וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יש רק אינטרנט אחת

דידי חנוך

3.12.2006 / 12:24

רשת האינטרנט הגיעה לסלולר במלוא הדרה. אבל הספקים הסלולריים רוצים להגביל אתכם לגירסה נכה ועלובה שלה

"אין דבר כזה אינטרנט נייד. זה היה רעיון מזויף של תחילת שנות התשעים. יש רק אינטרנט אחת, והיא מגיעה כיום לשלב השני שלה". כך אמר אנסי ואניוקי, האיש מספר 2 בנוקיה והמנהיג היצירתי של החברה, בכנס נוקיה וורלד שנערך בשבוע שעבר. במילים אלה סיכם ואניוקי את אחד המסרים המשמעותיים ביותר שהחברה ניסתה להעביר במהלך הכנס: אינטרנט בסלולר פירושו גישה מלאה לאינטרנט באמצעות טלפונים סלולריים.

קונספט הגן הסגור, האהוב כל כך על ספקיות סלולריות בארץ ובעולם, עומד ללכת בדרכם של גנים סגורים קודמים: שירותי BBS, אמריקה אונליין בפורמט המקורי שלה, ואחרים. טלפונים רבים שנמצאים בשוק כבר עכשיו תומכים בדפדפן הנייד של אופרה או בדפדפן אופרה מיני. הטלפונים החדשים בסדרות N הצרכנית ו-E העסקית של נוקיה מצוידים בדפדפן MiniMap המבוסס על ספארי של אפל. כל הדפדפנים האלה מציעים למשתמשים גישה מלאה לאינטרנט במכשיר הנייד.

WAP ו-XHTML, הטכנולוגיות שאפשרו גלישה מוגבלת ברשת בטלפונים מהדור הקודם, היו כנראה שלב הכרחי בדרך לאינטרנט אמיתי במכשירים ניידים. אבל זמנם עבר חלף לו. מהירות הגלישה, כוח העיבוד והתוכנות הנתמכות במכשירים סלולריים כיום מאפשרים למשתמשים גישה מלאה לרשת.

אבל הספקים הסלולריים בארץ עדיין לא חיים במציאות הזאת. חבילות הגלישה שלהן לדור השלישי בנויות על שימוש בפורטלים שלהם, ובנקודת הגישה של הפורטלים. נקודת הגישה הזאת לא מאפשרת גלישה בדפדפנים שנותנים גישה לרשת במלואה. להם זה נוח, כי זה מחבר את המשתמשים היישר לעטין ממנו מיניקים הספקים את התכנים שלהם בתשלום. ומי שרוצה לצפות בתכנים סלולריים אחרים משלם - והרבה.

הגיעה השעה שבה אנו, כצרכנים, נבהיר לספקים הסלולריים שאנחנו רוצים גישה מלאה לתכנים הזמינים במכשירים עליהם אנו משלמים במיטב כספנו. הגיעה העת שנדרוש - ונקבל - חבילות גלישה אמיתיות לרשת במחירים סבירים. זה יקרה בסופו של דבר, כי הספקיות יבינו שהמכשירים הטובים ביותר שלהן הם מוצרים אטרקטיביים יותר כך, וכי יש כסף רב בגלישה סלולרית. אבל כדי שזה יקרה מוקדם יותר, אנחנו צריכים להשמיע קול.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully