וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סקירת מוצר: אייפוד 5.5

דידי חנוך

3.12.2006 / 8:48

גרסה 5.5 של אייפוד לא פורצת גבולות, כי אם סוגרת פינות. ועדיין זה שדרוג שראוי להערכה

אייפוד 5.5 הוא הדגם החדש ביותר בסדרת הנגנים של אפל. מדובר בשדרוג יחסית מינורי למותג המצליח ביותר בתעשייה. האחסון גדל, ונוספו שיפורים למסך ולזמן הסוללה, אבל בסה"כ לא מדובר במהפכה.

ממשק

הממשק של האייפוד היה ונותר הממשק הטוב ביותר בעולם לנגן מוזיקה. היתרונות עליהם התעכבנו בסקירת גרסת הנאנו של הנגן מודגשים עוד יותר בגרסה הגדולה. גלגל הניווט הוא המצאה גאונית, ומאפשר שימוש נוח ברמה שאף מתחרה של אפל עוד לא הצליחה להתקרב אליה. עם זאת, יש גם פגמים בשריון המושלם של אפל. את מה שהממשק מסוגל לעשות, הוא עושה מעולה. אבל כמו בהיבטים אחרים של המכשיר, מה שאין בו נוטה להיות מעצבן. אין למשתמש אייפוד את היכולת ליצור רשימות השמעה במכשיר עצמו. בשביל זה הוא צריך להשתמש בתוכנת iTunes במחשב. iTunes היא תוכנה נוחה מאד, אבל למי שנמצא בנסיעות, המצב שבו הוא כבול לרשימות ההשמעה הקיימות במכשיר עולה לעתים על העצבים.

סאונד

איכות השמע באייפוד טובה מאד. אבל לא טובה יותר מהמכשירים של המתחרים הבולטים. עוצמת השמע אמנם מגיעה לגבהים מרסקי עור תוף, אבל לא בטוח שזה יתרון כזה גדול. בסה"כ, מדובר בביצועים משביעי רצון אך לא מלהיבים.

יכולות

נגעתי בעניין זה בסוגיית הממשק, וזה בולט גם כאן. האייפוד מנגן קבצי מדיה שנמצאים בו. וזהו. הוא לא מנגן רדיו או מקליט ללא עזרים נוספים שנמכרים בכסף. זהו דבר עליו אין ברירה אלא להתעכב בכל ביקורת על האייפוד. כשנגנים של סאנדיסק וקריאייטיב מציעים את כל היכולות האלה במכשירים שעולים כמו האייפוד או פחות ממנו, היעדר הפיצ'רים האלה רק הופך ונהיה מעצבן יותר ויותר. כמו כן, לפעמים מורגש המחסור בשעון. אם כבר יש לי אייפוד ביד, מדוע אני צריך להוציא את הטלפון מהכיס כדי לדעת מה השעה?

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

השיער נושר? מכשיר הפלא האמריקאי ישים לזה סוף במהירות

בשיתוף HairMax

שדרוגים

השיפורים בגרסה 5.5 מצדיקים בדיוק את קפיצת חצי הגרסה מ-5 ל-5.5. זה לא מכשיר חדש לגמרי, אבל הוא כן משופר. זמן הסוללה קפץ ל-20 שעות לניגון מוזיקה ו-6.5 שעות לניגון וידאו. הנתונים האלה נכונים לגרסת 80 הגיגה החדשה, שגם היא מייצגת קפיצה בעוצמה של המכשיר. התצוגה של המכשיר בהירה יותר בגרסה החדשה, אבל יש לומר שלא ממש חשתי בכך בבדיקה. מדובר במסך איכותי מאד, אם כי עדיין קטן מדי לצפייה נוחה בסרטים.

משחקים

הגרסה החדשה של האייפוד מציעה משחקים כתוספת ליכולות של המכשיר. בשלב זה, לא מדובר בהיצע מלהיב במיוחד, או נוח לשימוש במיוחד. גלגל הניווט, שעושה עבודה כל כך טובה בניגון מוזיקה, נוח פחות למשחק סוליטייר. חוויית המשחקים באייפוד בשלב זה טעונת שיפור.

מה עם העברית?

היעדר התמיכה בשפה העברית באייפוד הופך מרגיז יותר ויותר. יבואנית אפל הרשמית, ידע, מתעכבת כבר זמן רב מדי בהוספת גרסה עברית לדור הנוכחי של האייפוד. מהחברה נמסר שעדכון עברי צפוי להגיע בקרוב, אבל בעולם שבו מערכת הפעלה מורכבת כמו ויסטה מושקת בעברית במקביל להשקתה העולמית, רשאי הצרכן הישראלי לדרוש ולקבל יותר מזה מהיצרנית המובילה בעולם בתחום נגני המוזיקה.

סיכום

אייפוד 5.5 מנציח את היתרונות והחסרונות של גרסה 5. למי שרוצה נגן מוזיקה עם מקום אחסון עצום, ולא רוצה להשתמש בו לשימושים אחרים, מדובר במוצר מעולה. למי שרוצה לצפות בנגן שלו בוידאו או לשמוע רדיו או להקליט, רצוי לרכוש מוצר אחר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully