשפו כחלק ממאבקה של AMD בחברת אינטל. הם יימכרו בזוגות במחיר של 600-1,000 דולר

AMD חשפה אתמול שלושה מעבדים מתקדמים במאבקה כנגד יצרנית השבבים אינטל. השבבים מיועדים למשתמשים "כבדים", שבמקרים רבים קובעים מגמות רכישה בתעשייה.

החברה הכריזה על תמחור אגרסיווי לשבבים, הידועים כסדרת Athlon 64 FX-70. הם יימכרו בזוגות במחיר של 999-599 דולר, בהתאם לביצועיהם. השבב המתקדם הקודם של החברה, ה-FX-62, נמכר במחיר של 713 דולר.

מחשבים המצוידים ביותר ממעבד אחד הם בעיקר שרתים או תחנות עבודה, שנועדו לנהל רשתות עסקיות או לעבד תלי תלים של נתונים, ולא מחשבים שולחניים לצרכן.

לדעת AMD מחשבים כאלה יירכשו יותר ויותר על ידי משתמשים כבדים, המשתמשים במחשביהם למספר יישומים אינטנסיוויים, כולל משחקים, צריבת DVD והורדה של סרטים, במקרים רבים בעת ובעונה אחת.

"השוק הזה הוא המניע, למעשה, את כל התהליכים. אלה האנשים שאליהם באים כדי לבקש עצה בקשר למחשבים. זהו פלח השוק החשוב ביותר מבחינת ההשפעה שלו", אומר איאן מקנוטון, מנהל קו מוצרי Athlon 64 FX ב-AMD.

המעבד החדש של אינטל למשתמשים הכבדים הוא ה-Core 2 Extreme, שהוא שבב עם ארבע ליבות, המיוצר בחיבור של שני שבבים כפולי ליבה. כל ליבה פועלת כמעבד נפרד, מה שמאפשר למחשב להפעיל מספר תוכנות במקביל.

AMD הפכה את השימוש בשבבים כפולי ליבה לעממי, אך היא אינה צפויה להשיק מעבד עם ארבע ליבות עד השנה הבאה ומייעדת את שבביה החדשים לשימוש בזוגות. בנוסף, היא משתפת פעולה עם יצרניות רכיבי מחשבים, דוגמת Nvidia, שיספקו חלקים שיאפשרו עבודה בתצורה כזו.

שותפיה של AMD מבטיחים שכשהשבבים עם ארבע הליבות יגיעו לשוק, צרכנים יוכלו לשדרג את מחשביהם ולהחליף את השבבים בחדשים מבלי שיהיה צורך בשינוי כלשהו בשאר החומרה.

"אנחנו מורידים, למעשה, את פלטפורמת תחנות העבודה אל המיינסטרים", אמר מקנוטון. "זוהי דרך לא יקרה להגיע לארבע ליבות, והיא ניתנת לשידרוג לשמונה ליבות", הוסיף.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully